صفحه های لمسی روی فرمان

محصولات جدید هیوندای از صفحه های لمسی روی فرمان برخوردار خواهند بود

شرکت کره‌ای هیوندای طرح نوآورانه صفحه های لمسی روی فرمان را برای نخستین بار به صورت آزمایشی روی خودرو هیوندای i30 اجرا کرد که شامل صفحه لمسی مرکزی، پشت آمپرهای دیجیتالی و دو صفحه نمایش کوچک بر روی فرمان است.

امروزه غول‌های خودروسازی جهان در کابین محصولات خود از صفحه‌های لمسی متعددی استفاده می‌کنند؛ برای مثال نمایش مرکزی این خودروها بسیار بزرگ‌تر شده است و در پشت آمپرها نیز شاهد صفحه‌های دیجیتالی هستیم، اما شرکت کره‌ای هیوندای برای محصولات جدید خود از سایر رقبا پیشی‌ گرفته و از صفحه های لمسی روی فرمان استفاده کرده است.

صفحه های لمسی روی فرمان

جزئیات طرح صفحه های لمسی روی فرمان

هیوندای نام آینده کاکپیت خودروها را برای طرح جدید خود برگزیده است. این طرح در خودرو هیوندای i30 استفاده شده که شامل صفحه لمسی مرکزی، پشت آمپرهای دیجیتالی و دو صفحه نمایش کوچک بر روی فرمان است که راننده می‌تواند با انگشتان خود از این صفحه های روی فرمان استفاده کند. شاید بپرسید چرا شرکت هیوندای خودرو i30 را برای اجرای این طرح استفاده کرده است که در همین رابطه یکی از مهندسان ارشد شرکت کره‌ای هیوندای در مرکز فنی اروپا گفت:

با این هدف خودرو i30 را برای اجرای این طرح انتخاب کرده‌ایم تا به مشتریان بگوییم این نوآوری فقط برای خودروها بالارده و گران قیمت نیست. شرکت هیوندای قصد دارد به مشتریان ثابت کند تمامی خریداران می‌توانند از این خلاقیت‌ها بهره ببرند.

صفحه های لمسی روی فرمان

شرکت هیوندای عنوان کرد این کاکپیت مجازی قادر است کار رانندگان را آسان‌تر کند و دستیار خوبی برای آن‌ها باشد. در همین رابطه یکی از مهندسان هیوندای گفت ما همواره تلاش می‌کنیم تکنولوژی‌های جدیدی را برای محصولات هیوندای در نظر بگریم تا رانندگی با محصولات این شرکت آسان و خاص باشد. گفتنی است این صفحه‌های نمایش بزرگ دارای ویژگی پیکربندی هستند و می‌توان در هر صفحه نمایش حداکثر 5 دکمه را تعیین کرد.

صفحه های لمسی روی فرمان

طرح صفحه های لمسی روی فرمان چهارمین نسل کاکپیت مجازی شرکت کره‌ای هیوندای به‌شمار می‌رود. هیوندای سری اول این کاکپیت‌های دیجیتالی را نخستین بار در سال 2015 معرفی کرد و به صورت سالانه آن را ارتقا می‌دهد. البته این برای نخستین بار است که چنین صفحه‌نمایش‌های لمسی روی فرمان محصولات هیوندای دیده می‌شود. همچنین در پشت آمپرهای دیجیتالی نیز صفحه‌های چند‌لایه مشاهده می‌شوند که حالتی سه‌بعدی را به وجود می‌آورند. گفتنی است این کاکپیت دیجیتالی برای خودروهای تولیدی هیوندای ارائه نخواهند شد و این شرکت قصد دارد در محصولات بعدی خود از آن استفاده کند.