عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ ثابت کرد عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس بهتر از هواوی پی 30 پرو است

دو روز پیش هواوی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد و هواوی پی 30 پرو به عنوان بالارده‌ترین عضو این خانواده توانست در صدر جدول DxOMark جا خوش کند. اما سامسونگ به تازگی اثبات کرده که عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس بهتر از هواوی پی 30 پرو است.

دو روز پیش پاریس میزبان مراسم دومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند در دنیا بود تا جدیدترین پرچمداران خود را معرفی کند. هواوی در این مراسم از هشتمین نسل خانواده P رونمایی کرد و طبق معمول هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) گل سرسبد آن‌هاست. این گوشی یک دوربین خارق العاده دارد که به دست کمپانی کمپانی آلمانی لایکا ساخته شده، اما سامسونگ ثابت کرده است که عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس از هواوی پی 30 پرو بهتر است.

عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس

هواوی پی 30 پرو اولین گوشی‌ای است که از دوربین چهارگانه ساخت لایکا بهره می‌برد. این گوشی به لطف سخت افزار قدرتمند و نرم افزار بهینه شده، عکس‌های فوق العاده با کیفیتی می‌گیرد و توانسته صدر جدول DxOMark را در اختیار گیرد. و اما یک نکته جالب و البته فرعی این است که در حال حاضر سه جایگاه نخست این جدول همگی در دست گوشی‌های هواوی است، گرچه دو گوشی دیگر هواوی ( هواوی میت 20 پرو و هواوی پی 20 پرو) مجموع امتیازی کمتر از سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دارند.

از حق نگذریم گوشی جدید هواوی نه تنها یک دوربین همه چیز تمام دارد، بلکه از نظر سخت افزاری نیز بسیار قدرتمند است و طبیعی است اگر برای میلیون‌ها علاقه‌مند سوال باشد که آیا گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو موفق به پشت سر گذاشتن پرچمدار پیشین این کمپانی یعنی فبلت هواوی میت 20 پرو شده است یا خیر. به همین دلیل افراد بسیار زیادی به وبسایت DxOMark یورش بردند تا امتیاز گوشی جدیدی هواوی در زمینه دوربین را ببینند که البته در نتیجه آن وسایت با مشکل روبرو شد.

اما در این بین سازندگان دیگری نیز هستند که می‌دانند چطور دوربین بسازند! سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوش هوشمند در دنیا یکی از آنان به شمار می‌رود که به نظر باز سایه‌اش را بر سر هواوی افکنده و یک راست به سراغ این کمپانی چینی رفته است.

عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ پوستری در حساب کاربری ویبو خود منتشر کرد که امتیازات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در DxOMark را به رخ هواوی می‌کشد. این امتیازات مجموع امتیازهای کسب شده توسط این گوشی برای دوربین اصلی و همچنین دوربین سلفی است. همانطور که مشخص است، مجموع امتیازهای سامسونگ از مجموع امتیازهای کسب شده توسط هواوی پی 30 پرو بیشتر است و سامسونگ با افتخار اعلام می‌کند که عکسبرداری گلکسی اس 10 پلاس بهتر از هواوی پی 30 پرو است.

در حال حاضر هواوی با کسب امتیاز 112 برای دوربین پشتی و 89 برای دوربین سلفی در جایگاه نخست جدول DxOMark قرار گرفته و سامسونگ نیز با امتیاز 109 برای دوربین پشتی و 96 برای دوربین سلفی پس از آن قرار دارد. بر اساس این جدول مجموع امتیازهای سامسونگ برابر با 205 و مجموع امتیازات هواوی نیز 201 است.

به نظر می‌رسد سامسونگ با این پوستر پاسخ قاطعی به اظهارات تحریک کننده یو چنگدونگ، مدیر اجرایی هواوی، است که اظهار داشت گوشی‌های گلکسی (به معنی کهکشان) سامسونگ نمی‌توانند کهکشانی باشند.