سامسونگ رسما سری گلکسی J را با سری گلکسی A جایگزین کرد

سری گلکسی J سامسونگ رسما جای خود را به سری گلکسی A داد. به این ترتیب دیگر نباید منتظر معرفی گوشی های هوشمند جدید از سری گلکسی جی سامسونگ باشیم.

اگر تا رونمایی محصولات بعدی سری گلکسی J سامسونگ منتظر بودید، بهتر است دیگر امیدوار نباشید، چرا که قرار نیست گوشی هوشمندی از این سری به بازار عرضه شود. البته سامسونگ قید عرضه محصولات اقتصادی را نزده و قرار است گوشی های دارای قیمت مناسب خود را از این پس تحت سری نام آشنای دیگری عرضه کند.

دفتر سامسونگ در کشور مالزی، به تازگی با انتشار ویدیویی از جایگزینی رسمی گوشی های هوشمند سری گلکسی J با گلکسی A خبر داده است. پیشتر نیز به احتمال کنار رفتن این سری گوشی های هوشمند از گردونه رقابت‌ها پی برده بودیم، چرا که برخلاف سال‌های گذشته، از شروع سال 2019 تا امروز، محصولات میان‌رده سامسونگ موبایل تنها تحت دو سری A و M معرفی شده‌اند.

گلکسی J

با نگاه به محصولات این دو سری، ممکن است آن‌ها را از نظر مشخصات فنی یکسان تصور کنید، اما سری گلکسی ای محصولات بیشتری را شامل شده و گوشی های آن را در اغلب نقاط دنیا مشاهده می‌کنیم. این در حالی است که گوشی های سری ام بیشتر در بازارهای کشور هند و دیگر کشورهای آسیایی عرضه شده و اغلب در دسته‌بندی پایین‌رده‌ها قرار می‌گیرند.

ویدیوی اعلام رسمی جایگزینی گلکسی J با گلکسی A

پیشتر، اغلب گوشی های سامسونگ به جز دو سری پرچمدار گلکسی S و Note، تحت دو سری گلکسی J و گلکسی A معرفی می‌شدند. سامسونگ از محصولات سری گلکسی ای به عنوان نسخه‌های ارزان قیمت گوشی های پرچمدار گلکسی اس یاد می‌کرد، به طوری که به وسیله کاهش برخی مشخصات فنی، اغلب قابلیت‌های پرچمداران شرکت را به ازای قیمت کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از سوی دیگر با سری گلکسی J رو به رو بودیم که گوشی های آن، پایین‌رده یا میان‌رده ضعیف‌تر از گوشی های گلکسی A بودند. با وجود قیمت‌های مناسب‌تر آن‌ها، کاربران اشتیاق بیشتری به خرید گوشی های سری گلکسی ای نشان دادند، به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفت تنها به همان پایبند بماند.

گلکسی ای 7 2018

در ویدیوی تازه منتشر شده، شعار «ساخته شده برای دوره زندگی» (Built for the Era of Live) دیده می‌شود. در این ویدیو همچنان شاهد اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی های هوشمند سری گلکسی A همچون دوام باتری بالا، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع، دوربین‌های چندگانه و اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر هستیم.

البته همه این قابلیت‌ها، در تمامی گوشی های این سری پیاده‌سازی نشده‌اند، اما اغلب محصولات گلکسی A از سال 2018 تا امروز، مجهز به آن‌ها بوده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به سامسونگ گلکسی ای 9 پرو اشاره کرد که اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا به شمار می‌رود.

گلکسی ای 9 پرو

کنار گذاشتن سری گلکسی J نشان می‌دهد سامسونگ دیگر به دنبال فروش گوشی های پایین‌رده و اقتصادی در بازارهای کشورهای توسعه یافته همچون اغلب کشورهای اروپایی و مخصوصا ایالات متحده آمریکا نیست و این هدف را به وسیله فروش گوشی های گلکسی M در بازارهای کشورهای آسیایی دنبال خواهد کرد.

نکته بسیار جالب‌ اینجاست که سامسونگ به وسیله عرضه گوشی های پرچمدار، که قیمت‌های بسیار بالایی دارند، توجه کاربران بیشتری را در مقایسه با زمان عرضه گوشی های اقتصادی جلب می‌کند، اما همچنان به منظور جلوگیری از کاهش میزان فروش کلی شرکت، قصد ندارد دست از تولید محصولات اقتصادی بردارد، وگرنه خیلی زودتر از موعد مقام پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا را تقدیم هواوی خواهد کرد.

سامسونگ در سال جاری، پنج گوشی گلکسی A معرفی کرده است، اما محصولات مهم، هنوز در راه هستند. انتظار داریم در رویداد روز دهم آوریل (بیست و یک فروردین)، گوشی های میان‌رده ارزشمند گلکسی ای 60 و گلکسی ای 80 رونمایی شوند. سامسونگ گلکسی ای 80، که برخی آن‌ را با نام گلکسی ای 90 می‌شناسند، میان‌رده‌ای قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 7150 بوده و از نمایشگری 6.7 اینچی بهره می‌برد.

مجهز شدن به یک دوربین سه گانه چرخشی، که هم برای عکاسی عادی و هم برای عکاسی سلفی کاربرد خواهد داشت، منحصربه‌فردترین ویژگی این گوشی هوشمند است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سامسون داره به هر دری میزنه 🤣

  2. فردا منتظر ظهور قویترین و زیباترین میان رده های دنیا هستیم

  3. آقای حجازی شماو دوستانتون چه مشکلی باالجی دارید که یه خبرهم از الجی نمیزارید؟؟؟مثلا الان جی هشت نسخه سه دوربین هم داره مثلا مامیخوایم بدونیم ماه دیگه که وارد ایران میشه کدوم نسخه اشه..بایدکل سایتهاروبگردیم؟؟