آپدیت جدید ویندوز 10

آپدیت جدید ویندوز 10 اختیار آپدیت های خودکار ویندوز را به کاربر برمی‌گرداند

آپدیت جدید ویندوز 10 که در ماه آینده میلادی منتشر خواهد شد شامل به روز رسانی‌های زیادی از جمله غیرفعال شدن آپدیت خودکار سیستم عامل است. در ادامه به جزییات آپدیت می 2019 ویندوز 10 خواهیم پرداخت.

هفته آینده آپدیت می 2019 ویندوز 10 با کد «19H1» برای تسترها عرضه خواهد شد تا این نسخه از ویندوز هنگام عرضه عمومی عاری از هرگونه مشکل و باگ باشد. آپدیت جدید ویندوز 10 از لحاظ امکانات جدید چندان پربار نیست و از مهم‌ترین آن‌ها می توانیم به طراحی تم روشن برای ویندوز 10، پشتیبانی از Kaomoji، ویژگی Windows sandbox و مستقل کردن کورتانا از بخش جست‌وجوی ویندوز اشاره کنیم.

آپدیت جدید ویندوز 10

در آپدیت جدید ویندوز 10 کاربران دوباره می‌توانند با اختیار خود نسبت به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید اقدام کنند. در نسخه‌های پیشین این سیستم عامل آپدیت‌های امنیتی و قابلیت‌های جدید بدون نظرخواهی از کاربر دانلود و به صورت خودکار نصب می‌شد که به دنبال خود نارضایتی بسیاری از کاربران ویندوز 10 را به همراه داشت. اما خوشبختانه این معضل درحال برطرف شدن است و در آپدیت می 2019 ویندوز 10 که یکی از به روز رسانی‌های بزرگ این سیستم عامل محسوب می‌شود کاربران می‌توانند در همان نسخه از ویندوز باقی بمانند و تنها آپدیت‌های امنیتی را نصب کنند.

اما کاربران نسخه‌های Pro و Home ویندوز 10 تنها تا 35 روز پس از عرضه آپدیت جدید می‌توانند نسبت به نصب آن بی تفاوت باشند و پس از این مهلت، باز هم آپدیت به طور خودکار دانلود و نصب خواهد شد. همچنین از این پس ویندوز متوجه می‌شود که چه زمانی کاربر درحال استفاده از کامپیوتر است، بنابراین دیگر شاهد نصب آپدیت حین کار با ویندوز نخواهیم بود. گرچه هنوز هم سایه آپدیت اجباری ویندوز 10 وجود دارد اما با این وجود پیشرفت خوبی برای مایکروسافت و ویندوز به شمار می‌آید، چرا که این موضوع به یکی از اصلی‌ترین نقاط منفی ویندوز 10 بدل شده بود که در آپدیت جدید ویندوز 10 تا حدودی شاهد بهبودی آن هستیم و حداقل نصب آپدیت بلافاصله پس از دانلود آن نخواهد بود و در روند کاری کاربر خللی ایجاد نمی‌کند.

آپدیت جدید ویندوز 10

مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز 10 ، به مشکلات کیفی نیز اشاره کرده که پیش‌تر در آپدیت‌های 2018 نیز آن‌ها را دیده بودیم. اهالی دره سرخ در سال گذشته به دلیل مشکل صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) آپدیت ماه آوریل را به عقب انداختند و سپس آپدیت اکتبر را پس از گزارش کاربران مبنی بر پاک شدن اطلاعات دیوایس منتشر کردند. این بار مایکروسافت گام‌هایش را محکم‌تر برداشته و قصد دارد با انتشار نسخه آزمایشی برای تسترها یک ماه قبل از عرضه عمومی، از هرگونه مشکل حین کار با این آپدیت جلوگیری کند. همچنین سرویس جدیدی توسط مایکروسافت راه‌اندازی خواهد شد که مشکلات ویندوز در آن بررسی شده و در صورت مواجهه با مشکل، کاربر می‌تواند با مراجعه به این سرویس راه حل مشکلش را بیابد.

گرچه آپدیت می 2019 ویندوز 10 یک به روز رسانی انقلابی نیست اما تغییرات کلیدی را در خود جای داده که مدت‌هاست در صدر لیست خواسته‌های کابران ویندوز بوده‌اند. در مجموع مایکروسافت با آپدیت جدید ویندوز 10 قصد دارد از تکرار مشکلات آپدیت سال گذشته پیشگیری کند و به نظر می‌رسد با ویندوز پخته‌تری روبرو خواهیم شد.