گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو با قیمت مناسب عرضه شد

چند هفته پس از معرفی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو (Xiaomi Redmi Note 7 Pro) در کشور هند، کمپانی چینی این گوشی هوشمند را در موطن خود عرضه کرد؛ با قیمت 1599 یوان که معادل 238 دلار امریکا است.

برای مشتریان چینی، گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو در سه رنگ قرمز کلاسیک (Classic Red)، قرمز سحابی (Nebula Red) و آبی نپتونی (Neptune Blue) در دسترس خواهد بود. نسخه قرمز کلاسیک، رنگی یکنواخت و مات دارد؛ در حالی که دو نسخه دیگر، حالت گرادیانی دارند.

مشتریانی که پیش‌تر اقدام به ثبت سفارش کرده بودند، به زودی محصول را دریافت خواهند کرد و سایر علاقه‌مندان برای خریداری دستگاه، باید تا تاریخ 22 مارس (دوم فروردین) منتظر بمانند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو

مشخصات شیائومی ردمی نوت ۷ پرو

این گوشی هوشمند دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر 19.5 به 9، روشنایی 450 نیت و نسبت کنتراست 15000:1 است. پهنای حاشیه نمایش نمایش به 1.95 میلی‌متر می‌رسد و حالت‌هایی نظیر Sunlight Display و Reading، برای نمایش بهتر محتوا در زیر نور خورشید یا هنگام مطالعه دارد.

هم در ساختار پنل جلو و هم در پشت دستگاه، از شیشه خمیده 2.5D استفاده شده است که با کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. در زیر کالبد شیائومی Redmi Note 7 Pro، تراشه جدید و هشت هسته‌ای اسنپدراگون 675 کوالکام قرار دارد. این تراشه با فناوری 11 نانومتری FinFET به تولید رسیده است و پردازنده گرافیکی آدرنو 612 را همراه خود می‌بیند.

ظرفیت حافظه دستگاه، شامل 6 گیگ رم و 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی می‌شود؛ ضمن اینکه با استفاده از کارت حافظه microSD، امکان افزودن 512 گیگابایت دیگر به این فضا وجود خواهد داشت.

درباره مشخصات اپتیک ردمی نوت 7 پرو، باید از دوربین دوگانه پشتی آن یاد کنیم. این ماژول متشکل از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.79 و یک سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی برای عمق‌سنجی است؛ ضمن اینکه با یک فلش LED همراهی می‌شود. کمپانی چینی با اتکا به قابلیت‌های هوش مصنوعی، حالت Steady را هم برای کاستن از لرزش تصویر هنگام عکس‌برداری شبانه، در محصول جدید خود گنجانده است.

علاوه بر این، دوربین شیائومی ردمی نوت ۷ پرو از EIS (لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر) و امکاناتی نظیر AI Portrait 2.0 و Studio Lighting نیز پشتیبانی می‌کند. ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه، دیگر توانایی آن است. در سوی دیگر، دوربین سلفی با یک سنسور 13 مگاپیکسلی را داریم که از قابلیت‌هایی مانند فیس آنلاک، زیباسازی تصاویر با هوش مصنوعی، نورپردازی استودیویی، حالت پرتره و تشخیص صحنه بهره می‌برد.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ پرو

حفظ جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این گوشی، خبر خوبی برای خریداران است؛ ضمن اینکه به عنوان اولین محصول در سری ردمی نوت، درگاه USB-C هم دارد. با وجود یک IR blaster در این دستگاه، می‌توان از آن به عنوان ریموت کنترلر لوازم الکترونیکی نیز استفاده کرد.

در کنار امکانات ارتباطی معمول، شیائومی ردمی نوت ۷ پرو از دو سیم کارت و VoLTE دوگانه هم پشتیبانی می‌کند. نرم افزار پیش فرض دستگاه، رابط کاربری MIUI 10 و مبتنی بر اندروید 9 پای است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند، می‌توان به پوشش P2i اشاره کرد که آن را از گزند باران، پاشیدن آب و عرق در امان نگه می‌دارد.

شیائومی در محصول جدید خود، یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی را با توانایی پشتیبانی از شارژ سریع (Quick Charge 4) تعبیه کرده است و کاربران می‌توانند از شارژر 18 واتی برای تغذیه آن استفاده کنند. بنابر ادعای کمپانی چینی، این باتری انرژی دستگاه را برای 14 روز در حالت آماده به کار، 45 ساعت مکالمه و 8.5 ساعت گیمینگ تامین خواهد کرد.