نیسان مورانو مدل 2019

نیسان مورانو مدل 2019 ؛‌ یک کراس اوور ژاپنی اسپرت و لوکس

نیسان مورانو مدل 2019 (Nissan Murano) فیس لیفتی از مدل‌های قبلی محسوب می‌شود که مدتی قبل در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2019 معرفی شد. در ادامه مشخصات و امکانات این کراس اوور ژاپنی را بررسی می‌کنیم.

شرکت ژاپنی نیسان در سال 1958 یا حدود 6 دهه قبل برای نخستین بار 4 محصول خود را در آمریکا رونمایی کرد. بدون شک این شرکت ژاپنی باور داشت با رونمایی از 3 خودرو و یک کامیون کوچک می‌تواند گام بزرگی برای پیشرفت بردارد و سرانجام نیز پس از 60 سال توانست به یکی از فروشندگان اصلی بازار آمریکا تبدیل شود. این شرکت برای 22 هزار نفر شغل ایجاد کرده و فروش سالانه آن در بازار آمریکا حدود 1 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو است. شرکت نیسان در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2018 مدل 2019 خودروهای نیسان ماکسیما و نیسان مورانو را معرفی کرد. در این مقاله کراس اوور محبوب نیسان مورانو 2019 را بررسی خواهیم کرد که نسبت به گذشته از تکنولوژی‌های جدیدی بهره می‌برد.

نیسان مورانو مدل 2019

مشخصات نیسان مورانو مدل 2019

نیسان مورانو مدل 2019 در واقع یک نسخه فیس لیفت شده از مدل‌های قبلی محسوب می‌شود که با تغییرات ظاهری اندکی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2018 معرفی شد. در این خودرو هیچ‌یک از بخش‌ها به صورت کامل تغییر داده نشده است و نیسان فقط برای برخی از قسمت‌های این خودرو به‌روزرسانی‌هایی را در نظر گرفته است. به طور کلی این خودرو از زبان طراحی جدید نیسان پیروی می‌کند.

نیسان مورانو مدل 2019

در بخش جلو شاهد جلوپنجره V شکل (V-Motion) هستیم که نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌‌تر شده است. گفتنی است محصولات جدید این شرکت از این جلوپنجره بهره می‌برند. در اطراف جلوپنجره V شکل نیسان مورانو مدل 2019 شاهد چراغ‌های LED جدیدی هستیم. چراغ‌های مه‌شکن جدید در داخل ورودی‌های هوای مثلثی شکل سپر جدید این خودرو قرار دارند که به همراه خطوط کرومی در اطراف بدنه، باعث شده است که این خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد.

نیسان مورانو مدل 2019

از تغییرات ظاهری نیسان مورانو مدل 2019 می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی استاندارد و رینگ‌های 20 اینچی سفارشی در نمای کناری و چراغ‌های LED جدید عقب اشاره کرد. شرکت ژاپنی نیسان برای این خودرو سه رنگ بدنه جدید شامل Almond Pearl ،Blue Pearl و رنگ فوق‌العاده زیبا Sunset Drift Chromaflair را در نظر گرفته است که مشتریان هنگام خرید می‌توانند از میان آن‌ها رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

نیسان مورانو مدل 2019

کابین خودرو نیسان مورانو مدل 2019 نسبت به گذشته با تغییرات اندکی همراه بوده است. البته کنسول مرکزی این خودرو ارتقا پیدا کرده و در داخل کابین از چرم دوخت الماسی متضاد با تریم کابین استفاده شده است که در تیپ پلاتینیوم (Platinum) در رودری‌ها و کنسول وسط شاهد آن هستیم. همچنین نوارهای چوبی Dark Wood Tone (مدل پلاتینیوم)، Light Wood Tone و Metallic و نوارهای آلومینیومی برای تریم‌های S، SV و SL در نظر گرفته شده است.

نیسان مورانو مدل 2019

در کابین این خودرو یک سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی لمسی را مشاهده می‌کنیم که از اندروید اتو، اپل کارپلی و حرکات اشاره‌ای پشتیبانی می‌کند. همچنین کابین این خودرو از سیستم صوتی باس با 11 بلندگو، سیستم رهیاب سفارشی برای مدل‌های SL و پلاتینیوم بهره می‌برد که قادر است تصاویر را به صورت ماهواره و با گرافیک 3 بعدی به راننده نشان دهد.

نیسان مورانو مدل 2019

امکانات

نیسان مورانو مدل 2019 نسبت به مدل‌های قبلی از امکانات و تکنولوژی‌های جدیدی برخوردار است. برای این خودرو سیستم ایمنی Safety Shield 360 نیسان در نظر گرفته شده که شامل 6 سیستم ایمنی فعال پیشرفته و تکنولوژی‌های کمک راننده است. از این سیستم‌ها می‌توان به سیستم هشدار و نمایشگر حرکت بین خطوط، سیستم هشدار خروج از پارک، نمایشگر نقاط کور، ترمز خودکار اضطراری، چراغ‌های نوربالای اتوماتیک، سیستم تشخیص عابر پیاده و توقف قبل از برخورد اشاره کرد. البته این سیستم‌ها به صورت استاندارد در تیپ‌های پلاتینیوم و SL ارائه می‌شوند. گفتنی است این سیستم‌ها پیش از این خودرو، در مدل‌های آلتیما 2019، روگ و روگ اسپرت ارائه شده بود.

نیسان مورانو مدل 2019

نسل جدید نیسان مورانو از سیستم Rear Door Alert بهره می‌برد که از جا گذاشتن کودکان و حیوانت خانگی در صندلی‌های عقب خودرو جلوگیری خواهد کرد. همچنین این خودروساز ژاپنی برای زانوی سرنشینان کناری ایربگ زانو و برای محافظت از قفسه سینه سرنشینان عقب نیز ایربگ‌های کناری دو ردیفه در نظر گرفته است. از این رو تعداد ایربگ‌های این خودرو از 6 به 9 ایربگ افزایش پیدا کرده است. گفتنی است متاسفانه تکنولوژی رانندگی نیمه خودران نیسان (ProPilot Assist) برای این خودرو ارائه نشده است.

نیسان مورانو مدل 2019

مشخصات فنی

برخی از منابع خبری عنوان کرده بودند این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر برخوردار است، اما این خبر صحت ندارد. در واقع نیسان مورانو مدل 2019 به یک موتور 3.5 لیتری V6 مجهز شده است که قدرتی معادل 260 اسب بخار و گشتاور 325 نیوتن‌متری تولید می‌کند. قدرت تولید شده از این موتور به صورت استاندارد توسط گیربکس CVT Xtronic به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما مشتریان می‌توانند نسخه چهار چرخ محرک این خودرو را نیز سفارش دهند. از رقبای این کراس اوور ژاپنی می‌توان به فورد اج و هیوندای سانتافه اشاره کرد که با عرضه هوندا پاسپورت، شورولت بلیزر و فولکس واگن اطلس با ظرفیت 5 سرنشین رقابت میان این خودروها شدیدتر شده است.

تصاویر نیسان مورانو مدل 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*