هر سه پایان بازی مورتال کمبت 11 (Mortal Kombat 11) را چگونه باز کنیم؟ 

بازی مورتال کمبت 11 بدون شک دارای یکی از خیره کننده‌ترین پایان‌های این مجموعه است. اما چگونه هر سه پایان مختلف بازی Mortal Kombat 11 را تجربه کنیم؟

پایان بازی مورتال کمبت 11 به شکلی رقم می‌خورد که مسیر را برای تغییرات وسیع در قسمت‌های بعدی هموار می‌کند. البته ما هنوز نمی‌دانیم سازندگان کدام پایان را به عنوان پایان اصلی در نظر می‌گیرند.

این مطلب دارای اسپویل است پس اگر بازی را تجربه نکرده‌اید، از خواندن آن صرف نظر کنید

بازی مورتال کمبت 11 دارای یک شخصیت منفی جدید به نام کرونیکا (Kronika) است که در واقع نگهبان زمان به حساب می‌آید. او قصد دارد با تغییر خط زمانی به چیزی به نام «عصر جدید» دست پیدا کند. در این خط زمانی جدید، ریدن (Raiden) وجود ندارد و تعادل بازمی‌گردد، بدین معنا که قلمروهای مختلف وارد یک جنگ بی‌نهایت خواهند شد. قهرمانان بازی مورتال کمبت 11 در اکثر بخش‌های داستان تلاش می‌کنند تا جلوی این نقشه را بگیرند. کرونیکا زمان را دستکاری می‌کند و شخصیت‌های قدیمی و جدید را به یک خط زمانی جدید وارد می‌کند، همین باعث می‌شود تا نسخه‌های جوان‌تر شخصیت‌های محبوب مجموعه با نسخه پیرتر خود همکاری کنند و یا حتی در مقابل آن‌ها به مبارزه بپردازند (بسته به شرایط مختلف).

هر سه پایان بازی مورتال کمبت 11 چگونه مشاهده کنیم

در بخش‌های پایانی Mortal Kombat 11، ریدن روح‌اش را با لیو کانگ تلفیق می‌کند و این باعث می‌شود کانگ به یک خدا تبدیل شود و خود را «لیو کانگ خدای آتش» خطاب می‌کند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند تا بتوانند کرونیکا را شکست داده و از تکمیل نقشه‌هایش جلوگیری کنند. علی رغم تلاش‌هایشان، آن‌ها نمی‌توانند پیروز شوند و کرونیکا خط زمانی را تغییر می‌دهد. کانگ و کرونیکا در دوران گذشته و در زمان دایناسورها با یکدیگر مبارزه می‌کنند (حتی یک تی رکس را نیز مشاهده می‌کنید). از اینجا، اتفاقات پیچیده‌تر می‌شود، شما در حین این مبارزه می‌توانید سه پایان مختلف را تماشا کنید.

مورتال کمبت 11

برای دستیابی به بهترین پایان، شما باید کرونیکا را بدون از دست دادن راند، شکست دهید. اگر موفق به انجام این کار شوید، لیو کانگ که به صورت موقت تبدیل به خدا شده بود، خدا بودن خود را تثبیت می‌کند و در مقابل ریدن تبدیل به انسانی فانی می‌شود. ریدن سپس از کانگ می‌خواهد تا خط زمانی را تحت تاثیر قرار دهد و کانگ وارد عمل می‌شود. او در این مسیر، کیتانا را با خود می‌برد و آن‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتوانند بهترین آینده ممکن را بسازند. کیتانا در انتها به کانگ هشدار می‌دهد هر کاری کنند، شر و بدی باز خواهد گشت. بازی در همین لحظات حساس به صورت باز به پایان می‌رسد.

برای دیدن پایان بعدی، شما باید حداقل یک راند را به کرونیکا ببازید که در این صورت، او کانگ را در زمان به عقب‌تر هم می‌فرستد. این پایان هم در واقع یک پایان خوب است، با این تفاوت که این بار به جای کیتانا، خود ریدن سوگند یاد می‌کند که در کنار کانگ خط زمانی را درست کند، البته تا زمانی که زنده باشد، زیرا او دیگر جاویدان نیست.

برای دیدن پایان بد، شما باید دو راند را به کرونیکا ببازید که در این صورت می‌توانید ویدیویی از کشته شدن کانگ به دست کرونیکا را تماشا کنید. البته به شما گزینه شانس مجدد داده می‌شود اما در هر صورت این پایان، یک بخش تازه‌ کوچک را به خط داستانی بازی اضافه می‌کند.

هنوز مشخص نیست کدام پایان، پایان اصلی محسوب می‌شود و احتمالا باید تا عرضه شماره 12 منتظر بمانیم که آن نیز به همین زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد. استودیوی ندررلم چند سال آینده را برای سر و شکل دادن به قسمت بعدی فرصت دارد. اما نکته قابل توجه این است که لیو کانگ حالا می‌تواند زمان را دستکاری کند و این یعنی سازندگان می‌تواند اتفاقات جالبی را رقم بزنند. کانگ در یکی از پایان‌های فرعی بازی مورتال کمبت سال 2011 نیز تبدیل به خدای آتش شده بود اما این بار قدرت‌هایش را در قسمت‌های بعدی نیز به همراه خواهد داشت.

بازی مورتال کمبت 11 هم‌اکنون بر روی رایانه های شخصی و کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.