ابرماه

در شروع سال جدید رصد ابرماه را از دست ندهید

درخشش ماه 4 ساعت پس از اعتدال ربیعی و شروع بهار سال 1398 به حداکثر خود می‌رسد و بسیاری از علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند پدیده ابرماه را در آسمان رصد کنند.

اعتدال ربیعی همان لحظه تحویل سال جدید شمسی است و زمانی اتفاق می‌افتد که طول روز و شب یکسان باشد، اما پس از این پدیده ساعت روز به تدریج در نیمکره شمالی از شب‌ها طولانی‌تر می‌شود و این شرایط تا ماه اکتبر یا دوره بعدی اعتدال ادامه دارد که پس از آن شب از روز طولانی‌تر می‌شود. از این رو علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در پایان هفته جاری با آغاز پدیده ربیعی، درخشش حداکثری ماه را مشاهده کنند.

زمان رصد ابرماه 

زمان تحویل سال یا اعتدال ربیعی سال جاری در روز 20 مارس و در ساعت 21:58 به وقت گرینویچ رخ می‌دهد و درخشش ماه 4 ساعت پس از این رویداد، یعنی ساعت 1:43 به وقت گرینویچ به حداکثر خود می‌رسد و علاقه‌مندان می‌توانند ماه کامل یا ابرماه را مشاهده کنند. در آن زمان فاصله میان ماه و زمین به کمترین حد رسیده و پدیده ابرماه ایجاد می‌شود. در ساعات اولیه 21 مارس فاصله ماه تا زمین حدود 360 هزار و 722 کیلومتر خواهد بود که از حد معمولی خود 200 هزار کیلومتر کمتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا اطلاعات نجومی جدیدی کسب کردم تشکر از تلاشتان
    پویاباشید