چانگان سی اس 95

چرا سایپا چانگان سی اس 95 را به تولید انبوه نرساند؟

چانگان سی اس 95 از طراحی جذاب، کابینی لوکس و موتوری قدرتمند بهره می‌برد و می‌توانست در بازار ایران به موفقیت زیادی دست پیدا کند، اما چرا سایپا آن را به تولید انبوه نرساند؟

شرکت خودروسازی چانگان جزو بهترین برندهای چینی در بازار خودرو ایران محسوب می‌شود. برند چانگان با غول خودروسازی آمریکا یعنی شرکت فورد نیز شراکت دارد و بسیاری از مالکان این خودروها از کیفیت بالای ساخت آن سخن می‌گویند. مشاهده چانگان سی اس 95 بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این خودرو که نماد سبک جدید طراحی خودروسازان چینی است، بسیار مدرن بوده و در ردیف خودروهای اروپایی قرار می‌گیرد. یکی از برنامه‌های سایپا همکاری با شرکت چانگان بود، اما پس از تحریم‌های آمریکا شرایط تولید این خودروها فراهم نشد. در حال حاضر فقط مدل‌های گذر موقت این خودرو فوق‌العاده را در خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم. بدون شک جای این شاسی بلند فول‌سایز با کیفیت در میان سبد محصولات خودروسازانی چون سایپا خالی است.

چانگان سی اس 95

بررسی چانگان سی اس 95

پس از بررسی چانگان سی اس 95 متوجه خواهید شد که این خودرو بر خلاف سایر خودروهای چینی با کیفیت است. این خودرو از ظاهری عضلانی بهره می‌برد و طراحان برای این شاسی بلند 7 نفره با طول 4.94 متر، لاستیک و رینگ‌های 19 اینچی را در نظر گرفته‌اند که انتخابی بسیار مناسب بود. این خودرو از لحاظ قدرت موتور، متریال استفاده شده در بدنه و کابین، قوای محرکه و سیستم تعلیق به خوبی نشان می‌دهد با یک شاسی بلند سطح بالا رو‌به‌رو هستیم که می‌تواند به راحتی با خودروهایی چون جک اس 7 و چری تیگو 8 رقابت کند. هرچند این خودرو به دلیل بهره‌مندی از پلتفرم خودروهای سوای نمی‌تواند مانند تویوتا پرادو یا کیا سورنتو در مسیرهای آفرودی موفق عمل کند، اما نسبت به سایر کراس اوورهای کره‌ای و چینی بازار ایران در سطح بالاتری قرار دارد.

چانگان سی اس 95

چانگان سی اس 95 از یک موتور بلو کور (Blue Core) دو لیتری توربوشارژر با پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 233 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر تولید کند. این موتور که آن را با نام چانگان دی 20 تی-جی‌دی‌آی می‌شناسند با همکاری شرکت چانگان، فورد و مرکز تحقیق و توسعه این برند در بیرمنگام انگلیس ساخته شده است که از کارایی و کیفیت بالایی بهره می‌برد. قدرت تولید شده از موتور نیز به کمک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته که از طریق سیستم توزیع توان چانگان موسوم به نکس‌تراک (NexTrac) به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

چانگان سی اس 95

چانگان سی اس 95 یک خودرو چهار چرخ محرک محسوب می‌شود که قوای محرکه و بخش‌های فنی آن توسط کشورهای اروپایی طراحی و تولید شده است. شرکت چانگان مدعی است گیربکس 6 سرعته اتوماتیک چانگان سی اس 35 اختصاصی بوده و توسط همین برند چینی با نام TF-81SC توسعه داده شده است و می‌تواند انتقال گشتاور را به میزان 740 نیوتن‌متر نیز تحمل کند. این شاسی بلند چینی در کنار برخورداری از یک کابین نسبتا لوکس، از 8 کیسه هوا نیز بهره می‌برد. این خودرو قرار بود با قیمت 200 میلیون تومان در بازار عرضه شود، اما در حال حاضر اگر به صورت مونتاژی عرضه شود قیمتی حدود 450 تا 500 میلیون تومان خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فکر کن ۵۰۰ میلیون پوله ماشین بدی بعد ارم ماشینت این باشه 🤣