پیامک تبلیغاتی

120 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت 120 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد و برای حل مشکل پیامک‌های مزاحم اقدام‌های مناسبی در حال انجام است.

فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد در سال 97 برای برخورد با ارسال کنندگان اس ام اس تبلیغاتی اقدام‌های خوبی انجام شده است. در واقع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با استفاده از هوش مصونوعی یا سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم و بررسی رفتار مشترکان و دریافت شکایت از کاربران، توانسته است تعداد  زیادی از سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را قطع کند. وی افزود در همین راستا بر اساس دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد، سیم کارت‌های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد بسیاری از این سیم کارت‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت انبوه استفاده شده است و سرویس دیگری از آن‌ها فعال نیست. به همین دلیل بر اساس حجم زیادی از پیامک که فعال می‌شود، چنین تخلف‌هایی به راحتی شناسایی شده و اپراتورها نیز آن‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌دهند. این مقام مسئول افزود در بهمن 97 رئیس جمهور دستور داد تا مشکل پیامک تبلیغاتی در اسرع وقت برطرف شود. از این رو برای حل این مشکل با شدت زیادی اقدام‌های متعددی صورت گرفت و تعداد قطع سیم کارت‌های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی 2 برابر شد.

پیامک تبلیغاتی

قطع 120 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

فلاح جوشقانی در ادامه اظهار حدود 120 هزار سیم کارت شخصی ارسال کننده پیام تبلیغاتی قطع شده است. همچنین با توجه به اینکه ارسال پیام تبلیغاتی ناخواسته نیز نوعی تخلف به‌شمار می‌رود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست مردم، آن سرویس پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده را قطع خواهد کرد. وی افزود در حال حاضر برای برخی از مشترکان به صورت روزانه پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، اما میزان این پیام‌ها نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است. البته برخی از کسب‌وکارهای کوچک برای پیشرفت به تبلیغ ارزان قیمت نیاز دارند و برای آن‌ها پیامک یک مشوق اقتصادی محسوب می‌شود، از این رو تا زمانی که برایشان راهکاری تعیین نشود، آن‌ها همچنان در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان خاطرنشان کرد:

مشترکان موبایل با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 800 مربع (#800*) می‌توانند سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده را قطع کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با وارد کردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری آن را قطع کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نگران نباش 140 هزار تای دیگه جاشونو پر میکنن

    تا وقتی که قانون رو درست نکن کاری جلو نمیره اگر بیان قانون بزارن هر کی که مسیج داد مردم برن شکایت کنن و قرامت بگیرن اون وقت ببینم کسی جرات میکنه دیگه مسیج بده یا نه ولی خب از اونجایی که این ها همه از زیر سر خودشون برای خالی کردن جیب ما هستش پس توقعی نباید از احترام به مردم تو هیچ زمینه ای دیده بشه.