هیوندای i40

هر آنچه که باید از هیوندای i40 بدانید

هیوندای i40 در مدل سدان و استیشن چند سالی است که در بازار ایران عرضه می‌شود، اما این خودرو مانند سایر محصولات Hyundai در ایران موفق ظاهر نشده است. در ادامه مشخصات و امکانات و علت ناموفق بودن این خودرو را بررسی می‌کنیم.

محصولات شرکت کره‌ای هیوندای در بازار ایران بسیار موفق ظاهر شده‌اند و توانستند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند، اما برخی از محصولات هیوندای چندان موفق نبوده و مشتریان نیز از آن استقبال نکرده‌اند. البته موفقیت سایر محصولات هیوندای ضعف فروش این مدل را جبران می‌کند. خودرو هیوندای i40 یکی از محصولات ناموفق این شرکت کره‌ای در ایران محسوب می‌شود که کارشناسان دو دلیل برای کاهش فروش این محصول بیان می‌کنند؛ اول اینکه شرکت آسان خودرو هنگام عرضه این خودرو به بازار تبلیغات و معرفی مناسبی را انجام نداد و دلیل دوم هم اینکه هیوندای آی 40 طبق سلیقه مشتریان ایرانی طراحی نشده بود.

بررسی هیوندای i40 

هیوندای i40 از لحاظ ابعاد بین خودروهای سوناتا و النترا این خودروساز کره‌ای قرار می‌گیرد. برای نخستین بار هیوندای i40 در سال 2011 میلادی در بازارهای جهانی رونمایی شد. فاصله محوری این خودرو حدود 2.5 سانتی‌متر از هیوندای سوناتا کمتر است. شرکت هیوندای هنگام عرضه این خودرو اعلام کرد هیوندای i40 فقط در بازارهایی عرضه خواهد شد که خودرو سوناتا در آن عرضه نشده باشد و این خودرو برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده است. از این رو برای این خودرو مدل استیشن یا هیوندای i40 SW نیز تولید و به بازار عرضه شد. با توجه به شبیه بودن این دو مدل به یکدیگر، باز هم شرکت آسان موتور هر دو خودرو را در بازار عرضه کرد که همین عاملی شد تا خودرو بزرگتر هیوندای به نام سوناتا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

هیوندای i40

شرکت هیوندای خودرو i40 را با هدف عرضه در بازار اروپا طراحی کرده است و ظاهر آن به خودروهای آلمانی شباهت زیادی دارد. از شباهت‌های هیوندای i40 به خودروهای اروپایی می‌توان مکان نصب دکمه چراغ‌ها، نحوه نمایش اطلاعات خودرو، امکانات کابین، طراحی ظاهری، میزان فضای بار و سرنشین اشاره کرد. از بحث ایمنی نیز می‌توان این خودرو را مختص بازارهای اروپایی دانست؛ زیرا برای مدل سدان و استیشن هیوندای i40 تعداد 9 کیسه هوا در نظر گرفته شده است که شامل 6 کیسه هوای استاندارد، کیسه هوای زانو راننده و کیسه هوای جانبی عقب است. در این خودرو امکاناتی چون رادار خطی و کروز کنترل هوشمند آن هم در مدل سال 2011 وجود داشت، اما مدل‌های وارداتی به ایران از رادار خطی، اتو پارک و پرده برقی عقب بی‌بهره بودند.

هیوندای i40

موسسه‌های مختلفی خودرو هیوندای i40 را مورد بررسی قرار دادند که پس از بررسی، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کیفیت و فناوری هیوندای i40 نسبت به هیوندای سوناتا در سطح بالاتری قرار دارد. از لحاظ فناوری خودرو i40 امکانات زیادی را داشته که نشان می‌دهد این خودروساز کره‌ای برای فروش بیشتر در بازار اروپا این امکانات را در نظر گرفته‌ است. از لحاظ کیفیت نیز متریال و کیفیت ساخت قطعات هیوندای i40 نسبت به خودرو سوناتا باکیفیت‌تر است.

مشخصات فنی

هیوندای i40 از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که به کمک فناوری پاشش سوخت مستقیم قادر است قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 214 نیوتن‌متری ارائه دهد. چنین قدرتی آن هم از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود که بسیاری از خودروسازان از ارائه آن ناتوانند، اما در آن زمان برخی از کارشناسان می‌گفتند برای این موتور به دلیل چنین عملکردی به سوخت با کیفیتی نیاز است؛ چراکه سوخت بی‌کیفیت مشکلات فنی زیادی را به همراه خواهد داشت، اما پس از گذشت 4 سال از زمان عرضه این خودرو در بازار ایران، مشکل خاصی از لحاظ موتور گزارش نشده است. از این رو هیوندای i40 همچنان در بازار ایران یک خودرو با کیفیت و جذاب محسوب می‌شود.

هیوندای i40

وزن مدل سدان هیوندای i40 حدود 1395 کیلوگرم و مدل استیشن نیز 1692 کیلوگرم است که رسیدن به حداکثر گشتاور آن هم در دور موتور 4700 یک قابلیت ویژه محسوب نمی‌شود. طبق اعلام شرکت هیوندای این خودرو می‌تواند ظرف مدت 10.5 تا 10.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هیوندای i40

امکانات و قیمت

مدل‌های هیوندای i40 که آسان خودرو در بازار ایران عرضه کرد از امکاناتی چون سنسور نور و باران، یخ زدای برف پاک‌کن، ترمز پارک برقی، حافظه صندلی راننده، دنده پشت فرمان، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل، مانیتور، دوربین عقب، سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، گرمکن فرمان و صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب ووفر، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌شوی و چرخش چراغ در سرپیچ بهره می‌برند. در حال حاضر با توجه به شرایط بازار خودرو ایران، می‌توان با قیمت 360 تا 460 میلیون تومان مدل سالم و کم کارکرد این خودرو را خریداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*