دندان مصنوعی چگونه ساخته می‌شود ؟ (گجت تی وی)

تولید اولین دندان مصنوعی به 700 سال قبل از میلاد مسیح در شما ایتالیا بر می‌گردد که در آن زمان از دندان انسان یا حیوان ساخته می‌شدند. دندان مصنوعی (Dentures) یا دندان برساخته، یار دیرین انسان هاست که نه فقط افراد مسن بلکه همه قشری ممکن است از آن استفاده کند. اما دندان های مصنوعی امروزی چگونه ساخته می‌شوند؟

تماشای یک ردیف دندان در آب نمک بالای سر افراد مسن فامیل قطعا صحنه جذابی نیست، خصوصا اگر تکه ای سبزی از آخرین وعده غذایی مصرفی روی آن باقی مانده باشد. اما یادمان باشد روزی ما هم پیر خواهیم شد و احتمالا محتاج این ابزار مصنوعی خواهیم شد.

خوب است که بدانید از سال 1700 تا به امروز آنچنان ظاهر دندان های مصنوعی عوض نشده و اولین انسان مشهور جهان که از دندان مصنوعی استفاده کرد جورج واشنگتون رئیس جمهور اسبق آمریکا بود. البته دندان مصنوعی وی از چوب ساخته نشده بود و آن زمان یکی از با کیفیت ترین دندان های مصنوعی از دندان عاج اسب آبی ساخته می‌شد و مستقیم در کنار برش هایی از دندان الاغ و اسب داخل دهان آدمی قرار می‌گرفت. در زمان سفر می‌کنیم و به سال 2019 بر می‌گردیم و می‌خواهیم پاسخی به این سوال بدهیم، دندان های مصنوعی امروزی چگونه ساخته می‌شوند؟ با گجت نیوز همراه باشید.

نحوه ساخت دندان مصنوعی