گوگل پیکسل 4

اسم رمز گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال فاش شد

درز اطلاعات از پرچمداران آینده گوگل آغاز شده است و انتظار می‌رود در ماه‌های پیش‌رو، این روند شدت بگیرد. تازه‌ترین مورد هم به افشای کدنام گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) و پیکسل ۴ ایکس ال مربوط می‌شود.

اخیرا یکی از مهندسان گوگل، در پروژه متن باز اندروید (AOSP) به نام پیکسل 4 اشاره کرده بود. به تازگی، شواهد بیشتری از وجود این گوشی هوشمند و برادر بزرگترش به دست آمده و حالا اسم رمز آن‌ها را نیز می‌دانیم. طبق تازه‌ترین اطلاعات لو رفته، “Coral” کدنام گوگل پیکسل 4 و “Flame” کدنام مدل بزرگ‌تر است که احتمالا پسوند XL را به خود خواهد گرفت. این اسامی توسط یکی از توسعه‌دهندگان AOSP فاش شده که هنگام رفع یک مشکل با SELinux، به نام دو دستگاه برخورد کرد.

کدنام گوگل پیکسل 4

باید گفت Coral (به معنی مرجان) در تناسب با الگویی است که از گوگل سراغ داریم؛ زیرا پیش‌تر هم این کمپانی از اسامی موجودات آبزی برای محصولات خود استفاده کرد بود. اما Flame (شعله) با الگوی شناخته شده‌ی گوگل تطابق ندارد و شاید این نام‌گذاری، نشانه‌ای از قابلیت‌های خاص پیکسل 4 XL باشد.

اخیرا دستگاهی با کدنام Coral در بنچمارک گیک‌بنچ هم دیده شد و از این طریق، به وجود تراشه اسنپدراگون 855 در آن همراه با 4 یا 6 گیگ حافظه رم پی بردیم. از دیگر اطلاعات فاش شده درباره پرچمداران آینده کمپانی، باید به احتمال وجود حفره‌ای در نمایشگر گوگل پیکسل 4 ایکس ال برای میزبان از دوربین سلفی دوگانه اشاره کنیم؛ مشابه آنچه که در گلکسی اس 10 پلاس دیدیم. برای آگاهی از سایر مشخصات فنی دو دستگاه، هنوز باید انتظار کشید.