گوشی منعطف میت ایکس

ادعای سران هواوی: گوشی منعطف میت ایکس مطمئن‌تر از گلکسی فولد سامسونگ!

پیش‌تر هواوی، قیمت گوشی منعطف میت ایکس را یک سورپرایز توصیف کرده بود و حالا، قیمت دقیق آن مشخص شده است. سران کمپانی چینی همچنین مدعی شدند که هواوی میت ایکس (Huawei Mate X) در جلب اعتماد کاربران، موفق‌تر از سامسونگ گلکسی فولد عمل خواهد کرد.

روز شنبه بیستم آوریل، تولید گوشی منعطف میت ایکس در سطح محدود و برای عرضه در بازار محلی چین آغاز شد. با توجه به اخبار منفی منتشر شده درباره گلکسی فولد در روزهای اخیر، کمپانی چینی در حال بالابردن استانداردهای آزمایشی خود است تا دچار مشکلات مشابهی با سامسونگ نشود؛ به ویژه با درنظر گرفتن اینکه هواوی Mate X گران‌تر از محصول رقیب است.

طبق تازه‌ترین جزئیات منتشر شده، قیمت گوشی منعطف میت ایکس برای عرضه در بازار چین، 14000 یوان (معادل 2090 دلار) خواهد بود. نسخه جهانی دستگاه هم در ازای مبلغ  17000 یوان (2540 دلار) به دست مشتریان خواهد رسید.

نخستین مرحله فروش، برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده است و طی این مرحله، 80 هزار دستگاه در کشور چین عرضه خواهد شد. با توجه به محدودیت تامین نمایشگرهای تاشو از سوی کمپانی BOE، احتمالا هواوی به تولید 300 هزار گوشی منعطف میت ایکس بسنده خواهد کرد. سامسونگ از این لحاظ، برتری محسوسی دارد؛ چرا که 700 هزار واحد گلکسی فولد آماده‌ی فروش است و ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه دیگر نیز در آینده نزدیک، وجود خواهد داشت. البته همه این اعداد و ارقام، تخمینی هستند.

گوشی منعطف میت ایکس

اما اخیرا مشکلاتی عجیب در نمایشگر گلکسی فولد گزارش شد و هواوی، درصدد پیشگیری از بروز این مشکلات است. سامسونگ در گوشی منعطف خود، طراحی تاشوی داخلی را برگزیده تا نمایشگر اصلی آن هنگام عدم استفاده، خود به خود محافظت شود. اما این تدبیر به جای حل مساله، مشکل تازه‌ای را به وجود آورده است؛ زیرا گفته می‌شود که تا شدن رو به داخل، فشار کششی و جمع شدگی مضاعفی را به نمایشگر وارد می‌کند.

در عوض هواوی، از طراحی تاشوی خارجی استفاده کرده که ظاهرا در کاهش فشار وارده، موثر واقع می‌شود. اما برای محافظت از نمایشگری که همواره رو به بیرون قرار دارد چه تدبیری اتخاذ شده است؟ به نظر می‌رسد هواوی روی روش‌هایی برای افزایش استحکام این نمایشگر کار می‌کند. برخی از کارشناسان صنعت موبایل نیز، ادعای کمپانی چینی مبنی بر مطمئن‌تر بودن هواوی میت ایکس را باور دارند. باید دید آیا عرضه‌ی این دستگاه، پاسخگوی تقاضای بازار خواهد بود یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اون چیزی ک من دیدم راس میگن

  2. 😂😂😂😂بابا صبر کنین سالارتون اپل بسازه بعد با خیاله راحت از روش کپی کنین

  3. از نظر ظاهری Mate X سرتر هست و اگه مقاومت بالایی هم داشته و مشکلات شکستن اینا براش پیش نیاد میتونه سامسونگ رو شکست بده تو کیفیت… حقیقتاً به هواوی بیشتر اعتماد دارم تا سامسونگ کلاهبردار!