قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد

قیمت بیت کوین نسبت به 5 ماه قبل حدود 20 درصد افزایش پیدا کرد و توانست به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر برسد. در حال حاضر این ارز دیجیتالی با ارزش بالای 5 هزار دلار معامله می‌شود.

در روزهای پایانی سال 2017 قیمت بیت کوین (Bitcoin) به مرز 20 هزار دلاری رسیده بود و توانست به بالاترین سطح خود برسد،‌ اما خریداران خرد این ارز دیجیتالی به مرور زمان خارج شدند و این عامل باعث شد تا قیمت آن به میزان 75 درصد کاهش پیدا کند. در نهایت پس از اینکه یک مشتری ناشناس مقدار زیادی بیت کوین خریداری کرد، ارزش بیت کوین در بورس‌های آسیایی به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرد و قیمت این ارز دیجیتالی برای اولین بار از نوامبر سال گذشته تا کنون به بالای 5 هزار دلار رسید.

جزئیات افزایش قیمت بیت کوین

پس از اینکه یک خریدار ناشناس به میزان 100 میلیون دلار در بازارهای کوین بیس، کراکن و بیت استامپ ثبت سفارش انجام داد، ارزش بیت کوین افزایش پیدا کرد و به بالای 5 هزار دلار رسید. البته تاکنون تحلیل‌گران ارزهای دیجیتالی نیز نتوانستند برای درخواست این خریدار دلیل منطقی پیدا کنند. در سال جاری ارزش بیت کوین در محدوده 3 هزار و 300 تا 4 هزار و 200 دلار متغیر بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران بزرگ برای ورود به این بازار مردد بودند. گفتنی است موسسه کبو گلوبال مارکتس که اولین قرارداد مبتنی بر بیت کوین آمریکا را در سال 2017 عرضه کرد، با انتشار اطلاعیه‌ای از نداشتن برنامه‌ای برای عرضه قراردادهای جدید مبتنی بر بیت کوین خبر داد.