برندهای موبایل

برندهای موبایل از بازار ایران خارج نمی‌شوند

اخیرا خبرهایی مبنی بر خروج برندهای موبایل از بازار ایران شنیده شد که حواشی زیادی را به همراه داشت، اما رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه این خبر را تایید نکرد.

برندهای موبایل اندرویدی به دلیل نبود نمایندگی رسمی اپل در بازار ایران توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را تجربه کنند و به همین دلیل خبر خروج این شرکت‌ها از بازار موبایل ایران برای بسیاری از فعالان این حوزه عجیب به نظر می‌رسد. البته منابع خبر دلیل خروج برندهای موبایل از بازار ایران را به عدم تبلیغات آن‌ها در خیابان‌ها و بازار تلفن همراه عنوان می‌کنند که این مورد را نمی‌توان دلیل قانع‌کننده‌ای دانست؛ زیرا بر اساس مصوبه‌ای که در سال گذشته در مجلس تصویب شد، برندهای وارداتی و خارجی اجازه تبلیغ بصری در سطح شهر را ندارند.

تکذیب خبر خروج برندهای موبایل

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در این خصوص عنوان کرد تاکنون هیچ‌یک از برندهای تلفن همراه در خصوص قطع همکاری یا خروج از بازار ایران اطلاعیه‌ای را منتشر نکرده‌اند و با توجه به وضعیت فعلی بازار موبایل کشور، این شرکت‌ها خواهان خروج از این بازار نیستند و چنین خبرهایی شایعه است. در همین راستا محمدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد برندهای تلفن همراه مشهور از بازار ایران خارج نشده‌اند و حتی بر اساس آخرین اخبار این شرکت‌های معروف قصد دارند همکاری خود را در بازار ایران تقویت کنند.