چانگان سی اس 85

چانگان سی اس 85 ؛ آشنایی با کراس اوور کوپه جذاب چینی

چانگان سی اس 85 (Changan CS85) جزو نخستین کراس اوورهای کوپه جذاب بازار چین محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

مدتی است کراس اوورهای کوپه توسط خودروسازان آلمانی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند که به دلیل محبوبیت زیاد این خودروها، سایر خودروسازان جهان نیز پا به این عرصه گذاشتند. خودروسازان چینی که همواره در صنعت خودرو با پیشرفت چشمگیری به جلو حرکت می‌کنند، از این فرصت استفاده کرده و گام بزرگی در تولید کراس اوورهای کوپه برداشته‌اند. چانگان سی اس 85 نمونه‌ای از شاهکار خودروسازان چینی در عرصه تولید خودروهای کراس اوور محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این کراس اوور را بررسی می‌کنیم.

چانگان سی اس 85

بررسی چانگان سی اس 85

طراحان با استفاده از زبان طراحی جدید شرکت چانگان نمای جلویی این خودرو را طراحی کرده‌اند که البته در نمای عقبی شاهد الگو گرفتن از محصولات بی ام و هستیم. به طور کلی استایل بیرونی زیبا و هماهنگی در خودرو چانگان سی اس 85 دیده می‌شود و این خودرو را در ردیف کراس اوورهای زیبا و جذاب قرار می‌دهد. چانگان در طراحی این کراس اوور کوپه از کراس اوور میان‌سایز سی اس 75 الگو گرفته شده است که این مدل نیز در سال گذشته به‌روزرسانی شده است.

چانگان سی اس 85

طول خودرو چانگان سی اس 85 حدود 4.72 متر است و از مدل سی اس 75 حدود 7 سانتی‌متر کشیده‌تر است. عرض این خودرو 1.84 متر و ارتفاع آن نیز 1.66 متر است که در مقام مقایسه با سی اس 75، حدود 5 میلی‌متر باریک‌تر و حدود 30 سانتی‌متر کم‌ارتفاع‌تر است. فاصله محوری کراس اوور کوپه چانگان سی اس 85 حدود 2.70 متر بوده که نسبت به سی اس 75 حدود 5 میلی‌متر بیشتر است.

چانگان سی اس 85

مشخصات فنی

چانگان سی اس 85 در دو مدل با موتورهای بنزینی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. اولین موتور این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو است که قدرتی معادل 180 اسب بخار تولید می‌کند و موتور دوم نیز یک پیشرانه 2 لیتری توربو با توانایی تولید 235 اسب بخار قدرت است. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودرو چانگان سی اس 85 قابل قیاس با بی ام و ایکس 4 یا مرسدس بنز GLC نیست، اما این کراس اوور کوپه چینی در نوع خود خودرویی بسیار مناسب به‌شمار می‌رود که یک خودروساز چینی توانسته است آن را تولید کند. قیمت این خودرو از 140 هزار یوآن معادل 20 هزار و 700 دلار شروع شده و به 200 هزار یوآن برابر با 29 هزار و 500 دلار نیز می‌رسد. اگر این خودرو را با با بی ام و ایکس 4 مقایسه کنیم، این خودرو آلمانی با قیمت 71 هزار و 700 دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

تصاویر چانگان سی اس 85

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا زیباست چین آخرش تمام کارخانه های مطرح رامیخره به نام چینی میفروشه مثلا کارخانه بنزرامیخره به اسم بیونزامیفروشه جداازشوخی سریع پیشرفت میکنه رقابتی شدن چینی ها،فرغون سازهای مایادبگیرن فقط فکرچاپیدن مردمن