رنو ساندرو

بررسی معایب رنو ساندرو ؛ به این 7 دلیل ساندرو نخرید

رنو ساندرو (Renault Sandero) یکی از محصولات پرفروش شرکت فرانسوی رنو در بازار ایران است که توسط شرکت پارس خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه معایب و ایرادات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

محصولات شرکت فرانسوی رنو همواره در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کرده‌اند و این محصولات توانسته‌اند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. خودروهای رنو اعم از وارداتی و مونتاژی به دلیل تنوع خوب خود برای مشتریان جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. برای مثال خودرو ساندرو مدتی است در بازار ایران عرضه می‌شود و در ساخت آن از پلتفرم تندر 90 استفاده شده است. نسل اول رنو ساندرو در سال 2007 تولید و به بازارهای جهانی عرضه شد که شرکت رنو پس از چند سال نسل دوم آن را نیز تولید کرد، اما آن مدلی که در سال 2015 در بازار ایران تولید شد، در واقع همان نسل اولیه رنو ساندرو محسوب می‌شود. نسل دوم رنو ساندرو از ظاهر جذاب‌تر و مشخصات فنی بهتری بهره می‌برد، اما شرکت پارس خودرو عنوان کرد نسل دوم این خودرو گران‌تر خواهد بود و به همین دلیل نسل قدیمی یا همان نسل اول را تولید و به بازار عرضه کرد.

تولید نسل قدیمی رنو ساندرو در ایران

در صنعت خودرو کشور بارها شاهد تولید نسل‌های قدیمی خودروهای خارجی بوده‌ایم که چنین موضوعی فقط برای خودروسازان سود زیادی را به همراه دارد، اما مصرف‌کنندگان را از تجربه استفاده از خودروهای روز دنیا محروم می‌سازد. خودرو رنو ساندرو که در بازار ایران وجود دارد، در سال 2012 در خطوط تولید رنو و داچیا به صورت کامل متوقف شده و این خطوط در حال حاضر نسل دوم و جدیدتر آن را تولید می‌کنند که نسبت به نسل قدیمی به‌روزتر شده‌اند. البته کشور کلمبیا نیز مدل نسل اول رنو ساندرو را تا مدتی قبل تولید می‌کرد که آن‌ها نیز سرانجام در سال 2015 تولید آن را متوقف کردند. در ادامه 7 عیب رنو ساندرو را بررسی می‌کنیم که برای متقاضیان این خودرو راهنمای خوبی محسوب می‌شود.

1.‌ امکانات رفاهی ضعیف

رنو ساندرو

امروزه در رنج قیمتی رنو ساندرو و آن هم خودرویی که طی چند سال گذشته ساخته شده است، انتظار بهره‌مندی از حداقل امکانات را باید داشته باشیم، اما رنو ساندرو که در بازار ایران عرضه می‌شود شما را از این لحاظ ناامید خواهد کرد. این خودرو از شیشه‌ها و آینه‌های برقی در کنار کنترل سیستم صوتی در زیر فرمان بهره می‌برد که همین ویژگی در پژو 206 نیز وجود دارد. بدون شک خودروهای چینی از لحاظ ارائه امکانات متعدد در مقایسه با رنو ساندرو در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرند.

2. مصرف سوخت نامناسب

رنو ساندرو

مصرف سوخت خودرو رنو ساندرو مدل اتوماتیک بسیار زیاد است. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر برخوردار است که در شهر مصرف سوخت 11 لیتر و در جاده نیز مصرف سوخت 8.5 لیتر را به ازای هر 100 کیلومتر به همراه دارد. بسیاری از مالکان این خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت رنو ساندرو ناراضی هستند. هرچند شرکت پارس خودرو در بخش اطلاعات رنو ساندرو مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک را به ازای هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر اعلام کرده است، اما در واقعیت بیش از مقدار اعلام شده خواهد بود.

3. شتاب نامناسب

رنو ساندرو

مدل اتوماتیک رنو ساندرو باز هم برای مالکان این خودرو مشکلاتی را به همراه داشته و آن‌ها از شتاب این خودرو ناراضی هستند. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متری را ارائه دهد، اما چنین گشتاوری برای این خودرو مناسب نیست و این خودرو ظرف 11.5 ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این مقدار در بهترین شرایط به دست آمده است و احتمال دارد در شرایط رانندگی واقعی بیشتر باشد.

4. ظاهر نه‌چندان جذاب

رنو ساندرو

در مقدمه هم به این موضوع اشاره کرده‌ایم که در بازار ایران نسل اولیه رنو ساندرو به فروش می‌رسد که تولید آن حدود 6 سال قبل به صورت کامل متوقف شده است. به بیانی دیگر هنگامی که شما برای مدل اتوماتیک این خودرو هزینه می‌کنید، در واقع نسخه قدیمی رنو ساندرو را با امکاناتی از تاریخ گذشته خریداری خواهید کرد که طراحی ظاهری آن نیز قدیمی بوده و جذاب به نظر نمی‌رسد.

5. کابین خسته‌کننده

رنو ساندرو

رنو ساندرو در رنج قیمتی بالایی قرار دارد و از این رو عدم برخورداری از یک صفحه نمایش و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌تواند این سوال را مطرح کند که چرا این خودرو نمی‌تواند همانند سایپا کوییک و ساینا کابین جذابی داشته باشد؟ در کابین رنو ساندرو شاهد متریال بی‌کیفیت هستیم که طراحی بد آن باعث خواهد شد سرنشینان خسته و بی‌حوصله شوند.

6. ترمزهای عقب کاسه‌ای است

رنو ساندرو

خودروسازانی که کارشان مونتاژ کردن است، در عرضه خودروهایی با ترمزهای عقب کاسه‌ای تجربه زیادی دارند که چنین موضوعی سود بیشتری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. ترمزهای کاسه‌ای توان کمتری به نسبت ترمزهای دیسکی دارند و به همین دلیل می‌بایست خودرو رنو ساندرو از ترمزهای دیسکی بهره ببرد. همچنین استفاده از ترمزهای کاسه‌ای در قسمت عقب خودرو بیانگر ضعیف بودن کیفیت ترمزگیری این خودرو است.

7. پرسروصدا بودن کابین

رنو ساندرو

کابین رنو ساندرو اتوماتیک پرسروصدا است و در سرعت‌های بالا صدای موتور به راحتی در کابین نفوذ می‌‌کند و مالکان خودرو نیز از این مشکل ناراضی هستند. برخی از کارشناسان می‌گویند تولید چنین صداهایی به دلیل وجود گیربکس اتوماتیک 4 دنده قدیمی است که در کنار کاهش شتاب خودرو و افزایش مصرف بنزین، باعث می‌شود سروصدای زیادی در کابین به وجود آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. شما تو ایران خودروساز باش الاغ چرخدار تولیدکن ببین چطور ملت براخریدش صف میکشن

  2. طراحی اصلا جالبی ندازه

  3. یه فرقون میفرختن بهتر نبود با این ایراد ها؟؟؟

  4. هرچی کمیاب باشه قیمتطلا پیدا می کنه

    همین الان پردازنده q9650 تو بازار به سختی پیدا میشه و قیمت های گزافی هم براش طلب می کنند

    ساندرو هم چون رنو بازار ایران رو ترک کرده، قیمتش بالا رفته

    با سپاس