کامپایلر Ark هواوی

هواوی از کامپایلر Ark رونمایی کرد؛ بهبود انقلابی عملکرد اندروید در گوشی‌ های هواوی

کمپانی هواوی از کامپایلر Ark پرده برداری کرد. این کامپایلر می‌تواند عملکرد پلتفرم اندروید در گوشی‌های هواوی را به طرز شگفت انگیزی بهبود ببخشد.

به استثنای اپل که از سیستم عامل موبایلی آی او اس استفاده می‌کنند٬ اکثر تولیدکنندگان از اندروید استفاده می‌کنند. با این حال گوگل به سازندگان اجازه می‌دهد تا نسخه‌ی خام اندروید را آنطور که می‌خواند سفارشی کنند. اما در نتیجه٬ این نسخه‌ی سفارشی هرآنچه باشد٬ عملکردی مشابه اندروید را ارائه خواهد کرد. در مراسم رونمایی رسمی از گوشی‌های خانواده هواوی پی 30 در چین٬ کمپانی هواوی از کامپایلر Ark که به گفته‌ی این شرکت می‌تواند عملکرد سیستم اندروید را از طریق بهینه‌سازی سطح معماری بهبود ببخشد٬ پرده برداشت.

کامپایلر Ark تحولی عظیم در عملکرد اندروید

هواوی ادعا می‌کند کامپایلر Ark می‌تواند روانی عملکرد سیستم را تا 24 درصد بهبود ببخشد٬ سرعت واکنش سیستم را تا 44 درصد بهبود بخشیده و کارایی اپلیکیشن‌ها را تا 60 درصد بهتر کند. درست همانند سیستم اندروید٬ کامپایلر Ark متن باز است و مدیرعامل هواوی تکنولوژی٬ آقای Yu Chengdong از توسعه دهندگان خواسته است تا با کار روی این ویژگی٬ یک تجربه‌ی جدید از اپلیکیشن خود را به ارمغان بیاورند. علاوه بر این٬ هواوی ادعا می‌کند گوشی‌های خانواده پی 30 از نظر عملکرد پردازنده و واحد پردازش عصبی خود بهبود پیدا کرده‌اند و دارای یک سند سیستمی نوآورانه‌ی EROFS هستند که می‌تواند عملکرد خواندن تصادفی سیستم را تا 20 درصد بهبود ببخشد.