هشدار اپل به کاربران چینی : از شارژر هاي غير اصلي استفاده نکنيد

استفاده از تجهیزات غیررسمی و تقلبی، به علت برخورداری که قیمت پایین‌تر در میان برخی از کاربران طرفدار دارد. کاربران به خیال اینکه با این کار در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنند، به خرید این این‌گونه وسائل مبادرت می‌نماید، در حالی که با خرید این دست وسائل، سلامتی خود و دستگاه را به خطر می‌اندازند. بعد وقوع چند مورد از این اتفاقات، اپل به طور رسمی به کمک کاربران خود آمده است.

پس از انتشار خبر مرگ یک زن چینی در هنگام صحبت با آیفون در حال شارژ و مشخص شدن استفاده وی از شارژر تقلبی، اپل با انتشار پستی در وب‌سایت خود از کاربران خواست تنها از شارژر‌های اصلی و رسمی استفاده کنند.

صفحه اطلاعات و جزئیات آدپتورهای برق اپل، در حال حاضر به زبان چینی و در صفحه اصلی پرتال چینی این کمپانی به چشم می‌خورد. این بخش شامل توضیحات مفصل به همراه تصاویر مختلف از شارژهای اصلی شرکت اپل و فروشگاه‌های رسمی در کشور چین است.

به دنبال حادثه مرگ کاربر چینی، اپل اعلام کرد که از شنیدن این تراژدی عمیقاً متأسف است و به خانواده این زن چینی تسلیت می‌گوید. در ادامه، اپل توضیح داده که خود را برای پیگیری کامل این مسأله و همکاری با مقامات مسئول متعهد می‌داند. در حالیکه قرار است اپل در بیانیه دیگری به توضیح کامل و رسمی علت وقوع این اتفاق بپردازد، نمایش صفحه اطلاعات و جزئیات آداپتورهای برق، در‌واقع پاسخی غیررسمی شرکت به علت وقوع این اتفاق محسوب می‌شود.
استفاده از تجهیزات جانبی غیراستاندارد، علاوه بر صدمه زدن به دستگاه‌ها ممکن است باعث وقوع اتفاقات ناگوار برای کاربران شود. امیدواریم این اتفاق برای هیچ کاربری رخ ندهد.

منبع : theverg

 

Apple urges China to only use official chargers after recent fatality

Following the recent death of a Chinese woman that was reportedly "electrocuted by her iPhone," Apple has posted guidance on its website urging citizens to only use its official chargers. An information page detailing the company's power adapters (first spotted by The Next Web) is now linked prominently on the front page of Apple's China portal. It offers users guidance on all the chargers available from Apple in the country, including detailed shots of the official markings found on each.

Following the incident, Apple said it was "deeply saddened" to learn of the tragedy, and offered its condolences to the lady's family. It pledged to "fully investigate and cooperate with authorities" on the matter. Apple has yet to make another statement on the case, but the sudden appearance of the guidance is clearly a response to recent reports claiming the woman in question was using an unofficial charger.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*