دوربین آیفون XI

اطلاعات جدیدی از دوربین آیفون XI و XI Max اپل منتشر شد

مینگ-چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل گزارشی جدید درباره ویژگی‌های آیفون‌های جدید شامل آیفون ایکس آی و ایکس آی مکس منتشر کرد. بر اساس آن به اطلاعات خوبی از دوربین آیفون XI و XI Max دست پیدا کردیم.

تا معرفی گوشی های آیفون سال 2019 حداقل چهار الی پنج ماه زمان باقی مانده است، اما روز به روز به حجم اخبار و شایعات منتشر شده درباره آن‌ها افزوده می‌شود. با توجه به این که امسال، رقابتی شدید بین گوشی‌سازان برای توسعه دوربین‌های موبایل حرفه‌ای شکل گرفته است، بخش قابل توجهی از شایعات به دوربین آیفون XI و آیفون XI Max مربوط می‌شوند.

دوربین اولترا واید اختصاصی و دوربین سلفی حرفه‌ای

شایعه استفاده از دوربینی سه گانه در آیفون ایکس آی مکس چند ماه پیش منتشر شد و هنوز تازگی دارد! تا امروز، درباره استفاده یا عدم استفاده از همین ماژول دوربین روی پنل پشتی مدل آیفون ایکس آی خبری در دسترس نبود، اما بر اساس گزارش جدید مینگ-چی کو، اپل از ماژول دوربین یکسانی در هر دو گوشی استفاده خواهد کرد.

همانند آیفون‌های کنونی، در پشت آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس یک سنسور رنگی اصلی به همراه یک سنسور از نوع تله فوتو وجود خواهد داشت. هنوز درباره مشخصات فنی این سنسورها اطلاعات موثقی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود رزولوشن 12 مگاپیکسلی سنسورهای دوربین اپل آیفون ایکس اس در آن‌ها حفظ شود.

دوربین آیفون XI

بر اساس گزارش جدید، رزولوشن سنسور سوم دوربین آیفون XI نیز 12 مگاپیکسل خواهد بود. مینگ-چی کو، نوع آن را اولترا واید می‌داند، همان سنسوری که از سال‌ها قبل در دوربین پرچمداران ال جی به کار رفته و در سال جاری، سر و کله‌اش در پرچمداران سامسونگ و هواوی نیز پیدا شده است. پیش‌بینی شده سونی، سازنده سنسور اولترا واید دوربین آیفون XI باشد. انتشار این گزارش نشان می‌دهد شایعه پیشین مبنی بر استفاده از سنسور ToF در ماژول دوربین سه گانه آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس صحت ندارد.

یکی دیگر از نکات مهمی که مینگ-چی کو درباره آیفون‌ های 2019 به آن اشاره کرد، استفاده از دوربین سلفی حرفه‌ای‌تر بود. در حال حاضر تنها از افزایش رزولوشن دوربین سلفی دو گوشی پرچمدار آیفون در سال جاری مطلع هستیم و دیگر ویژگی‌های حرفه‌ای آن بر ما پوشیده است. اپل امسال، سنسور 7 مگاپیکسلی دوربین سلفی گوشی های آی او اسی اخیر خود را با سنسوری 12 مگاپیکسلی جایگزین خواهد کرد.

طراحی ماژول دوربین آیفون XI و آیفون XI Max

در اولین ماه سال جاری میلادی، دو تصویر از طرح‌های احتمالی آیفون ایکس آی منتشر شد. اولین طرح به تصویر پایین مربوط شده و بعد از انتشار، سر و صدای زیادی به پا کرد. حتی تصویر قاب میانی آیفون ایکس آی نیز از ماژول دوربین بزرگ آن خبر می‌دهد.

دوربین آیفون XI

دومین طرح را می‌توانیم در عکس پایین مشاهده کنیم. متاسفانه بر اساس گزارش‌هایی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده‌اند، طرح غیر محبوب اول نهایی شده و اپل، طراحی زشت‌تر را برگزیده است!

دوربین آیفون XI

در گزارش جدید مینگ-چی کو، این خبر تایید یا رد نشده، اما بر اساس جزئیاتی که در اختیارمان قرار داده است، می‌توان نتیجه گرفت دوربین آیفون XI و آیفون XI Max آنقدر زشت نخواهد بود!

برای مخفی کردن سنسور سوم اولترا واید، این سنسور احتمالا در یک روکش مشکی محافظت خواهد شد. این روکش با محیط اطرافش آمیخته شده و به صورت عادی قابل رویت نخواهد بود. دقیقا همین نوع روکش اطراف دوربین سلفی آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس نیز وجود خواهد داشت تا بهتر بتواند با ناچ تقریبا بزرگ بالای نمایشگر و دیگر سنسورهای واقع روی آن آمیخته شود. هنوز مشخص نیست این روکش، روی سنسور اصلی و تله فوتوی دوربین آیفون XI و آیفون XI Max نیز اعمال خواهد شد یا خیر.

پیاده‌سازی برخی قابلیت‌های جدید در دوربین آیفون XR 2

امسال نیز قرار است علاوه بر دو گوشی پرچمدار، یک گوشی آی او اسی اقتصادی توسط اپل عرضه شود. این گوشی جانشین مستقیم آیفون ایکس آر خواهد بود. افزایش قابلیت‌های دوربین، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های گوشی اقتصادی اپل در سال 2019 در مقایسه با قبل محسوب می‌شود.

اپل برای پایین نگه داشتن هزینه ساخت این گوشی، قرار نیست از همان ماژول دوربین آیفون XI در آن استفاده کند، اما برای رقابت با سامسونگ گلکسی اس 10 ای، این گوشی را به دوربینی دوگانه مجهز کرده و برخی از قابلیت‌های دوربین دو مدل پرچمدارش را در آن نیز پیاده‌سازی خواهد کرد. انتظار می‌رود همان ترکیب سنسورهای به کار رفته در آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس در آیفون ایکس آر 2 به کار برود.

دوربین آیفون XI

درباره مشخصات فنی و حتی ترکیب سنسورهای مدل جانشین آیفون XR در سال جاری خبر دقیقی در دسترس نیست، اما طبق گزارش مینگ-چی کو، دوربین سلفی آن، دقیقا مشابه دوربین جلویی آیفون XI و آیفون XI Max خواهد بود.