سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ در ماه آگوست و شاید با یک تغییر بزرگ بیاید

تنها سه هفته از عرضه‌ی سری گلکسی S10 می‌گذرد، اما این دلیل نمی‌شود که شایعاتی از پرچمدار بعدی سامسونگ نشنویم. به تازگی گزارشی منتشر شده است که از احتمال تغییری بزرگ در گلکسی نوت ۱۰ (Samsung Galaxy Note 10) حکایت دارد.

دو سه سال پیش بود که سامسونگ دکمه فیزیکی هوم را با یک جایگزین دیجیتالی تعویض کرد. این تغییر در ابتدا واکنش‌ منفی برخی کاربران را در پی داشت؛ اما بعدها مورد اسقبال قرار گرفت، زیرا اجازه‌ی بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی را می‌داد. در نهایت هم که راه پنل حفره‌دار Infinity-O را برای تعبیه در سری گلکسی اس 10 هموار کرد.

حذف تمام دکمه‌های فیزیکی، تغییر بزرگ گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

اما مانند سایر گوشی های هوشمند، محصولات سامسونگ نیز همچنان کلیدهای فیزیکی پاور و کنترل صدا را در خود حفظ کرده‌اند. حتی برخی مدل‌ها، دکمه‌ای اختصاصی برای Bixby هم دارند. حالا این گزارش تازه، به امکان تعویض تمام این دکمه‌ها با جایگزین‌‌های دیجیتال در سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ اشاره دارد.

هنوز جزئیات چندانی در‌این‌باره موجود نیست؛ اما سامسونگ می‌گوید که در حال تحقیق روی ماژول‌های لمسی بدون کلید و قابل تعبیه در فریم گوشی های هوشمند است. عدم نیاز به دکمه‌های فیزیکی، می‌تواند به تولید یک گوشی هوشمند بدون دکمه منجر شود و ظاهرا این، هدف بعدی طراحان سامسونگ است.

گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

رندر مفهومی سامسونگ گلکسی نوت 10 بر اساس اطلاعات فاش شده

بنابر اطلاعات به بیرون درز کرده، گلکسی نوت ۱۰ یکی از نخستین دستگاه‌ها با این طراحی جدید خواهد بود. حتی ادعا شده است که برخی از گوشی های میان رده نیز در نهایت، این تکنولوژی را دریافت خواهند کرد. به هرحال حذف تمام کلیدهای فیزیکی از پرچمدار بعدی سامسونگ، تغییر بزرگی است و قطعا کمپانی کره‌ای از این موضوع، سَرسری نخواهد گذشت. باید دید که سرانجام این شایعه رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر؟

دوربین چهارگانه و پردازنده ارتقایافته در گلکسی نوت ۱۰

فارغ از گزارشی که روی طراحی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ متمرکز بود، گزارش تازه‌ی دیگری بیرون آمده که به برخی از مشخصات احتمالی آن هم پرداخته است. بر این اساس روی نمایشگر دستگاه، حفره‌ای قرصی شکل برای میزبانی از دو دوربین سلفی وجود خواهد داشت. پنل پشتی نیز از چهار دوربین با چیدمان افقی میزبانی خواهد کرد.

چه بسا گلکسی Note 10 همان دوربین‌های گلکسی S10 5G را به ارث ببرد. در این صورت، پرچمدار آینده سامسونگ یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم متغیر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو خواهد داشت. یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور ToF برای عمق‌سنجی و افکت بوکه نیز، دیگر اجزای ماژول چهارگانه‌ی آن را تشکیل خواهند داد.

گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

رندر مفهومی سامسونگ گلکسی نوت 10 بر اساس اطلاعات فاش شده

این گزارش جدید حاوی جزئیات دیگری نبوده است؛ اما یکی از گزارش‌های قبلی به قدرت گرفتن گلکسی نوت ۱۰ از تراشه نسل بعدی سامسونگ، یعنی اگزینوس 9825 اشاره داشت. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این چیپست در دست نیست؛ اما گفته می‌شود که با فناوری ساخت 7 نانومتری سامسونگ به تولید خواهد رسید. این می‌تواند به معنای عملکرد قوی‌تر و بهینه‌تر آن نسبت به تراشه 8 نانومتری اگزینوس 9820 باشد که در خانواده گلکسی اس 10 به‌کارگیری شده است.

زمان معرفی و عرضه‌ی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

از گلکسی نوت 5 تا نوت 9، شاهد برگزاری مراسم رونمایی در ماه آگوست بودیم. انتظار می‌رود این موضوع درباره گلکسی نوت 10 هم صدق پیدا کند. احتمالا پیش فروش دستگاه بلافاصله پس از رونمایی آغاز می‌شود؛ اما عرضه‌ی آن به اواخر همان ماه یا اوایل سپتامبر (شهریور) موکول خواهد شد.

مطابق معمول، باید نسخه‌هایی با ظرفیت حافظه متفاوت در دسترس مشتریان قرار بگیرد. همچنین با توجه به اهمیتی که تکنولوژی 5G برای سامسونگ پیدا کرده؛ وجود نسخه‌‌ی 5G گلکسی نوت 10 نیز محتمل است. البته شاید این نسخه‌ی ویژه، با کمی تاخیر وارد بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. با اینکه سامسونگ بلده خوب بکنه تو پاچت اما اگه دوربین داخل قلمو بزاره شاید بخریمش… .

  2. من انتظاراتم از نوت 10 اینه که باطریشو گرامافونی کنه و صفحه نمایششو 4K کنه و چیپست هفت نانومتری با فناوری هوش مصنوعی پیشرفته داشته باشه و همینطور دوربین به مراتب بهتر از نوت 9 داشته باشه امیدوارم این انتظاراتو برآورده کنه شرکت سامسونگ

  3. عالیییی
    فقط خدا کنه باطریشو قوی تر کنه
    صفحه نمایش هم 4k هستش و باید رو باطری خیلی تمرکز کنه