سری اوپو رینو

گوشی های سری اوپو رینو با سیستم خنک کننده مایع و دوربین پاپ آپ در راهند

به تازگی تایید شده است که یکی از گوشی های سری اوپو رینو (OPPO Reno)، دارای سیستم خنک کننده مایع خواهد بود. همچنین ویدیوی تازه‌ای که به نظر می‌رسد مربوط به مدل دیگر این سری باشد، از وجود یک دوربین پاپ آپ غیر عادی در آن خبر می‌دهد.

کمپانی اوپو، قصد عرضه‌ی محصولات جدیدی را در قالب سری Reno دارد. طبق اعلام «شِن ییرن» نائب رئیس کمپانی چینی، این محصولات در تاریخ 21 فروردین ماه رونمایی خواهند شد. او همچنین ضمن اشاره به عرضه‌ی دو مدل گوشی از سری اوپو رینو ، یکی را پرچمداری با تراشه اسنپدراگون 855 و دیگری را برخوردار از چیپست اسنپدراگون 710 توصیف کرد.

سیستم خنک کننده‌ مایع در پرچمدار سری اوپو رینو

یکی از تفاوت‌های این دو دستگاه که به تایید «ییرن» هم رسیده، سیستم خنک کننده‌ی آن‌ها است. بر اساس گفته‌های این مقام، مدل مجهز به اسنپدراگون 710 برای پراکندن گرما، به ورقه گرافیتی و ژل هادی حرارت اتکا خواهد کرد. اما پرچمدار سری اوپو رینو دارای یک لوله مسی محتوی مایع خواهد بود تا کاربران هنگام اجرای بازی‌های سنگین یا تماشای ویدیوهای طولانی، نگران داغ کردن شدید آن نباشند.

بر اساس گزارش‌ها، یک گوشی 5G با مودم اسنپدراگون X50، باتری 5000 ملی‌آمپر ساعتی و 12 گیگ رم نیز در قالب سری اوپو رینو عرضه خواهد شد. همچنین به وجود نسخه لاکچری «لامبورگینی ادیشن» با حافظه 512 گیگابایتی UFS 3.0، رم 12 گیگابایتی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی هم اشاره شده است.

از طرفی به نظر می‌رسد که مشخصات اپتیک سری اوپو رینو نیز، در کانون توجهات قرار بگیرد. برخی شایعات از وجود دوربین سه‌گانه در این گوشی ها حکایت دارند؛ ماژولی متشکل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی و زوم هیبرید 10 برابری.

در همین خصوص، به تازگی یک ویدیوی هندزآن منتسب به اوپو رینو در فضای مجازی منتشر شده است که طراحی و چیدمان دوربین‌های گوشی را نشان می‌دهد. البته در اینجا دو دوربین روی قاب پشتی دستگاه دیده می‌شود و اثری از لنز پریسکوپی نیست؛ پس این باید همان نسخه‌ی مجهز به اسنپدراگون 710 باشد که با قیمت ارزان‌تری عرضه خواهد شد و شاید پسوند «لایت» را نیز در نام خود داشته باشد. احتمالا یک سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی و یک سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی، تشکیل دهنده‌ی این ماژول دوگانه هستند.

اما مکانیسم منحصر به فرد و ماژول مثلثی شکل دوربین سلفی دستگاه نیز در ویدیو به نمایش درآمده است. می‌توان دید که باز شدن آن هیچ شباهتی به سیستم پاپ آپ در گوشی ویوو نکس یا حالت کشویی گوشی های اوپو فایند ایکس، می میکس 3 و آنر مجیک 2 ندارد. رزولوشن دوربین سلفی دستگاه در گزارش‌های اخیر، 16 مگاپیکسل ذکر شده بود.

در رندرهایی که قاب محافظ اوپو رینو را به تصویر کشیده‌اند نیز اطلاعاتی نهفته است که می‌توان به وجود یک شیار بزرگ در لبه بالایی قاب برای دوربین سلفی اشاره کرد. همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در لبه پایینی گوشی می‌توان دید؛ اما دکمه‌ای اختصاصی برای دستیار صوتی تازه معرفی شده‌ی اوپو، موسوم به Breeno دیده نمی‌شود. نبود نشانی از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی نیز، می‌تواند به معنای وجود این سنسور در زیر صفحه نمایش باشد.