شیائومی بلک شارک 2

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی معرفی شد

گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 (Xiaomi Black Shark 2) به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، مشخصات فنی، قابلیت‌ها و امکانات جدیدترین گوشی گیمینگ شیائومی خواهیم پرداخت.

شیائومی بلک شارک 2 ورژنی ارتقا یافته نسبت به اولین مدل همین سری بوده و مشخصات فنی و نمایشگر آن به طور قابل ملاحظه ارتقا پیدا کرده است. در مدل جدید، حالتی تحت عنوان Ludicrous Mode اضافه شده که یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد گوشی تلقی می‌شود.

ویژگی‌های نمایشگر گوشی شیائومی بلک شارک 2

نمایشگر 6.4 اینچی جدید شیائومی بلک شارک 2 از نوع AMOLED بوده و به دست سامسونگ ساخته شده است. به لطف بهینه‌سازی‌های انجام شده، تاخیر ورودی به 43.5 میلی ثانیه کاهش پیدا کرده است، به همین دلیل صفحه نمایش گوشی بلک شارک 2، از نظر زمان واکنش نسبت به دستورات لمسی کاربر، یکی از سریع‌ترین‌ها است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم صفحه نمایش این گوشی گیمینگ امکان تشخیص میزان فشار است. قابلیت Magic Press تحت همین ویژگی توسعه یافته و به کاربر اجازه می‌دهد بعد از قرار دادن دکمه‌هایی در سمت راست و چپ گوشی، بر اساس میزان فشاری که روی آن‌ها وارد می‌کند، اعمال متفاوتی انجام بدهد.

شیائومی بلک شارک 2

روی کیفیت نمایشگر شیائومی بلک شارک 2 نیز تاکید فراوانی شده است. صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس این گوشی از HDR پشتیبانی کرده و تمامی رنگ‌های DCI-P3 را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای اطمینان از نمایش دقیق رنگ‌ها، چهار سنسور رنگ نور محیط در نظر گرفته شده که به پردازشگر تصویر اختصاصی نمایشگر دستگاه اجازه می‌دهند محیط را مانیتور کرده و خود را بر اساس آن تنظیم کند!

میزان روشنایی نمایشگر 430 نیتس است. استفاده از تضعیف نور Full DC سبب خواهد شد در زمان کاهش سطح روشنایی صفحه نمایش، از لرزش و سوسو زدن محتوا جلوگیری شود. یک درون‌یاب موج داخلی، شبیه به آن چه در تلویزیون‌های دارای نرخ فریمی بالا به کار می‌رود، در نمایشگر شیائومی بلک شارک 2 تعبیه شده است. با این حال هنوز امکان یا عدم امکان افزایش نرخ فریمی به بیشتر از 60 هرتز مشخص نیست. گفتنی است اسکنر اثر انگشت گوشی درون همین نمایشگر قرار دارد.

شیائومی بلک شارک 2

گوشی شیائومی بلک شارک 2 از دو اسپیکر استریوی جلویی بهره می‌برد، به همین دلیل می‌توان آن را به صورت افقی، بدون نگرانی از مسدود کردن حفره‌های اسپیکر، در دست گرفت.

شیائومی بلک شارک 2 به لطف قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 855، جزو پرچمداران سال 2019 نیز شناخته می‌شود. وجود یک سیستم خنک‌کننده بزرگ Liquid Cool 3.0، که با بخار کار می‌کند، سبب خواهد شد حداکثر دمای بلک شارک 2 در مقایسه با دیگر دستگاه‌های قدرت گرفته از اسنپدراگون 855، چیزی حدود 14 درجه سانتیگراد کمتر باشد!

شیائومی بلک شارک 2

با این حال، برای رفاه حال کاربرانی که قصد دارند به طور دائم، سنگین‌ترین بازی‌های موبایل را روی این دستگاه اجرا کنند، یک قاب محافظ دارای سیستم خنک‌کننده مجزا نیز وجود دارد که به کاهش بیشتر دمای گوشی کمک خواهد کرد. به لطف این قاب محافظ می‌توان حداکثر دمای گوشی را تا 5 درجه سانتیگراد دیگر کاهش داد.

شیائومی بلک شارک 2

حالت Ludicrous Mode که در بالا به‌ آن اشاره کردیم، افزایش دمای دستگاه را مهار می‌کند، به همین دلیل می‌توان مطمئن بود همانند بسیاری از دستگاه‌های بالارده و حتی سایر گوشی های گیمینگ، بعد از چند ساعت بازی با گوشی، به خاطر افزایش دمای دستگاه، با مشکل کندی در اجرا رو به رو نخواهید شد. حتی هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی نیز در کنترل دمای دستگاه نقش دارد. هوش مصنوعی همچنین از کارکرد روان پردازنده اصلی، پردازشگر گرافیکی، اتصالات گوشی و حتی نحوه شارژ شدن باتری، اطمینان پیدا می‌کند.

نمایشگر بزرگ شیائومی بلک شارک 2 و دیگر سخت افزارهای آن، از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند. به لطف پشتیبانی باتری از سیستم شارژ سریع 27 واتی می‌توان با خیال راحت، آن را در زمانی کوتاه از صفر تا صد درصد شارژ کرد.

شیائومی بلک شارک 2

دوربین قدرتمند شیائومی بلک شارک 2

شیائومی بلک شارک 2 نه تنها برای گیمرها، بلکه برای دوست‌داران عکاسی با موبایل نیز گزینه‌ای بسیار ایده‌آل است. روی پنل پشتی گوشی، یک دوربین دوگانه قرار دارد. رزولوشن سنسور Quad Bayer اصلی 48 مگاپیکسل بوده و اندازه پیکسل‌های آن 0.8 میکرومتر است. گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 خیال کاربر را تا حدی از امکان ثبت تصاویر باکیفیت در زمان عدم وجود نور کافی در محیط راحت می‌کند. رزولوشن دوربین ثانویه 12 مگاپیکسل بوده و اندازه پیکسل‌های سنسور ثانویه آن 1.0 میکرومتر است.

شیائومی بلک شارک 2 حتی برای طرفداران عکاسی سلفی نیز گزینه‌ای فوق‌العاده است. وضوح تصویر دوربین سلفی آن 20 مگاپیکسل بوده و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 با اندازه پیکسل‌های 0.9 میکرومتر است. در ادامه، نخستین نمونه تصاویر دوربین این گوشی را مشاهده خواهید کرد.

کاربران کشور چین از هم‌اکنون می‌توانند گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 را خریداری کنند. برای خرید نسخه مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی آن می‌بایست 475 دلار پرداخت کنید. این میزان برای نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی گوشی به 625 دلار افزایش پیدا می‌کند. در هر دو نسخه، از حافظه‌های رم LPDDR4x و حافظه‌های ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.1 استفاده شده است تا شان یک گوشی گیمینگ حفظ شود. گفتنی است برای شیائومی بلک شارک 2 نسخه‌ای دارای رنگ نقره‌ای یخی، مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی، عرضه شده است.

یکی دیگر از محصولاتی که همراه شیائومی بلک شارک 2 معرفی شد، GamePad 3.0 است. با استفاده از آن خواهید توانست گوشی گیمینگ خود را تبدیل به یک کنسول مخصوص بازی همچون نینتندو سوئیچ کنید. این گجت از خروجی اچ دی ام آی پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*