پتنت گوشی هوشمند اوپو

گوشی هایی با صفحه نمایش پاپ آپ و طراحی کشویی در پتنت‌های تازه‌ی اوپو

کمپانی اوپو (Oppo) طرح‌هایی را به ثبت رسانده است که دستگاه‌هایی را مجهز به نمایشگر دوگانه نشان می‌دهند. یکی از پتنت‌ها، گوشی هوشمندی را با صفحه نمایش پاپ آپ به تصویر می‌کشد و در پتنت دیگر، می‌توان دید که نمایشگر دوم به صورت کشویی باز می‌شود.

از زمانی که گوشی Vivo APEX با دوربین سلفی پاپ آپ به نمایش درآمد، بسیاری از کمپانی‌ها به نوآوری در طراحی محصولات خود روی آوردند؛ ابتکاراتی که به افزایش نسبت نمایشگر به بدنه منجر شود و چهره‌ی دستگاه را متفاوت از رقبا جلوه دهد. این اواخر، گوشی های زیادی را با دوربین سلفی پاپ آپ یا مکانیسم کشویی دیده‌ایم؛ اما در پتنت جدید اوپو، یک اسمارت فون با صفحه نمایش پاپ آپ خودنمایی می‌کند. طبق این طرح، نمایشگر ثانویه گوشی از زیر نمایشگر اصلی آن بیرون می‌آید.

کاربردهای متفاوت و خاصی را می‌توان برای این صفحه نمایش پاپ آپ متصور بود. مثلا هنگامی که یک فیلم را به صورت تمام صفحه از نمایشگر اصلی تماشا می‌کنیم، نمایشگر دوم می‌تواند از دکمه‌های کنترل پخش و صدا میزبانی کند. تصویر زیر که به پتنت اوپو ضمیمه شده بود، نشان می‌دهد که دوربین جلو و اسپیکر مکالمه روی حاشیه فوقانی صفحه نمایش اصلی قرار دارند و اثری از بریدگی ناچ یا حفره در آن دیده نمی‌شود.

جدا از این طراحی مشتمل بر صفحه نمایش پاپ آپ ، اوپو طرح دستگاهی با حالت کشویی را نیز ثبت کرده است. البته بر خلاف گوشی اوپو فایند ایکس که یک مکانیسم کشویی عمودی برای سنسورهای دوربین داشت؛ این پتنت یک گوشی هوشمند را با مکانیسم کشویی افقی نشان می‌دهد. چیزی هم که از سمت چپ بیرون می‌آید، صفحه نمایش دوم است و نه دوربین!

این نمایشگر ثانویه می‌تواند نقش کیبورد را موقع نگه داشتن گوشی به صورت افقی ایفا کند؛ ضمن اینکه هنگام گیم بازی کردن هم بسیار مفید خواهد بود. هرچند پیش‌تر هم طراحی کشویی را در برخی دستگاه‌ها دیده بودیم؛ اما اینکه بخش کشویی از یک صفحه نمایش میزبانی کند تازگی دارد.

صفحه نمایش پاپ آپ

ناگفته نماند این پتنت‌ها، تنها نشان می‌دهند که اوپو در حال کار روی چنین ایده‌هایی است و در تلاش برای پیاده‌سازی آن‌ها؛ اما لزوما به معنای تولید تجاری و ورود این گوشی ها به بازار نیستند. در عوض کمپانی چینی، خود را برای رونمایی از سری اوپو رینو در تاریخ 21 فروردین ماه آماده می‌کند؛ سری تازه‌ای از گوشی های هوشمند اوپو که از محصول اقتصادی گرفته تا رده بالا و دوربین-محور، در آن جای خواهند داشت.