تماشای فیلم با گوشی

تماشای فیلم با گوشی صنعت فیلمسازی را نابود می‌کند

این روزها هرکسی را که در اطرافمان می‌بینیم، حداقل یکبار تماشای فیلم با گوشی را تجربه کرده است. اما آیا می‌دانید این کار چه صدمه‌ی بزرگی به صنعت فیلمسازی، صدها کسب و کار و حتی سلامت بدن ما وارد می‌کند؟

ما نباید در دنیایی زندگی کنیم که تماشای فیلم حین پرواز یکی از گزینه‌های وی آی پی شرکت‌های مخابراتی است. فرقی نمی‌کند گوشی هوشمند شما چقدر بزرگ است٬ شما نباید به تماشای فیلم با گوشی خود بپردازید. از هر نظر٬ این کار به اندازه‌ی کافی عصبانی کننده است. در یک اتوبوس یا یک هواپیما٬ تماشای یک فیلم می‌تواند باعث شود نگاه‌ها به سمت شما خیره شود٬ در حالی که شما می‌توانید داخل منزل خود بنشینید و برای خودتان فیلم ببینید. تمام این‌ها دلایلی است که چرا نباید با گوشی هوشمند خود به تماشای فیلم بپردازید.

تماشای فیلم با گوشی گستاخانه است

برخی از مبلغان تماشای فیلم با گوشی شاید به شما گفته باشند که این کار می‌تواند بدان معنا باشد که شما می‌توانید در هر جایی فیلمی که دوستش دارید را ببینید. شاید این درست باشد٬ اما مشکلی در اینجا وجود دارد. برخلاف فعالیت‌های آرامی نظیر کتاب خوانی٬ تماشای یک فیلم گاهی اوقات می‌تواند بد باشد. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که هنگام یک پرواز هوایی سعی داشتید بخوابید٬ اما یک مسافر که در حال تماشای فیلم است شما را ترسانده باشد (حتی اگر صدایی از فیلم را نشنیده باشید)؟ همین اصل در مکان‌های دیگری نظیر مترو، قطار، اتوبوس یا اتاق انتظار یک مطب پزشک نیز صدق می‌کند.

تماشای فیلم با گوشی

برای سلامتی شما مضر است

از نظر ارگونومی، تماشای فیلم با یک تلفن همراه برای شما چندان راحت نیست. حتی اگر روی یک صندلی چرم خیلی راحت هم نشسته باشید، اما تلاش برای مشاهده‌ی گوشی، باعث وارد شدن فشار به گردن شما می‌شود.

تنها راه برای تماشای راحت یک فیلم توسط گوشی شما، استفاده از یک استند قابل تنظیم نظیر Tekie Cell Phone Holder است،‌ اما آیا به نظر شما این کار ارزشش را دارد؟ علاوه بر این همه‌ی ما می‌دانیم که خستگی چشم با تماشای طولانی مدت صفحه نمایش واقعیت دارد. همچنین باعث بدتر شدن وضعیت لوچی چشم می‌شود.

باید از تجربیات درس گرفت

یک لحظه صبر کنید، شاید به این فکر کنید که چرا نمی‌توانم گوشی را در تمام طول پخش فیلم، با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی جلوی چشمانم نگه دارم؟ توجه داشته باشید که ما در مورد تماشای یک فیلم صحبت می‌کنیم!

این کار ممکن است، اما شما باید به مدت حداقل 90 دقیقه گوشی را در همین حالت نگه دارید. علاوه بر این، شما باید بی‌حرکت بمانید تا گوشی به خوبی در جای خود بماند. حتی نباید بخندید.

هنر را بی‌ارزش می‌کند

شاید ما را قدیمی بدانید، اما فقط این که شما می‌توانید در عصر دیجیتال هر کاری را انجام دهید، بدین معنا نیست که شما باید آن را انجام دهید. استریم فیلم‌ها می‌تواند برای شما بد باشد. قابلیت تماشای هر فیلمی در هر مکان و زمانی می‌تواند سایر کارهای روزمره‌ی ما را تحت شعاع خودش قرار دهد.

این برای صنعت فیلمسازی هم بد است؛ برای ساخت بسیاری از فیلم‌ها بودجه‌های کلانی در نظر گرفته شده است. این برای خود ما هم به عنوان یک تماشاگر بد است؛ چرا که با ادامه پیدا کردن این کار بودجه‌ی مربوط به یک فیلم کاهش پیدا می‌:ند و به طبع با کاهش کیفیت فیلم‌ها روبرو خواهیم شد.

فیلمسازان را آشفته می‌کند

هیچ فیلمسازی با فکر ساختن آثاری برای مشاهده روی یک تلفن همراه وارد این صنعت نشده است. مهم نیست که در اینجا سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس و آمازون پرایم به شما امکان چنین کاری را می‌دهند، اما برای مردم باید خواسته‌های فیلمسازان مهم‌تر باشد.

این روزها گوشی‌های هوشمند هم فیلم می‌سازند

بزرگ‌ترین گناهی که هنگام تماشای فیلم با گوشی خود انجام می‌دهید، تنبلی است. گوشی شما دستگاه مناسبی برای فیلم دیدن نیست، وقتی به فیلمسازی می‌رسیم آن می‌تواند کاملا انقلابی باشد، اما استفاده از آن برای فیلم دیدن همانند استفاده از یک خودرو فراری برای رفتن به خرید از فروشگاه‌ها است!

به طور مثال برای ساخت یک فیلم می‌توانید از تمام نقاط قوت دوربین آیفون‌های اپل استفاده کنید. کلوزاپ شخصیت‌ها عالی به نظر می‌رسد، دوربین کوچک است و به راحتی می‌توانید در هرکجا آن را با خود ببرید. نیازی به تجهیزات پیچیده که سرهم کردن آن‌ها ساعت‌ها به طول می‌انجام هم نیست.

دوربین‌ها نیز به وضوح اشکالات خود را دارند، به طور مثال در برخی محیط‌های داخلی تصاویر تاریکی را ضبط می‌کنند و عرض تصاویر کم است. با این حال شما می‌توانید با وسیله‌ای که در داخل جیبتان قرار می‌دهید و با خود به این طرف و آن طرف می‌روید هم فیلم بسازید. با یک ایده و بازیگران خوب، شما می‌توانید به بیرون رفته و یک شاهکار خلق کنید.

سینمای محل زندگیتان را حمایت کنید

ما در تمام طول این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم چه کاری را انجام ندهید، اما حالا می‌خواهیم به شما یک نکته‌ی عکس آن را بگوییم. اگر هوس کردید با گوشی خود به تماشای فیلم بپردازید، به جای آن به سینما بروید و در آنجا فیلمی که دوست دارید را ببینید. اگر شما این کار را انجام دهید، اقتصاد محل زندگی خود را حمایت کرده‌اید و به طور کلی از هنر حمایت خواهید کرد. البته به این کار به عنوان یک عمل خیریه نگاه نکنید. اینکه ما به سالن سینماها برویم و در آنجا به فیلم دیدن بپردازیم، تجربه‌ای را به ما می‌دهد که یک گوشی هوشمند قادر به ارائه‌ی آن نیست.