مقایسه ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی پادز

مقایسه ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز

اپل ایرپادز (Apple AirPods) و سامسونگ گلکسی بادز (Samsung Galaxy Buds) در حال حاضر جزو بهترین ایربادها شناخته می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز بپردازیم.

سامسونگ ماه گذشته، در کنار معرفی پرچمداران خانواده Galaxy S10، از ایرباد وایرلس جدید خود با نام سامسونگ گلکسی بادز نیز رونمایی کرد. سامسونگ پیش از این نیز در سال 2016 و 2018، دو ایرباد به دنیای فناوری تقدیم کرد، اما این اپل بود که توانست محبوبیت این دسته از گجت‌های پوشیدنی را افزایش بدهد. دلیل موفقیت اپل در زمینه ساخت ایرباد، قابلیت‌های بود که در مقایسه با دیگر محصولات مشابه ارائه می‌کرد.

درحالی که سامسونگ سومین نسل ایرباد وایرلس خود را به تازگی عرض کرده است، اپل توسعه نسل بعدی را در دست توسعه دارد. با این حال، اکنون رقابت بین ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز قرار دارد. باید دید سامسونگ بعد از سه سال تجربه ساخت ایرباد، تا چه اندازه توانسته موفق عمل کند. آیا ایرباد جدید این شرکت می‌تواند تهدیدی جدی برای ایرباد محبوب اپل محسوب شود؟

مقایسه طراحی ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز

مقایسه را با کیف‌های نگهدارنده این دو ایرباد شروع می‌کنیم. به خاطر طراحی متفاوت بدنه دو گجت، نحوه ساخت جعبه‌های آن‌ها نیز متفاوت بوده است. ایرباد اپل ایرپادز به خاطر داشتن بدنه‌ای کشیده، به کیفی بلندتر نیاز دارد، در حالی که گلکسی بادز، نیازمند جعبه‌ای اریب و عرضی است. کیف نگهدارنده اپل ایرپادز را می‌توان به وسیله یک دست باز کرد، اما برای باز کردن جعبه گلکسی بادز مجبور به استفاده از هر دو دست خواهید بود.

داخل کیف‌ها، دو ایرباد به شیوه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. طراحی کیف ایرباد اپل ایرپادز به گونه‌ای است که وسیله را خیلی محکم درون خود نگه می‌دارد، به طوری که حتی به وسیله تکان دادن آن به شکلی شدید به صورت عمدی، جابه‌جا نخواد شد. اما گلکسی بادز داخل کیف نگهدارنده‌اش آزادی عمل دارد. اگرچه به منظور برقراری ارتباط بین ایرباد و ترمینال‌های شارژر کیف، آهنربایی تعبیه شده است، اما همچنان در صورت تکان دادن جعبه، گجت وارونه خواهد شد.

داخل کیف، چراغ‌هایی به منظور نمایش شارژ وسیله وجود دارد. بیرون کیف گلکسی بادز نیز چنین چراغ‌هایی تعبیه شده است تا نیاز به باز کردن آن به منظور اطلاع از شارژ وسیله از بین برود.

در پشت جعبه نگهدارنده ایرباد اپل ایرپادز، دکمه‌ای به منظور همگام‌سازی وسیله با دیگر دستگاه‌ها وجود دارد، در حالی که خبری از چنین دکمه‌ای روی کیف سامسونگ گلکسی بادز نیست. البته سامسونگ نیز قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را در این زمینه ارائه کرده است. با باز کردن کیف، ایرباد به صورت خودکار آماده اتصال و همگام‌سازی با دستگاه‌های اطراف خواهد شد. همچنین می‌توان بعد از قرار دادن هر دو قسمت داخل گوش، به منظور همگام‌سازی، انگشت را برای سه ثانیه روی آن‌ها نگه داشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه جعبه نگهدارنده گلکسی بادز، پشتیبانی از شارژ وایرلس محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان آن را از طریق پدهای شارژ بی سیم یا حتی گوشی گلکسی اس 10 (به لطف قابلیت Wireless PowerShare آن) شارژ کرد و سپس این نیرو را به ایرباد انتقال داد. پس عملا نیاز به همراه داشتن شارژر گجت از بین می‌رود.

از نظر ابعاد، جعبه نگهدارنده اپل ایرپادز به مراتب کوچک‌تر است، اما هر دو را به راحتی خواهید توانست بدون دردسر درون جیبتان حمل کنید.

در بخش طراحی خود ایربادها، گلکسی بادز سامسونگ وضعیت بهتری دارد. اپل ایرپادز همانند قبل دیگر دارای ظاهری احمقانه نیست و کاربر نیاز نخواهد داشت هر چند دقیقه، برای جلوگیری از بیرون افتادن وسیله، دستی به سر و روی آن بکشد. همچنین قرار دادن و بیرون آوردن گجت در مقایسه با قبل راحت‌تر شده است. با این حال طراحی آن در مقایسه با گلکسی بادز، نواقصی دارد.

ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز، حتی در برابر پاشش آب نیز مقاوم نیستند. با این حال، محصول کره‌ای تطبیق‌پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهد. طراحی آن به شکلی است که بدون آزار رساندن، به لطف استفاده از نوک‌های سیلیکونی، بهتر در اعماق کانال گوش فرو می‌رود. به این ترتیب علاوه بر کاهش احتمال تکان خوردن و مخصوصا بیرون افتادن، تجربه پخش موسیقی متفاوت‌تری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

داخل جعبه سامسونگ گلکسی بادز، سه نوک سیلیکونی مختلف با ابعاد گوناگون وجود دارد. انتخاب صحیح از میان آن‌ها علاوه بر آسودگی در استفاده از گجت، روی کیفیت صوت نیز تاثیرگذار خواهد بود. در آن سو برای ایرپادز اپل، فقط یک نوک وجود دارد. به همین دلیل احتمال فیت شدن آن درون گوش تمامی کاربران کاهش می‌یابد.

سامسونگ گلکسی بادز

برای جلوگیری از اذیت شدن لاله گوش، حتی چند باله با ابعاد متفاوت نیز درون جعبه گلکسی بادز وجود دارد. اگرچه آن‌ها در مقایسه با باله‌های سایر ایربادها کوچک‌تر به نظر می‌رسند، اما با انتخاب یک مورد مناسب، از مشکل بیرون پریدن گجت از گوش حین داشتن جنبش‌های جسمانی شدید، در امان خواهید بود.

اگر از عدم فعالیت جسمانی تند و تیز خود مطمئن هستید، می‌توانید برای افزایش آسودگی استفاده از سامسونگ گلکسی بادز، باله‌های آن را بیرون بیاورید. به این ترتیب قرار دادن گجت داخل گوش بدون آزار رسیدن به آن، برای ساعت‌های طولانی‌تری امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال پیشنهاد می‌شود در زمان ورزش، حتی حین دویدن با سرعت پایین، یکی از باله‌ها را روی دو تکه ایرباد سامسونگ گلکسی بادز وصل کنید.

مقایسه ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز نشان داد برای کاربرانی که به عدم جلب توجه دیگران اصرار دارند، محصول کره‌ای گزینه بسیار مناسب‌تری است. مخصوصا در زمان استفاده از رنگ سفید آن بدون باله، احتمال عدم رویت گجت توسط دیگران افزایش پیدا می‌کند. در آن سو، ایرباد اپل ایرپادز به خاطر عدم قرارگیری کامل داخل گوش و همچنین به خاطر داشتن پایه‌ای بلند، شدیدا جلب توجه می‌کند.

در زمان استفاده از سامسونگ گلکسی بادز، می‌توانید بدون نیاز به بیرون آوردن وسیله، لباس‌هایتان را عوض کنید، اما در زمان قرارگیری ایرپادز اپل داخل گوش، بهتر است پیش از بیرون افتادن آن‌ بعد از برخورد با لباس حین بیرون آوردنش، خودتان ایرباد را خارج کنید!

از نظر راحتی در استفاده، هر دو ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز یکسان به نظر می‌رسند. با توجه به عدم امکان تغییر ابعاد نوک ایرپادز، فیت شدن یا نشدن آن داخل گوش، به ساختار گوش کاربر بستگی خواهد داشت، پس بهتر است پیش از خرید، حتما وسیله را آزمایش کنید.

حین تست ما، مشکلی بعد از قرار دادن ایرپادز داخل گوش پدید نیامد، حتی وقتی که سر را به شدت تکان می‌دادیم! از نظر قابلیت اطمینان و فیت شدن، سامسونگ گلکسی بادز وضعیت به مراتب بهتری دارد. نکته مهم اینجاست که به خاطر قرارگیری عمقی گلکسی بادز داخل گوش، حضور وسیله داخل گوشتان را بیشتر از زمان استفاده از ایرپادز احساس خواهید کرد. اما ایرباد اپل، با کمی تمرکز روی موضوعی خاص، به راحتی فراموش خواهد شد. یکی دیگر از دلایل عدم احساس استفاده از ایرپادز، عدم جلوگیری از ورود صدای اطراف به گوش توسط آن است، در حالی که گلکسی بادز، به شدت از ورود صدای محیط جلوگیری می‌کند.

حین استفاده از باله‌های ایرباد سامسونگ، دیگر احساس راحتی پیشین را نخواهید داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم آن‌ها را همیشه از گجت جدا کنید، مگر این که بخواهید از بیرون افتادن وسیله به خاطر فعالیت بدنی بالا، جلوگیری کنید.

سامسونگ گلکسی بادز

مقایسه ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز نشان داد یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری محصول کره‌ای، عرضه آن در سه رنگ مشکی، سفید و زرد است، در حالی که حین خرید ایرپادز، چاره‌ای جز استفاده از نسخه‌ای سفید رنگ ندارید.

نرم افزار و قابلیت‌های اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز

یکی از دلایل فراگیری شدن استفاده از اپل ایرپادز بلافاصله بعد از عرضه آن، یکپارچگیش با آی او اس محسوب می‌شود. بعد از باز کردن کیف نگهدارنده گجت، گوشی بلافاصله درباره اتصال به ایرباد از کاربر سوال می‌کند. پیشتر برای استفاده از ایرباد اپل مجبور به نگه داشتن دکمه‌ای برای چند ثانیه یا یافتن نقطه‌ای در معرض دید ان اف سی بودید، اما فرآیند اتصال اکنون به سادگی باز کردن در ظرف نگهدارنده گجت صورت می‌گیرد.

قابلیت‌های جالب دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. به عنوان نمونه، بیرون آوردن ایرباد اپل ایرپادز از گوش، به طور خودکار پخش موسیقی را متوقف خواهد کرد. همچنین می‌توان با یک مرتبه لمس گجت، دستیار مجازی سیری را فراخوانی و فرمان صوتی خود را صادر کرد. امکان دسترسی به یک سری تنظیمات خاص از طریق ضربه زدن به ایرباد نیز وجود دارد. با وجود این ویژگی‌ها، عدم امکان کنترل حجم صدا به خوبی احساس می‌شود.

ایرباد اپل ایرپادز

سامسونگ گلکسی بادز نیز قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کند. به عنوان نمونه در صورت استفاده از گوشی گلکسی اس 10، حین باز کردن کیف نگهدارنده ایرباد، بلافاصله پیغامی مبنی بر آمادگی گوشی برای اتصال به آن دریافت خواهید کرد. نکته اینجاست که برای فعال‌سازی این قابلیت، نیازمند نصب اپلیکیشن SmartThings هستید. استفاده از این برنامه نیازمند داشتن یک حساب کاربری در سامسونگ است.

علاوه بر آن، برای دسترسی به دیگر قابلیت‌های گلکسی بادز باید اپلیکیشن Wearables سامسونگ را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. البته، نیاز به نصب یک اپلیکیشن جداگانه برای استفاده از ایرباد سامسونگ همراه گوشی های سایر برندها معقول به نظر می‌رسد، اما اجبار کاربران گوشی های سامسونگ برای این کار، دور از انتظار است. انتظار داشتیم همانند زمان استفاده از ایرباد اپل ایرپادز همراه یک دستگاه آی او اسی، حداقل گوشی های جدید سامسونگ به طور پیش‌فرض از ویژگی‌های ایرباد جدید سامسونگ پشتیبانی می‌کردند و دیگر مدل‌ها نیز از طریق آپدیت نرم افزاری به پشتیبانی از آن‌ها مجهز می‌شدند.

اپلیکیشن Galaxy Wearables به خوبی طراحی شده و امکان تغییر برخی چیزها را به کاربر می‌دهد. به عنوان نمونه می‌توان به تنظیمات ایکوالایزر، ارسال نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن به اسپیکر، فعال‌سازی حالت پخش صدای محیط (Ambient Sound) و همچنین امکان یافتن ایرباد در صورت گم شدن آن (Find My Earbuds) اشاره کرد. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید هسته نرم افزاری خود ایرباد گلکسی بادز را نیز به‌روزرسانی کنید.

ایرباد اپل ایرپادز

حالت پخش صدای محیط به کاربر اجازه می‌دهد در زمان مکالمه با دیگران یا نیاز به شنیدن صدای محیط، همچون زمان رد شدن از خیابان، نیازی به بیرون آوردن ایرباد از گوش نداشته باشد. همانطور که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، ساختار سامسونگ گلکسی بادز به گونه‌ای است که برخلاف ایرپادز، کاملا داخل کانال گوش فرو می‌رود، به همین دلیل بیرون آوردن و فرو بردن آن داخل گوش به راحتی ایرباد اپل نیست. وارد شدن صدای محیط به گوش، از طریق میکروفون گلکسی بادز صورت می‌گیرد.

ایرباد سامسونگ تلاش می‌کند صدا را به صورت محلی پخش کند، به همین دلیل مزاحمتی برای کاربر ایجاد نخواهد شد. می‌توان حجم صدای منتقل شده از محیط پیرامون را کنترل کرد. این قابلیت با وجود جذاب بودن، همیشه کاربردی نیست. به عنوان نمونه حین رد شدن از خیابان، با وجود فعال‌سازی حالت Ambient Sound، در هر صورت مجبور به متوقف کردن موزیک خواهید بود، در غیر این صورت، فقط با رد شدن یک خودرو از کنارتان به صورت مماس، متوجه آن می‌شوید!

از طریق اپلیکیشن Galaxy Wearables می‌توانید تاچ پد روی هر دو قسمت ایرباد را تنظیم کنید. می‌توان مشخص کرد نگه داشتن انگشت روی آن‌ها برای چند ثانیه، به معنی چه دستوری است. به عنوان نمونه از این طریق قادر خواهید بود دستیار صوتی گوشی را فراخوانی کرده یا حالت پخش صدای محیط سریع، را فعال‌سازی کنید. افزایش یا کاهش حجم صدا نیز به همین روش امکان‌پذیر است. خوشبختانه به ازای هر یک از دو قسمت سامسونگ گلکسی بادز، می‌توان این تنظیمات را به صورت جداگانه انجام داد

اگر از بین گزینه‌های موجود برای حالت نگه داشتن انگشت روی تاچ پد، روی یکی از قسمت‌های ایرباد (مثلا سمت راست) افزایش یا کاهش صدا بعد از لمس شدن را انتخاب کنید، روی دیگری حالت معکوس (کاهش یا افزایش صدا) تنظیم خواهد شد.

حالت پخش صدای محیط سریع که از طریق لمس چند ثانیه‌ای تاچ پد ایرباد فعال‌سازی می‌شود، عملکرد متفاوتی با زمان فعال‌سازی این حالت از طریق تنظیمات دارد. در حالت عادی، ترکیبی از صدای موزیک و صدای اطراف به گوش کاربر خواهد رسید، اما حین فعال‌سازی حالت پخش صدای محیط سریع، به وسیله کاهش حجم صدای موزیک، به صدای محیط فرصت بیشتری برای ورود از طریق میکروفون داده می‌شود. چنین قابلیتی را پیشتر در هدفون‌های سری 1000X سونی دیده بودیم.

حین پخش موسیقی، یک مرتبه لمس تاچ پد به معنی توقف یا پخش مجدد است. در صورت دریافت تماس صوتی، با زدن یک ضربه تماس را برقرار خواهید کرد. دو مرتبه و سه مرتبه لمس پشت سر هم تاچ پد سامسونگ گلکسی بادز، به ترتیب به منزله رفتن به موزیک بعدی یا قبلی خواهد بود. این چند کاربرد، حتی بدون نیاز به نصب اپلیکیشن روی گوشی قابل استفاده هستند، به همین دلیل حین اتصال گلکسی بادز به یک دستگاه آی او اسی نیز در اختیار خواهند بود.

متاسفانه تاچ پد سامسونگ گلکسی بادز عملکرد بدی دارد، به همین دلیل در بیشتر مواقع دستور دو ضربه را یک ضربه و یک ضربه را عدم لمس تلقی می‌کند. به منظور بازگشت به موزیک قبلی به وسیله سه مرتبه لمس تاچ پد، با معضلی جدید رو به رو خواهید شد.

فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی تاچ پد به صورت خودکار صورت می‌گیرد. به محض قرارگیری ایرباد داخل گوش، به لطف سنسورهای خازنی آن، تاچ پد برای دریافت دستورات لمسی آماده می‌شود. گفتنی است در ایرباد اپل ایرپادز به منظور فعال‌سازی و غیر فعا‌ل‌سازی تاچ پد، از سنسورهای اپتیکال استفاده شده است.

قرارگیری عمقی گلکسی بادز داخل گوشی سب می‌شود هر مرتبه ضربه زدن روی تاچ پد آن، احساس بدی به کاربر منتقل کند، گویا در حال سوراخ کردن پرده گوش خود است! در زمان استفاده از ایرپادز، با چنین مشکلی رو به رو نخواهید شد، چرا ایرباد اپل همچون گلکسی بادز درون گوش فرو نمی‌رود.

عملکرد ایربادهای سامسونگ و اپل

از نظر کیفیت صدا، هر دو ایرباد در وضعیتی میانه قرار می‌گیرند. صدای پخش شده توسط ایرباد اپل ایرپادز گرم‌تر و تیره‌تر است، به همین دلیل به جای حجم، بیشتر روی میدبیس تمرکز شده است. بیس صدا چندان عمیق نیست، اما با توجه به تمرکز روی میدبیس، جایی که بیشتر بیس صدا از آن بیرون می‌آید، کمتر متوجه این موضوع خواهید شد. با افزایش حجم صدا، موجی خروشان به سمت پرده گوشتان روانه نشده و موزیک همچنان روان پخش خواهد شد.

با این حال صوت چندان دارای جزئیات زیادی نبوده و در برخی مواقع از دقت آن کاسته می‌شود. این کاستی‌ها حین گوش دادن به موسیقی، آن هم توسط دیوانگان موزیک، درک خواهد شد و در زمان گوش دادن به کتاب صوتی، گوش دادن به پادکست یا تماشای ویدیو، صوتی باکیفیت بالا دریافت می‌کنید.

ایرباد اپل ایرپادز

صدای پخش شده توسط گلکسی بادز، در حجم بالا به شدت داغ می‌شود. در این ایرباد خبری از میدبیسی که ایرپادز در اختیارتان قرار می‌دهد نیست و در زمان کاهش حجم صدا، تصور می‌کنید هیچ بیسی وجود ندارد. با این حال، حین افزایش حجم، صوتی سنگین و تند دریافت خواهید کرد. در صورت تند بودن موزیک، در این حالت گوش و مغزتان سریعا خسته خواهد شد. نحوه پخش صدا توسط سامسونگ گلکسی بادز به گونه‌است که بسته به نوع موسیقی، تجربه‌ای لذت‌بخش یا گوش‌خراش و آزاردهنده خواهید داشت! یکی دیگر از علت‌های آزاردهنده بودن صدا در زمان افزایش حجم را می‌توان به قرارگیری عمقی گلکسی بادز داخل گوش نسبت داد.

با وجود جزئیات بیشتر صدای پخش شده‌ توسط گلکسی بادز، ایرباد اپل ایرپادز به خاطر داشتن صدایی تطبیق‌پذیر، که کمتر به نوع موسیقی بستگی دارد، در این قسمت پیروز میدان است. همچنین در زمان استفاده از ایرباد اپل، دیرتر گوشتان خسته خواهد شد.

فراموش نکنید در اینجا، کیفیت صدای دو ایرباد را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، گجت‌هایی پوشیدنی که برای ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده از گوش دادن به موزیک ساخته نشده‌اند. اگر به کیفیت، حجم و بیس صدا اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است به فکر خرید یک هدفون روی گوشی باشید.

یکی دیگر از برتری‌های ایرباد اپل ایرپادز نسبت به رقیبش، کیفیت و پایداری اتصال است، به طوری که استفاده از دو تکه هدفون جدا از یکدیگر را فراموش خواهید کرد. اما جدا بودن دو تکه ایرباد از یکدیگر، برخی مواقع در گلکسی بادز دردسرساز شده و هماهنگی بین آن‌ها از بین می‌رود. این مشکل، ارتباطی به اتصال ایرباد سامسونگ با گوشی ندارد و ایراد را باید در اتصال بین دو تکه‌ی گجت پوشیدنی دنبال کرد. سامسونگ به وسیله انتشار یک آپدیت نرم افزاری تلاش کرد ایراد را برطرف کند، اما همچنان در برخی مواقع با آن رو به رو خواهید شد.

