اپل کارت معرفی شد؛ کارت بانکی اپل اینجاست!

اپل کارت به تازگی معرفی شده است. اپل کارت را باید یک سرویس جدید از سوی اپل دانست که پنجره‌ای جدید به روی کاربران برای پرداخت‌های الکترونیکی سریع‌تر و ساده‌تر باز می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رویداد It’s Show Time اپل، معرفی اپل کارت محسوب می‌شود. از تابستان امسال، کاربران قادر خواهند بود با ثبت نام، یک کارت اعتباری اپل واقعی در اختیار داشته باشند که داخل اپلیکیشن Wallet در دسترس است.

درخواست صدور یک اپل کارت مجازی، که داخل گوشی آیفون وجود دارد، به سادگی و از طریق گوشی هوشمند امکان‌پذیر است. صدور کارت کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد. بعد از صادر شدن، اپل کارت را درون اپلیکیشن Wallet مشاهده خواهید کرد.

نکته جالب اینجاست که امکان درخواست صدور یک اپل کارت فیزیکی نیز وجود دارد. این کارت از جنس تیتانیوم ساخته شده و نام کاربر به وسیله لیزر روی آن حک می‌شود. همانند کارت‌های بانکی عادی، روی Apple Card خبری از تاریخ انقضا، شماره کارت و CVV2 نیست. دلیل حذف آن‌ها، کمک به افزایش امنیت بوده است.

اپل کارت

شرکت اپل در همکاری با Goldman Sachs (یک بانک سرمایه‌گذاری و شرکت خدمات مالی چند ملیتی) کارت جدید را ایجاد کرده است. از آنجایی که در سرویس جدید اپل، از شبکه پرداخت مستر کارت استفاده می‌شود، می‌توان از آن در سرتاسر دنیا بهره برد و به وسیله آن به خرید پرداخت. پشتیبانی از کارت، به وسیله Apple Messages، توسط خود اپل مدیریت خواهد شد. کافی است همراه درخواست یا پرسش خود، پیامی به اپل ارسال کرده و پاسخ را در همان Messages دریافت کنید.

اپل کارت، از تابستان سال جاری در ایالات متحده آمریکا در دسترس خواهد بود. متاسفانه، درباره جزئیات انتشار این سرویس جدید به دیگر نقاط دنیا، اطلاعاتی در دسترس نیست.

استفاده از اپل کارت بدون کارمزد

توسعه‌دهنده سرویس، آن را به عنوان نسل بعدی سرویس‌های مالی معرفی می‌کند که یکی از مزیت‌های آن، حذف کارمزدهای پرداخت شده برای انجام گستره‌ای از عملیا‌ت‌های مالی است. به این ترتیب دیگر مجبور به پرداخت کارمزد استفاده از خدمات بین‌المللی، کارمزد سالیانه و کارمزد داشتن تراکنش‌های زیاد، نخواهید بود.

Daily Cash:جایزه استفاده از اپل کارت

اپل کارت

در برخی بانک‌های آمریکایی، انگلیسی و دیگر نقاط دنیا، برنامه‌ای تحت عنوان Cach Back وجود دارد. بر اساس آن، به ازای خرید میزانی مشخص به وسیله کارت بانکی، مبلغی از پول به حساب دارنده کارت بازگردانده می‌شود. هدف از این برنامه، تشویق مردم به استفاده از کارت بانکی و کاهش رد و بدل شدن پول نقد است. برای کاربران اپل کارت نیز برنامه مشابهی وجود دارد.

برنامه اپل به این منظور، Daily Cash نام دارد. دلیل این نحوه نام‌گذاری، بازگشت مبلغی به حساب به صورت روزانه است. سپس کاربران آزاد است تا از پول بازگشت داده شده، از طریق اپل پی مجددا استفاده کند یا آن را به اپل کارت خود انتقال بدهد. امکان ارسال پول به دیگران از طریق Apple Messages نیز وجود دارد.

2 درصد پرداخت‌های انجام شده به وسیله اپل کارت خارج از اکوسیستم این شرکت، به کاربر بازگردانده می‌شود. اما داخل اکوسیستم اپل، همچون زمان خرید از فروشگا‌‌های فیزیکی این شرکت یا خرید از آیتونز و اپل استور، سود مشارکت شما 3 درصد خواهد بود! به این ترتیب کاربران بیشتر به خرید محصولات فیزیکی و نرم افزاری اپل مشتاق می‌شوند. اپل به طور واضح علاقه‌ای به Apple Card فیزیکی ندارد، چرا که کش بک آن، 1 درصد کل مبلغ خرید است.

