سگ پلیس کلون شده

چینی ها با استفاده از شبیه سازی سگ پلیس را کپی کردند!

دانشمندان و مهندسان ژنتیک چینی موفق شدند یک سگ را کپی یا شبیه سازی کنند کنند. آنطور که دانشمندان اظهار داشتند، سگ پلیس کپی شده سبب تسریع یادگیری حیوان و کاهش هزینه آموزش آن می‌شود.

تربیت یک سگ پلیس علاوه بر زمان گیر بودن، هزینه‌بر نیز هست، به ویژه آن که هر سگ خصوصیات و توانمندی‌های متفاوتی دارد. برای حل این مشکل پیشنهاد دانشمندان چینی چیست؟ به نظر سگ پلیس کپی شده با کمک مهندسی ژنتیک راهکاری است که چینی‌ها برای حل این مسئله به آن روی آورده‌اند.

سگ پلیس کلون شده

در این روش مهندسان ژنتیک بهترین‌ سگ‌های پلیس را کپی ژنتیکی یا شبیه سازی می‌کنند. خبرگزاری‌های دولتی چینی مدعی هستند که دانشمندان دانشگاه کشاورزی یونن و کمپانی خصوصی چینی بیژینگ سینوژن بیوتکنولوژی مشغول آموزش سگی به نام کانژون هستند که یک توله دو ماهه کپی شده از یک سگ کاراگاه نخبه از نژاد سگ گرگی کانمینگ است. همانطور که پیشتر گفته شد، دانشمندان انتظار دارند این توله دو ماهه که از روی یک سگ باهوش کپی شده، سریع‌تر از دیگر سگ‌ها تربیت شود و هزینه‌های آموزش کاهش یابد.

این توله سگ از روی یاخته‌های پیکری (سلول‌های سوماتیک) که از پوست سگ اصلی بدست آمدند ساخته شده است. دانشمندان پس از کلون کردن جنین حاصل از یاخته‌های پیکری، آن را درون رحم جایگزین یک سگ از نژاد بیگل قرار دادند تا رشد کرده و متولد شود.

سگ پلیس کلون شده

دانشمندان این پروژه اظهار داشتند کانژون نتایج امیدوار کننده‌ای داشته و استعداد خوبی برای بویایی و دیگر ویژگی‌هایی که برای یک سگ پلیس ضرروری هستند دارد. همچنین گفته شده این سگ می‌تواند به زودی پس از گذراندن دوره ده ماهه آموزش خود وارد خدمت در نیروی پلیس چین شود.

آن‌ها همچنین می‌گویند در حال حاضر این یک آزمایش محسوب می‌شود، اما هدف اصلی ، شبیه سازی شمار زیادی سگ پلیس در ده سال آینده است. همچنین می‌توان یک بانک سلولی برقرار کرد تا بتوان هنگام نیاز در اسرع وقت سگ‌هایی از نژادهای مختلف را تولید کرد.

سگ پلیس کلون شده

این اقدام می‌تواند انتقادات اخلاقی درباره کپی کردن حیوانات را به دنبال داشته باشد، به ویژه انتقاداتی که متوجه نیروهای پلیس چین باشد. در حال حاضر موافقت عمده با واحدی متشکل از سگ‌های یکسانی که به صورت مصنوعی تولید شده‌اند وجود ندارد و این کار ریسک‌های خود را به دنبال خواهد داشت.

برای مثال اگر یک ضعف ژنتیکی وجود داشته باشد، ممکن است بخش اعظمی از سگ‌های کپی شده در مقابل خطراتی همچون بیماری یا دیگر مخاطراتی که به ندرت به ذهن کسی‌ می‌رسد آسیب پذیر باشند.

در حال حاضر، بعید است که پلیس کشورهای دیگری جز چین با این عجله مشغول پیاده سازی ایده سگ پلیس کلون شده در کشور خود باشند، حتی اگر این کار نتایج امیدوار کننده‌ای از خود نشان دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ایول تبریک میگم در ضمن میتونیم به روش ویرایش ژنی قبل کلون سازی مانع انتقال انواع بیماری از سگ به انسان هم باشیم.به امید پیشرفت بیش از پیش بیوتکنولوژی و ژنتیک پزشکی

  2. اینا دیگه چی مونده کپی نکرده باشن