خودروهای وارداتی

بانک مرکزی بخشنامه جدیدی درباره خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک صادر کرد

بانک مرکزی درباره خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرگ بخشنامه جدیدی صادر کرد که بر اساس آن پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز طبق نرخ حواله ارز در سامانه سنا انجام خواهد شد که هم‌اکنون نرخ آن حدود 10 تا 11 هزار تومان است.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک گفت بانک مرکزی در گذشته اعلام کرد واردکنندگان خودرو می‌بایست مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی در زمان واردات خودرو با نرخ فعلی ارز را طبق نرخ اسکناس ارز در سامانه سنا پرداخت کنند. وی افزود سامانه سنا به عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی ارتباط دارد که به همین دلیل نرخ اسکناس ارز در این سامانه حدودا با نرخ ارز در بازار آزاد برابر است.

جزئیات بخشنامه بانک مرکزی درباره خودروهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه افزود واردکنندگان خودرو به بخشنامه قبلی بانک مرکزی اعتراض کرده بودند که به همین دلیل بانک مرکزی با صدور بخشنامه جدیدی اعلام کرد پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز طبق نرخ حواله ارز در سامانه سنا انجام خواهد شد که هم‌اکنون نرخ آن حدود 10 تا 11 هزار تومان است. وی تاکید کرد بر اساس بند 1 مصوبه 16 دی 1397 هیئت دولت، واردکنندگانی که در آن زمان بدون انتقال ارز و با استفاده از ارز متقاضی و تامین شده از طرف خود واردکننده، برای واردات خودرو استفاده کردند، در پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف محسوب می‌شوند. وی در پایان خاطرنشان کرد همچنین آن دسته از واردکنندگان که برای واردات خودرو از ارز 4200 تومانی استفاده کردند می‌بایست مابه‌التفاوت آن را طبق نرخ حواله ارز در سامانه سنا پرداخت کنند.

متن بخشنامه بانک مرکزی

خودروهای وارداتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه