بارش شهابی اتا آکوارید

اوج بارش شهابی اتا آکوارید را طی هفته آینده رصد کنید

بارش شهابی اتا آکوارید از 19 آوریل 2019 شروع شده و تا 28 می ادامه خواهد داشت و در 16 اردیبهشت (6 می 2019) به اوج خود می‌رسد. این بارش شهابی به طور کامل قابل رصد خواهد بود.

اگر جزو علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی به خصوص بارش‌های شهابی هستید و فرصت رصد بارش شهابی شلیاقی هفته گذشته را از دست داده‌اید، این فرصت را خواهید داشت تا باز هم ستاره‌های دنباله‌دار را در آسمان رصد کنید. بارش شهابی اتا آکوارید از 19 آوریل 2019 شروع شده و تا 28 می ادامه خواهد داشت. بررسی محققان نشان می‌دهد این بارش شهابی در هفته آینده یا 16 اردیبهشت 98 (6 می 2019) به اوج خود می‌رسد. بیل کوک، یکی از کارشناسان ناسا در خصوص بارش شهابی اتا آکوارید عنوان کرد علاقه‌مندان به طور کامل می‌توانند این بارش شهابی را رصد کنند، زیرا در آسمان هیچ نور مهتابی وجود نخواهد داشت و بر نور شهاب سنگ‌ها تاثیر نمی‌گذارد.

جزئیات بارش شهابی اتا آکوارید

ساکنان نیم‌کره جنوبی زمین از بهترین موقعیت برای رصد این بارش شهابی بهره می‌برند، اما این بارش شهابی برای ساکنان آمریکا و نیم‌کره شمالی نیز قابل رصد خواهد بود. بیل کوک، یکی از کارشناسان ناسا در ادامه افزود اگر آسمان صاف و کاملا تاریک باشد، برای رصد این بارش شهابی کافی است. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد در زمان اوج بارش شهابی اتا آکوارید در هر ساعت 40 شهاب سنگ عبور خواهد کرد. منشا این شهاب سنگ از ستاره درخشان اتا آکوارید (Eta Aquarid) است که در زمان عبور از اتمسفر زمین می‌سوزند و نورهای درخشانی را تولید می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*