دوربین آیفون ایکس آی

اطلاعات و تصاویر جدیدی از آیفون ایکس آی (آیفون 11) اپل منتشر شد

اپل آیفون 11 (Apple iPhone 11) تا چند ماه دیگر رونمایی خواهد شد. به تازگی به اطلاعاتی جدید درباره دوربین و دیگر ویژگی‌های ظاهری آیفون ایکس آی (iPhone XI) دست پیدا کرده‌ایم.

اگرچه تا معرفی گوشی (های) آیفون 2019 نزدیک به شش ماه زمان باقی مانده است، اما انتشار یک سری طرح و الگو درباره سبک طراحی آیفون 11 که با نام آیفون ایکس آی شناخته می‌شود، سبب شد به صحت بخش قابل توجهی از شایعات پیشین درباره این گوشی پی ببریم. متاسفانه قرار است طرح‌های مفهومی و رندرهایی که از دیدنشان وحشت داشتیم، به واقعیت تبدیل شوند!

حدود سه ماه پیش، استیو همرستافر (Steve Hemmerstoffer) به عنوان یکی از افشاکنندگان اخبار گجتی، رندری از یک نمونه اولیه آیفون ۱۱ منتشر کرد. در آن زمان آرزو کردیم هرگز از چنین سبک طراحی برای پیاده‌سازی دوربین آیفون ایکس آی استفاده نشود، اما بر اساس طرح تازه منتشر شده درباره ظاهر گوشی آتی اپل، به نظر اطلاعات استیو همرستافر موثق بوده‌اند.

سبک طراحی دوربین آیفون ایکس آی

مشکل ما با شکل ظاهری ماژول دوربین آیفون ایکس آی نحوه قرارگیری سنسورها روی آن است. در گوشی های هوشمند دارای دوربین چندگانه، حتی آن‌هایی که از دوربین سه یا چهارگانه استفاده می‌کنند، سنسورها به صورت عمودی یا افقی کنار یکدیگر ردیف می‌شوند. به این ترتیب، با وجود استفاده از چند دوربین روی پنل پشتی، نه تنها به زیبایی گوشی خدشه‌ای وارد نمی‌شود، بلکه ظاهری شیک و خاصی به آن بخشیده خواهد شد. اما در دوربین اپل آیفون 11 سنسورها به شکلی نه چندان متقارن و مرتب کنار هم قرار گرفته‌اند. این نحوه پیاده‌سازی سبب شده ماژول مربعی دوربین اصلی دارای ابعاد بزرگی باشد.

درباره مشخصات فنی سنسورهای دوربین آیفون ایکس آی اطلاعاتی در دسترس نیست. بر اساس شایعات، دو سنسور قرار گرفته زیر هم در سمت چپ ماژول، همانند از قبل از نوع رنگی و تله فوتو هستند. رزولوشن آن‌ها به ترتیب 14 مگاپیکسل و 10 مگاپیکسل خواهد بود. سنسور سوم، همچنان کمی مرموز است. با توجه به راهکاری که دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز در سال اخیر در پیش گرفته‌اند، حدس ما استفاده از یک دوربین اولترا واید یا یک سنسور ToF است. در کنار سنسورهای دوربین، یک فلاش ال ای دی چهارگانه نیز وجود دارد.

دوربین آیفون ایکس آی

استیو همرستافر رندرهای پیشین و همچنین الگوهای تازه منتشر شده را با یکدیگر ترکیب کرد تا بهترین و نزدیک‌ترین طرح به گوشی آیفون 11 تا امروز، به دست بیاید. البته اما درباره نحوه طراحی ماژول دوربین آیفون ایکس آی فرضیه‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه، دو مورد از رندرهای مربوط به آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

حتی اگر اپل تصمیم داشته باشد همانند هواوی میت 20 پرو، سنسورهای دوربین اصلی را خارج از الگوی ردیفی به صورت افقی یا عمودی کنار هم قرار بدهد، همچنان ترجیح می‌دهیم همانند این گوشی، سه سنسور دوربین آیفون 11 در کنار فلاش ال ای دی، به شکلی مرتب و متقارن روی ماژول سوار شده باشند!

استفاده از یک ناچ کوچک‌تر در پنل جلویی

پیش‌بینی شده علاوه بر تغییر در نحوه قرارگیری عناصر روی پنل پشتی آیفون 11، در پنل جلویی آن نیز در مقایسه با نسل پیشین تغییراتی ایجاد شود. اپل در آیفون ایکس و ایکس اس، از نمایشگرهای یکسانی استفاده کرد. ابعاد بریدگی بالای نمایشگر هر دو مدل نیز به خاطر داشتن حاشیه‌های تقریبا یکسان در اطراف صفحه نمایش، مشابه بود.

اما انتظار می‌رود امسال، همراه با استفاده از یک صفحه نمایش دیگر، حاشیه‌های اطراف آن نیز کاهش پیدا کند. این تغییر، مستلزم کاهش ابعاد بریدگی بالای نمایشگر گوشی خواهد بود. به این ترتیب، آیفون ایکس آی دیگر ظاهر آزاردهنده آیفون‌ های سال‌های گذشته را ندارد!

آیفون ایکس آی

علاوه بر این تغییرات ظاهری، در انتظار بهبودهای دیگری نیز در آیفون ۱۱ هستیم. نخستین مورد، استفاده از تراشه اپل A13 در آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس است. پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس به منظور شارژ کردن دیگر گجت‌های هوشمند به صورت وایرلس، ویژگی فوق‌العاده‌ای است که انتظار داریم بعد از پیاده‌سازی آن‌ها توسط هواوی و سامسونگ در جدیدترین پرچمداران خود، در آیفون‌های 2019 نیز فراهم شود. به این ترتیب، دیگری نیازی به حمل شارژر ساعت هوشمند اپل واچ یا ایرباد اپل ایرپادز نخواهد بود.

بخش قابل توجهی از قابلیت‌های جدید آیفون ایکس آی مربوط به سیستم عامل آن می‌شوند. یکی از قابلیت‌های جذاب آی او اس 13، داشتن حالت تیره است. با فعال‌سازی این حالت، همان ناچ دارای ابعاد کوچک گوشی نیز محو می‌شود.

آی او اس 13

با وجود پشتیبانی آیفون‌های عرضه شده طی سال‌های اخیر از فناوری شارژ سریع، اپل در جعبه آن‌ها تنها یک شارژ عادی با توان خروجی 5 وات قرار می‌دهد. پیش‌بینی شده در سال 2019، توان آداپتور شارژر آیفون ایکس آی برابر 18 وات باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از همین الان سیل عظیم کپی حتی از روی طرح ایفون بین سایر گوشی ساز ها شروع میشه تا گوشی بسازن که شبیه ایفون بعدی باشه