سامسونگ گلکسی بادز

از نظر نحوه ایزوله کردن صدا و غرق کردن کاربر در موسیقی، سامسونگ گلکسی بادز پیروز میدان است. در این گجت خبری از ایزوله‌کننده نویز فعال نیست، اما همچنان در صورت فعال نبودن حالت پخش صدای محیط، هیچ صدایی از بیرون ایجاد مزاحمت نخواهد کرد. نحوه پخش صدا و از طرفی نحوه قرارگیری ایرباد داخل گوشی، در برخی مواقع سبب می‌شود برای شنیدن صدای افراد رو به رویتان، علاوه بر متوقف کردن موزیک، گجت را نیز از گوشتان بیرون بیاورید. البته به لطف وجود قابلیت پخش صدای محیط، نیاز به انجام این کار از بین رفته است.

تاخیر در پخش هر دو ایرباد قابل قبول است، به همین دلیل در زمان تماشای ویدیو و حتی اجرای بازی‌های موبایل، با مشکل مواجه نخواهید شد. با این حال، از نظر کیفیت تماس صوتی، هر دو محصول عملکرد بدی دارند. ریشه این مشکل را باید در کدک‌های صوتی مورد استفاده توسط دستگاه‌های پخش‌کننده بلوتوثی دنبال کرد که صدا را به شکلی آشفته، در هم می‌ریزند.

عمر باتری

برای پخش‌کننده‌های بلوتوثی، دوام باتری فاکتوری بسیار مهم است. در این زمینه، هر دو ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز عملکرد خوبی دارند. با یک مرتبه شارژ پخش‌کننده اپل، می‌توان برای حدود 5 ساعت از آن استفاده کرد. با در نظر گرفتن باتری کمکی که به منظور شارژ سریع ایرباد داخل کیف نگهدارنده تعبیه شده است، دوام باتری بدون نیاز به شارژر به 24 ساعت می‌رسد.

عمر باتری داخلی سامسونگ گلکسی بادز چیزی حدود 7 ساعت است. با در نظر گرفتن باتری کیف آن، همچنان حدود 21 ساعت بدون نیاز به شارژر قادر به استفاده از وسیله خواهید بود. با توجه به اهمیت بیشتر دوام باتری داخلی، در این بخش پیروز میدان محصول سامسونگ است، هر چند با در نظر گرفتن باتری اضافی کیف، محصول آمریکایی دوام بالاتری دارد. شارژ کردن ظرف نگهدارنده ایرباد اپل ایرپادز و سامسونگ گلکسی بادز به ترتیب 1 ساعت و 2 ساعت و نیم زمان می‌برد.

ایرباد اپل ایرپادز

در بخش باتری‌، قابلیتی فوق‌العاده در ایرباد سامسونگ وجود دارد که در ترکیب با گوشی های تازه معرفی شده این شرکت، شدیدا کاربردی می‌شود. کیف نگهدارنده گلکسی بادز را می‌توان به وسیله پدهای شارژ بی‌سیم شارژ کرد. از طرفی می‌دانیم سه گوشی جدید خانواده گلکسی اس 10، قادرند به لطف ویژگی‌ به نام Wireless PowerShare، سایر گجت‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ وایرلس را شارژ کنند. به این ترتیب، در صورت در اختیار داشتن یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 10، عملا از همراه داشتن شارژر گلکسی بادز بی‌نیاز خواهید شد. زمان شارژ شدن کیف به این روش، حدود نیم ساعت از حالت عادی بیشتر است.

از نظر نرم افزاری، ایرپادز قابلیت‌های جالب‌تری داشته و امکان مشاهده شارژ هر یک از دو قسمت ایرباد و همچنین کیف نگهدارنده آن، وجود دارد. در تنظیمات اندروید، شارژ دو تکه در مجموع نمایش داده می‌شود،‌ هر چند می‌توانید با رفتن به نرم افزاری Galaxy Wearables، شارژ هر قسمت را جداگانه مشاهده کنید. متاسفانه برای ایرباد سامسونگ، امکان مشاهده شارژ کیف داخل اپلیکیشن موبایل فراهم نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*