سانگ یانگ کوراندو 2020

نگاهی به شاسی بلند کره‌ای سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020 (SsangYong Korando) شاسی بلند جدید شرکت کره‌ای سانگ یانگ است که از اواسط سال 2019 به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

سانگ یانگ کوراندو یک شاسی بلند کره‌ای محسوب می‌شود که نسل‌های قبلی این خودرو در بازار ایران نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده بود. این شرکت کره‌ای قصد دارد مدل جدید این خودرو را با نام سانگ یانگ کوراندو 2020 تولید و به بازار عرضه کند. طراحان نسل جدید این خودرو را از لحاظ ظاهری همانند سانگ یانگ تیوولی طراحی کرده‌اند که اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین برخی از اجزای این خودرو به مدل رکستون نیز شباهت دارد و طراحان برای ساخت این خودرو از زبان طراحی جدید سانگ یانگ نیز استفاده کرده‌اند. این خودرو در جایگاهی بالاتر از تیوولی و پایین‌تر از رکستون قرار دارد و به رقیب فولکس واگن تیگوان تبدیل خواهد شد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

بررسی سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020 نسبت به نسل‌های قبلی هوشمند‌تر شده است و مهندسان سعی کرده‌اند آن را به سبک خودروهای خودران بسازند. این خودرو از سیستم‌های هوشمندی چون رادار نگه‌دارنده بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، سیستم اندازه‌گیری سطح هوشیاری راننده، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط و 7 کیسه راننده بهره می‌برد.

مشخصات فنی

شرکت کره‌ای سانگ یانگ برای نسل جدید کوراندو 2 موتور در نظر گرفته است؛ موتور اول یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر است که می‌تواند قدرتی معادل 163 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر تولید کند. موتور دوم نیز یک پیشرانه 1.6 لیتری توربودیزل است که قدرتی معادل 136 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین احتمال دارد برای سانگ یانگ کوراندو 2020 موتورهای دیگری نیز در نظر گرفته شود. قدرت تولید شده از این موتورها توسط گیربکس 6 سرعه دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سانگ یانگ کوراندو 2020

قیمت و زمان عرضه

سانگ یانگ کوراندو 2020 جزو اولین خودروهای این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که از سبک جدید طراحی داشبورد بهره می‌برد. از این رو در کابین این خودرو یک نمایشگر 10.25 اینچی برای پشت‌آمپر و یک نمایشگر 9 اینچی برای صفحه‌نمایش وجود خواهد داشت. این خودرو در اواسط سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان به این شاسی بلند کره‌ای می‌توانند با پرداخت حدود 20 هزار پوند آن را خریداری کنند.