مزیت‌های کارت بانکی اپل

اپل ویژگی‌های متفاوتی را برای سرویس مالی جدیدش در نظر گرفته است، به طوری که کاربر، به درک خوبی از نحوه دخل و خرجش خواهد رسید. به عنوان نمونه، ردیابی خرید‌ها به لطف استفاده از هوش مصنوعی و بهره بردن از اپل مپس، راحت‌تر خواهد بود. اغلب در زمان بررسی فهرست تراکنش‌های خود داخل اپلیکشن موبایل یا پورتال بانک، با نام‌های عجیبی رو به رو می‌شویم. علت این امر، تفاوت‌ نام‌های رسمی و متداول فروشگاه‌ها است. به همین دلیل، با مشاهده تراکنش، میزان پرداختی در هر فروشگاه را به درستی به خاطر نخواهیم آورد. اما استفاده از هوش مصنوعی در کنار اپل مپس، به کاربر کمک می‌کند خیلی سریع به اسم متداول و عامیانه هر فروشگاه دست پیدا کند.

اپل کارت

کدبندی به وسیله رنگ‌ها، سازماندهی تراکنش‌ها را به بسیار ساده می‌کند. به این ترتیب، تراکنش‌های مربوط به خرید محصولات مربوط به دسته‌بندی‌های خوردنی، نوشیدنی، پوشیدنی، تفریحی و دیگر موارد را می‌توان به وسیله رنگی خاص از بقیه جدا کرد. در نهایت، به صورت هفتگی و ماهیانه‌ای خلاصه‌ای از پرداخت‌های خود در زمینه‌های مختلف دریافت خواهید کرد. به عنوان نمونه به لطف اپل کارت به سادگی متوجه خواهید شد در ماه گذشته، چقدر برای خرید نوشیدنی، سیگار یا پوشاک هزینه کرده‌اید.

یکی دیگر از قابلیت‌های سرویس جدید، در بر داشتن ابزاری به منظور کمک به کاربر برای پرداخت سود کمتر از طریق شفاف‌سازی گزینه‌ها است. Apple Card، چندین حالت پرداخت را به کاربر پیشنهاد کرده و سود هر یک را در کنارش محاسبه می‌کند. به این ترتیب کاربر با آگاهی کامل، بر اساس بودجه‌اش اقدام به خرید خواهد کرد.

اپل کارت فیزیکی

اپل می‌داند به منظور تشویق کاربران برای استفاده از سرویس جدیدش، باید آن را در سطح جهانی گسترش بدهد. به عبارتی کاربران باید بتوانند در صورت داشتن اپل کارت، از فروشگاه‌های فاقد سیستم دریافت اپل پی نیز خریداری کنند. به لطف استفاده از اپل کارت فیزیکی، کاربران خواهند توانست با استفاده از دستگاه‌های POS عادی که در هر فروشگاه کوچک و بزرگی وجود دارند، اقدام به خرید کنند.

اپل درباره نیاز یا عدم نیاز به پرداخت هزینه اضافی به منظور صدور کارت فیزیکی صحبتی به میان نیاورده است. در حال حاضر می‌دانیم کارت فیزیکی، از جنس تیتانیوم ساخته شده و لوگوی اپل به همراه نام کاربر روی آن حک خواهد شد.

اپل کارت

عدم وجود اطلاعات اضافی روی کارت همچون شماره و تاریخ انقضا و از طرفی ساخته شدن با استفاده از تیتانیوم سبب می‌شود اپل کارت فیزیکی ظاهر بسیار جالب و خاصی داشته باشد. برای دسترسی به شماره کارت، CVV2 و تاریخ انقضا که به طور متداول روی کارت حک می‌شوند، باید به اپلیکیشن Wallet در گوشی آیفون خود مراجعه کنید.

برای کاربران بین‌المللی، اپل کارت فیزیکی محصولی فوق‌العاده است، هر چند کش بک پایینی دارد. از آنجایی که درصد Daily Cash حین استفاده از اپل کارت از طریق اپل پی 2 درصد است، کاربران قطعا این روش را به استفاده از کارت بانکی فیزیکی ترجیح خواهند داد، مگر این که فروشگاه مورد نظر، فاقد پایانه‌های اپل پی باشد. خارج از آمریکا، هنوز فروشگاه‌های بسیار کمی از اپل پی پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه