کونیگزگ جسکو

تصاویر جدید هایپرکار کونیگزگ جسکو چشم‌ها را خیره می‌کند

کونیگزگ جسکو (Koenigsegg Jesko) به عنوان یک هایپرکار فوق‌العاده، مدتی قبل در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 به صورت رسمی معرفی شد. حالا شرکت سازنده آن تصاویر خیره‌کنند‌ای از این ابرخودرو را منتشر کرده که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اخیرا هایپرکار کونیگزگ جسکو را در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 دیدیم. این هایپرکار خارق‌العاده که توسط شرکت سوئدی کونیگزگ تولید شده است به نوعی جایگزین مدل قدیمی آگرا محسوب می‌شود. در نام‌گذاری این خودرو از جسکو فون کونیگزگ، پدر بنیان‌گذار این شرکت استفاده شده است. این خودرو قرار است به صورت محدود تولید شود و بسیاری از افراد حتی شانس دیدن آن را نخواهند داشت. با توجه به اینکه 99 درصد از مردم قدرت خرید آن را ندارند، دیدن تصاویر و جزئیات آن بسیار هیجان‌انگیز است. ما نیز به همراه شما این تصاویر را بررسی خواهیم کرد.

کونیگزگ جسکو

بررسی کونیگزگ جسکو

شرکت سوئدی تولیدکننده این خودرو اخیرا تصاویر جدیدی را منتشر کرد. این تصاویر در اطراف شهر زیبای لوسرن واقع در سوئیس گرفته شده است و با جزئیاتی که از این هایپرکار به نمایش می‌گذارد، چشم‌ها را خیره می‌کند. این خودرو که نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است از یک موتور 5 لیتری V8 توئین توربوی کونیگزگ بهره می‌برد که با بنزین معمولی می‌تواند قدرتی معادل 1280 اسب بخار تولید کند، اما اگر برای آن سوخت E85 در نظر بگیرید قدرت آن به 1600 اسب بخار می‌رسد. این شرکت سوئدی برای خودرو کونیگزگ جسکو سیستم تزریق هوایی را با هدف جلوگیری از تاخیر توربو طراحی کرده است که قادر است هوایی با فشار 20 بار بیشتر را داخل توربوشارژها انتقال دهد.

کونیگزگ جسکو

جالب است بدانید این خودرو از گیربکس چندکلاچه ویژه‌ای بهره می‌برد. این گیربکس از نوع 9 سرعته اتوماتیک محسوب می‌شود، اما برخلاف بسیاری از گیربکس‌های دوکلاچه که به تغییر ترتیبی دنده‌ها نیاز دارند، این گیربکس می‌تواند از روی‌ دند‌ه‌هایی که نیازی به آن‌ها نیست، پرش کند؛‌ برای مثال این توانایی را دارد که از دنده 5 به دنده 8 برود و به این شکل دنده‌های 6 و 7 درگیر نخواهند شد. این گیربکس در نوع خودرو بی‌نظیر است.

کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو فقط به تعداد 125 دستگاه تولید می‌شود که قبل از اینکه در نمایشگاه ژنو معرفی شود، 83 دستگاه از این خودرو پیش‌فروش شد، اما در فاصله اندکی پس از معرفی، برای 42 دستگاه دیگر نیز سفارش‌هایی دریافت کرد. شرکت سوئدی کونیگزگ قصد دارد علاوه بر مدل معمولی جسکو، مدل پرسرعت‌تری را نیز تولید و به بازار عرضه کند. منابع خبری می‌گویند مدل جدید این خودرو دارای سرعتی حدود 300 مایل بر ساعت معادل 480 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و به همین دلیل برای آن نام جسکو 300 را انتخاب کرده‌اند.

تصاویر کونیگزگ جسکو