گوشی منعطف مایکروسافت

گوشی منعطف مایکروسافت سرفیس فون ممکن است به بازی برگردد

درباره گوشی منعطف مایکروسافت سرفیس فون از سال‌ها پیش اخبار می‌شنویم. اگرچه پیشتر اعلام شد پروژه توسعه Microsoft Surface Phone متوقف شده است، اما ممکن است توسعه آن از سر گرفته شود.

تابستان امسال اعلام شد مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه سرفیس فون ندارد، به همین دلیل از پروژه توسعه گوشی منعطف مایکروسافت چشم برداشته و برای معرفی اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ انتظار کشیدیم. با این حال، بر اساس یک پتنت به ثبت رسیده در سازمان مالکیت معنوی جهانی، مایکروسافت در پی توسعه نوعی لولا مخصوص گوشی های انعطاف پذیر بوده و احتمالا آن را در گوشی سرفیس فون به کار ببرد.

این لولا به دستگاه اجازه می‌دهد در حالت افقی، همانند یک لپ تاپ عادی کاربرد داشته باشد. قسمت بالایی نمایشگر در این حالت، برای نمایش محتوا کاربرد داشته و نیمه پایینی، به عنوان کیبورد مجازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لولای به کار رفته در سرفیس فون یا اولین گوشی منعطف مایکروسافت با هر نام دیگر، به دستگاه برای چرخش 360 درجه‌ای آزادی عمل می‌دهد! به این ترتیب می‌توان آن را در حالت عادی، در قالب یک گوشی موبایل جابه‌جا کرد. در یکی از تصاویر پتنت، به امکان باز کردن قسمتی از تای گوشی منعطف مایکروسافت به منظور دیدن تنها بخشی از نوتیفیکیشن‌ها و یادآور‌ها، اشاره شده است. در حالت کلی، اسناد و عکس‌های پتنت نشان می‌دهند لولای توسعه یافته برای گوشی منعطف مایکروسافت دارای ساختار بسیار پیچیده‌ای است.

ساختار پیچیده لولای گوشی منعطف مایکروسافت

گوشی منعطف مایکروسافت

بر اساس اسناد مربوط به این پتنت، طرح مفهومی ارائه شده مربوط به آن دسته از دستگاه‌های کامپیوتری است که با استفاده از مونتاژ لولا، دو قسمتشان نسبت به لولا روی یکدیگر قفل می‌شوند. همچنین بر اساس آن، ممکن است تای گوشی منعطف مایکروسافت به صورت خودکار باز شود! این قابلیت، تنها به وسیله وجود راهکارهایی مکانیکی در لولا حاصل خواهد شد.

سال گذشته، مایکروسافت با این تصور که یک دستگاه تاشو، به راحتی یک گوشی هوشمند قابل جابه‌جایی نخواهد بود، از ایده توسعه گجت‌های منعطف قطع امید کرد. اگرچه به تازگی شاهد به ثبت رسیدن پتنتی از سوی مایکروسافت برای دستیابی به چنین دستگاهی بوده‌ایم، اما با توجه به امکان استفاده از وسیله به عنوان یک لپ تاپ، همچنان انتظار داریم گوشی منعطف مایکروسافت دارای ابعاد بسیار بزرگی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. محکوم به نابودی….با اینکه از کله اشغال های چینی بهتره