گوشی منعطف لنوو

تصاویر پتنت گوشی منعطف لنوو منتشر شد

لنوو یکی دیگر از گوشی‌سازان در پی طراحی و توسعه یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر است. به تازگی تصاویری از پتنت گوشی منعطف لنوو در دنیای مجازی منتشر شده است.

لنوو از جمله شرکت‌هایی است که از سال‌ها قبل، از فعالیت آن در زمینه گجت‌های منعطف آگاه بوده‌ایم. در زمانی که از شرکت‌هایی همچون سامسونگ و هواوی، تنها تصاویر و رندرهایی درباره طرح‌های احتمالی گوشی های انعطاف پذیرشان دیده می‌شد، لنوو در تعدادی کنفرانس و نمایشگر، چند دستگاه منعطف واقعی به نمایش گذاشت. با این حال، لنوو نتوانست نمونه‌های اولیه‌اش را زودتر از سامسونگ و هواوی تبدیل به یک محصول تجاری و آماده و عرضه به بازار کند.

با توجه به سابقه فعالیت لنوو در این زمینه و از طرفی در نظر گرفتن مسیری که اغلب شرکت‌های گوشی‌ساز در پیش گرفته‌اند، بدون شک اکنون گوشی منعطف لنوو در دست توسعه قرار دارد. انتشار اسناد و عکس‌های مربوط به گوشی منعطف لنوو مهر تاییدی بر این ادعا می‌کوبد.

تصویر پتنت گوشی منعطف لنوو

گوشی منعطف لنوو

این پتنت اواخر تابستان سال گذشته در دفتر دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) به ثبت رسید و به تازگی اسناد مربوط به آن به صورت عمومی منتشر شده است. بر اساس الگوها و تصاویری که لنوو از طرح مفهومی خود در اختیار USPTO قرار داده است، گوشی منعطف لنوو شباهت زیادی به طراحی مایکروسافت سرفیس فون دارد. گفتنی است بر اساس اخبار جدید، بعد از متوقف شدن پروژه توسعه گوشی انعطاف پذیر مایکروسافت، اعلام شد گوشی منعطف مایکروسافت سرفیس فون ممکن است به بازی برگردد.

گوشی منعطف لنوو همانند سامسونگ گلکسی فولد به داخل تا شده و به دو لولای متصل به نمایشگر مجهز شده است. این تعداد را باید با یک لولای به کار رفته در گوشی هوشمند منعطف هواوی و سامسونگ مقایسه کرد.

گوشی منعطف لنوو

این طراحی از احتمال توسعه یک تبلت انعطاف پذیر به جای یک گوشی هوشمند خبر می‌دهد، چرا که استفاده از دو لولا، سبب افزایش ضخامت و وزن دستگاه خواهد شد. همچنین بعید نیست این طرح برای یک لپ تاپ قابل حمل، با اندازه نمایشگر بین 10 الی 14 اینچ، توسعه پیدا کرده باشد. لنوو در حال حاضر در بازار لپ تاپ وضعیت بسیار خوبی داشته و ممکن است با توجه به موقعیت و قدرت خود، در پی تغییر سبک بازی در دنیای لپ تاپ‌ها باشد.