اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر حریم خصوصی کاربران را تهدید می‌کند

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) هشدار داده‌اند علاوه بر استفاده نکردن از این مرورگر اینترنتی آن را در اولین فرصت از دستگاه الکترونیکی خود حذف کنند.

مدتی قبل کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تمامی کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر هشدار داده بودند که از استفاده از آن خودداری کنند؛ زیرا این مرورگر دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نخواهد شد و برای آن به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه نمی‌شود که همین خبر دلیل بسیار خوبی است تا شما را از استفاده از آن بازدارد. طی سال‌های گذشته امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران حوزه فضای مجازی بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته و فعالان این حوزه جدیدترین خطرهای احتمالی را به کاربران هشدار می‌دهند.

چرا باید اینترنت اکسپلورر را حذف کرد؟

آخرین گزارشی که کارشناسان حوزه امنیت سایبری منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر حریم خصوصی افراد را تهدید می‌کند و شرایط مناسبی را برای ورود هکرها و دسترسی آن‌ها به اطلاعات شخصی افراد به وجود می‌آورد. علاوه بر استفاده از این مرورگر و خطرات احتمالی، کارشناسان می‌گویند حتی استفاده نکردن از آن نیز خطرات امنیتی را به همراه دارد. این کارشناسان معتقدند به دلیل نقص‌ها و حفره‌های امنیتی که در این مرورگر وجود دارد باعث می‌شود هکرها به سیستم کاربر نفوذ کرده و به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

اینترنت اکسپلورر

از این رو حتی نصب مرورگر اینترنت اکسپلورر بر روی یک سیستم نیز می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. کارشناسان این نقص‌های فنی را در آخرین نسخه این مرورگر کشف کرده‌اند که کاربران سیستم عامل‌های ویندوز 7 و 10 بیشتر از سایر کاربران در خطر هستند. علاوه بر کاربران کامپیوتر،‌ کاربران گوشی های هوشمند نیز در اسرع وقت این مرورگر را از دستگاه الکترونیکی خود حذف کنند تا از ورود هکرها و سرقت اطلاعات آن‌ها جلوگیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه