دوربین سامسونگ گلکسی اس 10

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس

دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با دوربین آیفون ایکس اس اپل، بر اساس ارزیابی‌ها، عملکرد تقریبا بهتری دارد. مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس نشان داد اپل باید چه تغییراتی در دوربین گوشی هایش اعمال کند.

دوربین، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که کاربران حین خرید یک گوشی هوشمند جدید به آن توجه می‌کنند. دوربین‌های به کار رفته در پرچمداران امروزی، به جرات از بهترین دوربین‌های کامپکت نیز بهتر عمل کرده و نیاز کاربران را به خوبی برطرف می‌کنند. سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس به عنوان برترین پرچمداران کنونی بازار موبایل، به بهترین دوربین‌های موبایل مجهز شده‌اند.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس نشان داد دوربین این دو بسیار نزدیک به یکدیگر عمل می‌کند، به طوری که تنها می‌توان تفاوت‌هایی جزئی بین آن‌ها پیدا کرد و به همین دلیل خبری از برنده و بازنده در این مقایسه نیست. با وجود اختلافات موجود بین دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس، کاربران هر دو گوشی کاملا از دوربین گوشی هوشمندشان راضی خواهند شد.

برتری دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 بر اپل آیفون ایکس اس

اصلی‌ترین مزیت دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با رقیب آی او اسی خود، داشتن یک سنسور اولترا واید اضافی روی ماژول است. فقط به همین دلیل، اگر بخواهیم بین دو گوشی یک مورد را به عنوان گزینه‌ای برتر برای طرفداران عکاسی با موبایل معرفی کنیم، پرچمدار تازه وارد سامسونگ را پیروز اعلام خواهیم کرد. در ادامه، بر اساس یک سری نمونه تصویر ثبت شده با هر دو گوشی هوشمند، به مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس خواهیم پرداخت.

مقایسه دو عکس زیر نشان می‌دهد دوربین دو گوشی از نظر کیفیت، تقریبا برابری می‌کنند، مگر این که بخواهید به شدت ریز شده و به نحوی، ایرادی از هر عکس پیدا کنید!

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سخت افزاری مشابه هر دو گوشی، مجهز شدن به سنسور ثانویه از نوع تله فوتو است که زوم اپتیکال دو برابری را به ارمغان می‌آورد. در ادامه، به مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس در زمان بزرگنمایی دو برابری خواهیم پرداخت. بر اساس آن، حین زوم، با استفاده از پرچمدار سامسونگ تصاویر شفاف‌تری به ثبت می‌رسد.

زوم دو برابری اپتیکال، به لطف استفاده از سنسور تله فوتوی مخصوص، بدون هر گونه کاهش کیفیت خواهد بود. با این حال می‌توان با قبول کاهش کیفیت، با دوربین هر گوشی تا 10 برابر بزرگنمایی دیجیتالی داشت. در ادامه، به مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس حین افزایش بزرگنمایی تا 10 برابر، خواهیم پرداخت.

نمونه تصویر به ثبت رسیده توسط دوربین گلکسی اس 10 سامسونگ در مقایسه با دوربین اپل آیفون ایکس اس روشن‌تر است. این موضوع سبب می‌شود جزئیات به مراتب بیشتری در تصویر به ثبت برسد. با این حال، تصویر به ثبت رسیده با دوربین Galaxy S10 مسطح‌تر از عکس دوربین iPhone XS بوده و به همین دلیل کنتراست و عمق کمتری دارد.

طبق این مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس، با هر دو گوشی می‌توانید تصاویر تقریبا یکسانی به ثبت برسانید. دو تصویر زیر نیز اثباتی دیگر بر این ادعا هستند. نکته مهم اینجاست که دوربین گلکسی اس 10، رنگ آبی را اشباع‌ شده‌تر ثبت می‌کند. این موضوع حتی در زمان مقایسه دوربین گلکسی اس 10 با گوگل پیکسل 3 نیز به اثبات رسید.

حین عکاسی از مناظر باز، وقتی به افزایش اندازه فریم به منظور جا دادن اشیای بیشتر نیاز پیدا می‌کنید، سنسور اولترا واید کاربردش را نشان خواهد داد.

به لطف مجهز شدن به یک سنسور سوم از نوع اولترا واید، دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 قادر به گرفتن تصاویری است که دوربین اپل آیفون ایکس اس از ثبت آن‌ها عاجز است.

دوربین سامسونگ گلکسی اس 10

بر اساس این مقایسه، به دوربین هیچ کدام یک از دو گوشی نمی‌توان خرده‌ای گرفت، چرا که در زمان مقایسه دو دوربین، اصلی‌ترین ملاک، کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط آن‌ها است. با این حال، اگر بخواهیم حتما یک برنده معرفی کنیم، سامسونگ گلکسی اس 10 آن هم به خاطر استفاده از دوربین اصلی سه گانه با توانایی ثبت تصاویر اولترا واید، پیروز میدان خواهد بود.

سال‌ها است استفاده از دوربین‌های دوگانه باب شده است، اما سنسور ثانویه دوربین گوشی های همه شرکت‌ها به جز ال جی، از نوع سیاه و سفید، عمق میدان یا تله فوتو بوده و فقط این شرکت کره‌ای از سنسور ثانویه از نوع اولترا واید بهره می‌برد. اکنون که با رسیدن به سال 2019، زمان روی کار آمدن دوربین‌های سه گانه، چهارگانه و حتی پنج گانه رسیده است، گوشی‌سازان بیشتری به استفاده از سنسور اولترا واید روی آورده‌اند. اکنون اپل می‌داند برای جلب توجه دوست‌داران عکاسی با موبایل، می‌‌بایست چگونه دوربین آیفون‌های سال 2019 را ارتقا بدهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فقط سامسونگ و بس،فعلا که تو لیست اولین هست و با معرفی نوت ۱۰ این برتری تنها به خودش میرسه،با آرزوی سالی خوب برای تمام‌ ایرانیها و رهایی از استبداد مسئولین و سالی پر از پول و سلامتی

    • اقای جوادی سلام خوبید شما دقیقا کدوم سایت رو میگید اوله توی dxomark رتبه ۳وم هست درسته توی سلفی اول هست فعلا هواوی میت ۲۰ پرو اگه یادتون باشه پارسال اسکوری ثبت کرد عالی الان شما ببین s10 پلاس ۱۰۹ شد هم امتیاز p20 pro و میت ۲۰ پرو ۳ روز دیگه رونمایی p30 pro هست که اسکور دروبین حداقل ۱۱۸ تا ۱۱۹ وایمیسه سام s10 پلاس میاد رده ۴ الان نوت ۹ سام ۱۰۳ هست نوت ۱۰ هم بیاد نهایت ۱۰ تا بیاد بالاتر میشه ۱۱۳ بازم توی اسکور به میت ۲۰ و p30 پرو نمیرسه هواوی پارسال با اسکور p20 پرو واقعا فاصله خودشو با بقیه زیاد کرد