گلکسی A60

اعلام تاریخ معرفی گوشی گلکسی A60 و A70 و A80 سامسونگ + مشخصات فنی

سامسونگ به زودی یک رویداد در کشور چین برگزار می‌کند. شانس رونمایی دو گوشی سامسونگ گلکسی A60، گلکسی A70 و گلکسی A80 در این رویداد بسیار بالاست. سامسونگ گلکسی ای 60، گلکسی ای 70 و مخصوصا گلکسی ای 80 میان‌رده‌هایی قدرتمند هستند.

دفتر سامسونگ در کشور چین، به تازگی از طریق انتشار یک پست در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo، از برگزاری رویدادی جدید در روز دهم آوریل (بیست و یکم فروردین) به منظور عرضه گوشی های هوشمند جدید خبر داده است. متاسفانه در این پست، نامی از محصولاتی که قرار است شاهد رونمایی آن‌ها باشیم آورده نشده است، اما با در نظر گرفتن اخبار پیشین، انتظار داریم سامسونگ گلکسی ای 60 و سامسونگ گلکسی ای 70 جزو آن‌ها باشند. گل سرسبد این رویداد نیز گوشی گلکسی ای 80 خواهد بود.

ماه گذشته، دو گوشی هوشمند با شماره مدل‌های SM-A6060 و SM-A7050 را در وب سایت TENAA رویت کردیم. در نتیجه، سامسونگ برای عرضه گوشی گلکسی A60 و گلکسی A70 مجوز لازم را از TENAA دریافت کرده است. البته، گوشی گلکسی ای 70 چندی پیش در کشور کره معرفی شد، اما مدل دیگر، هنوز رونمایی نشده است. همچنین قیمت آن نیز هنوز مشخص است، اما انتظار داریم بعد از رونمایی رسمی گوشی در کشور چین، قیمت آن نیز اعلام شود.

پوستر سامسونگ چین

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A60

برخلاف مدل دیگر، سامسونگ گلکسی A60 هنوز حتی در کشور خانه نیز رونمایی نشده است. بر اساس شایعات، گلکسی ای 60 را باید نسخه‌ای تقلیل یافته از سامسونگ گلکسی ای 8 اس، اولین گوشی دارای حفره روی نمایشگر غول کره‌ای، بدانیم. پس در این گوشی نیز دوربین سلفی در گوشه از نمایشگر، درست روی آن سوار شده است.

گلکسی A60

بر اساس اطلاعات لو رفته از گوشی سامسونگ گلکسی A60 در وب سایت TENAA، نمایشگر 6.3 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و به رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز خواهد شد. نوع تراشه به کار رفته در گوشی مشخص نیست، اما این چیپست، به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با سرعت 2.0 گیگاهرتز مجهز شده است. وجود 6 گیگابایت رم نشان می‌دهد با یک میان‌رده قدرتمند رو به رو خواهیم بود. ظرفیت داخلی گوشی، 128 گیگابایت پیش‌بینی می‌شود.

همانند مدل گلکسی A70، در این گوشی نیز شاهد استفاده از دوربین اصلی سه گانه خواهیم بود، با این تفاوت که رزولوشن سنسور اصلی از 32 مگاپیکسل به 16 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. دو سنسور دیگر، به ترتیب دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل خواهند بود. وجود دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، از سامسونگ گلکسی A60 یک گوشی ایده‌آل برای طرفداران سلفی می‌سازد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A80

این گوشی را پیشتر با نام گلکسی ای 90 در اخبار دیده بودیم، اما بر اساس گزارش‌های جدید، گوشی هوشمند مجهز به دوربین اسلایدری و چرخشی سامسونگ، در نهایت با نام گلکسی ای 80 رونمایی خواهد شد. رندرهای و ویدیوهایی که در مطلب سامسونگ گلکسی A90 به دوربین اسلایدری با قابلیت چرخش مجهز خواهد شد رویت کردیم نشان دادند با یک گوشی کاملا خاص از نظر سبک طراحی رو به رو خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی ای 90 یا گلکسی ای 80، به نمایشگری غول‌پیکر با ابعاد 6.7 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و دارای پنل AMOLED، مجهز خواهد شد. استفاده از مکانیزمی متفاوت برای دوربین گوشی، که همزمان نقش دوربین اصلی و سلفی را ایفا خواهد کرد، سبب شده حاشیه‌های اطراف نمایشگر شدیدا کاهش پیدا کنند.

سامسونگ گلکسی A80

دوربین دارای قابلیت چرخش سامسونگ گلکسی ای 80 سه گانه بوده و به سنسور رنگی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و سنسور ToF مجهز شده است. تراشه گوشی اسنپدراگون 7150 بوده و استفاده از 6 گیگابایت رم در کنار آن قطعی است، هر چند شایعاتی درباره استفاده از 8 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در گلکسی ای 80 نیز به گوشی می‌رسند.

ظرفیت باتری 3700 میلی‌‌آمپر ساعت بوده و از سیستم شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که بر اساس نحوه طراحی گوشی و با در نظر گرفتن رندرهای منتشر شده از آن، خبری از گوشی تلفنی در حاشیه بالای نمایشگر نیست، به احتمال زیاد سامسونگ همانند راهکاری که ال جی در گوشی جی 8 پیاده کرد، از طریق لرزش نمایشگر، اقدام به ایجاد صوت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مثل همیشه بینظیرن،حیف که قدرت خرید اومده پایین