دانگ فنگ اچ 30 کراس

دلایلی که شما را به خرید دانگ فنگ اچ 30 کراس ترغیب می‌کند

دانگ فنگ اچ 30 کراس (Dongfeng H30 Cross) محصول مشترک کشور چین و فرانسه است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه مزایا و نکات قوت این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دانگ فنگ H30 کراس چند سالی است که در بازار ایران عرضه می‌شود و توانسته است در این مدت به فروش خوبی نیز دست پیدا کند. این خودرو چینی – فرانسوی بر پایه سیتروئن الیزه ساخته شده و در ردیف خودروهای اقتصادی و ارزان در بازار ایران از سوی ایران خودرو به فروش می‌رسد. این خودرو از موتور شناخته شده TU5 بهره می‌برد و به همین دلیل دسترسی به قطعات موتوری آن آسان است.

معرفی دانگ فنگ اچ 30 کراس

دانگ فنگ اچ 30 کراس از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متری تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور نیز به کمک گیربکس دنده‌ای یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتری را به همراه دارد. وزن اچ 30 کراس حدود 1230 کیلوگرم بوده، طول این خودرو 4351 میلی‌متر، عرض آن 1760 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1528 میلی‌متر است. دانگ فنگ اچ 30 با فاصله بین دو محوری 2610 میلی‌متری دارای کابینی نسبتا بزرگ و جادار است. در ادامه 5 مزیت این خودرو را بررسی می‌کنیم.

فضای مناسب کابین

دانگ فنگ اچ 30 کراس

ممکن است کابین دانگ فنگ اچ 30 کراس در وضعیت فوق‌العاده قرار نداشته باشد، اما اگر کابین این خودرو را با رقبایی چون رنو ساندرو مقایسه کنیم، بدون شک این خودرو چینی در سطح بالاتری قرار دارد. کنسول مرکزی از طراحی زیبایی برخوردار است که با وجود صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی زیبایی آن بیشتر شده است. طراحان در بخش‌های میانی از پلاستیک براق استفاده کرده‌اند که برای سرنشینان حس خوبی را به همراه دارد. از سایر ویژگی‌های جذاب کابین می‌توان به فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی روی آن اشاره کرد. به طور کلی کابین این خودرو مدرن بوده و در کلاس خود بسیار جادار محسوب می‌شود.

امکانات متعدد

دانگ فنگ اچ 30 کراس

امروزه خودروهای چینی از امکانات و تجهیزات متعددی بهره می‌برند که خودرو دانگ فنگ اچ 30 کراس نیز نسبت به سایر خودروهای چینی عقب نمانده است. از مهم‌ترین امکانات دانگ فنگ اچ 30 کراس می‌توان به صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی، فرمان چرمی، آینه‌های گرم‌شونده، تهیه مطبوع اتوماتیک، نویگیشن، صندلی راننده قابل تنظیم 6 جهته و دوربین دید عقب اشاره کرد. این خودرو از تجهیزات ایمنی چون سیستم ضد سرقت، ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD، چهار کیسه هوا جلو و جانبی بهره می‌برد. گفتنی است خودرو رنو ساندرو فاقد بسیاری از این امکانات است.

گیربکس روان

دانگ فنگ اچ 30 کراس

خودروهای دنده اتوماتیک بازار ایران دچار مشکل بزرگ و عملکرد ضعیفی هستند و حتی هنگام تعویض دنده، خودرو تکان می‌خورد. برخی از این گیربکس‌ها نیز کند عمل کرده و در دور موتور بالا به اصطلاح جا می‌روند، اما گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ اچ سی توسط شرکت آیسین ساخته شده است و هنگام تعویض دنده بسیار روان بوده و بدون هیچ ضربه‌ای عمل می‌کند.

قیمت مناسب

دانگ فنگ اچ 30 کراس

با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو ایران، قیمت خودروها همواره در حال افزایش است و چنین اتفاقی برای بسیاری به یک امر طبیعی تبدیل شده است. خودرو دانگ فنگ اچ 30 کراس نیز با توجه به بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک، امکانات متعدد و ظاهر قابل قبول دارای قیمتی مناسب است. اگر خودرو رنو ساندرو را بخواهیم رقیب دانگ فنگ اچ 30 کراس بدانیم، اختلاف قیمتی بیش از 10 میلیون تومان این خودرو نشان می‌دهد که این خودرو چینی با توجه به بازار فعلی ایران قیمت مناسبی دارد.

فضای بار مناسب

دانگ فنگ اچ 30 کراس

فضای بار دانگ فنگ اچ 30 کراس بسیار مناسب است و با توجه به جادار بودن کابین باید گفت این خودرو به طور کلی فضای بسیار خوبی را برای مالکان خودرو ارائه می‌دهد و برای خانواده‌های پرجمعیت می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد. فضای بار این خودرو در حالت استاندارد حدود 417 لیتر است، اما با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب می‌توان این فضا را به 1137 لیتر افزایش داد. گفتنی است ظرفیت فضای بار رنو ساندرو فقط 320 لیتر است.

از این رو نتیجه می‌گیریم با در نظر گرفتن تمامی جوانب می‌توان این خودرو را برای خرید پیشنهاد کرد. البته این خودرو چینی بازار ایران نیز همانند سایر خودروها داری معایب متعددی است، اما با مقایسه معایب و مزایا می‌توان به نتیجه خوبی دست پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*