ال‌جی پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند webOS 2.0 را در نمایشگاه CES 2015 رونمایی می‌کند

کمپانی LG قرار است در نمایشگاه CES 2015 ورژن جدید سیستم عامل WebOS (مبتنی بر هسته لینوکس) به نام webOS 2.0 را برای تلویزیون های هوشمند خود رونمایی کند.

در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 که از  ۶ تا ۹ ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) از یک برنامه خارق‌العاده در تولید تلویزیون رونمایی خواهد کرد که بخش برجسته این برنامه جدیدترین پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS 2.0 این شرکت خواهد بود. در حقیقت، webOS 2.0 شرکت ال‌جی به طور خاص برای بهبود ویژگی‌های اصلی که در نسل کنونی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد طراحی شده است که نتیجه آن تجربه‌ای فوق‌العاده و بی‌بدیل نسبت به سیستم‌های رقیب برای بیننده به ارمغان می‌آورد. به علاوه، برای حصول اطمینان از اینکه محدوده وسیعی از گزینه‌های نمایش با رزولوشن 4K شفاف برای صاحبان تلویزیون‌های ال‌جی تضمین شده است، ال‌جی با شرکت‌های تولیدکننده محتوا نظیر آمازون و  نتفلیکس در حال همکاری است.

lg-webOS-1طراحی اولیه با شعار “دوباره تلویزیون را ساده کن”، تلویزیون webOS را برای از صحنه بیرون راندن تلویزیون‌های هوشمند بیش از حد پیچیده آماده کرده بود. با تمرکز بر روی سه ویژگی اصلی- اتصال آسان، تعویض کانال ساده و پیمایش راحت- webOS سیستم‌های به‌روز تلویزیون‌های امروزی را بسیار آسانتر از قبل کرد. تلاش‌های ال‌جی روی تلویزیون‌های هوشمند webOS با استقبال مصرف‌کنندگان روبه‌رو شد. یک میلیون فروش در دو ماه نخست بعد از معرفی و رکورد پنج میلیون فروش در طول هشت ماه مؤید این نکته هستند.

اگرچه webOS 2.0 شامل گزینه‌های محتوایی بیشتری است، شرکت ال‌جی سادگی و راحتی بیشتری را در سطحی نوین در این محصول به کار گرفته است. در واقع، webOS 2.0 فهرستی بلند بالا از ویژگی‌های بهبودیافته و فوق‌العاده دارد. زمان راه‌اندازی تا 60 درصد کاهش یافته است و دسترسی به محتواها به طور قابل ملاحظه‌ای سریعتر و راحتتر شده است. به عنوان مثال، وقتی از صفحه اصلی تلویزیون هوشمند به یوتیوب منتقل می‌شویم، بیننده می‌تواند تا 70 درصد بهبود در زمان بارگذاری را ملاحظه کند.

همچنین قابلیت «My Channels» نیز به webOS اضافه شده است که به بیننده این امکان را می‌دهد که برای راحتی بیشتر به سلیقه خودش شبکه‌های تلویزیونی زنده و یا شبکه‌های تلویزیونی گیرنده دیجیتالی را بر روی نوار ابزار Launcher Bar تلویزیون قرار دهد.

بخش «تنظیمات سریع» به بیننده این امکان را می‌دهد تا بدون وقفه در تماشای برنامه‌ای که در حال پخش است تلویزیون را تنظیم کند. همچنین، «Input Picker» این امکان را می‌دهد تا ابزارهایی که به تلویزیون وصل می‌شوند برای کاربردهای فوری سریعاً شناخته‌شوند.

به منظور مشارکت با شرکت‌های اصلی تولید محتوا، صاحبان تلویزیون webOS می‌‌توانند از طریق سرویس‌هایی نظیر آمازون و نتفلیکس به مجموعه‌ای عظیم از محتواهای اولترا اچ‌دی دسترسی داشته باشند. تلویزیون‌های هوشمند webOS شرکت ال‌جی به سریال‌های با رزولوشن 4K در سال 2015 نظیر «مارکوپولو» و «خانه کارت‌ها»  از طریق نتفلیکس دسترسی دارند. محتواهای اولترا اچ‌دی نظیر فیلم‌های «بعد از زمین»، «بهشت»، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» و «رمز داوینچی» نیز از طریق آمازون قابل مشاهده است.

آقای این-کیو لی، نائب رئیس و مدیر بخش تلویزیون و مانیتور شرکت ال‌جی، می‌گوید: “با جدیدترین ویژگی‌های معرفی‌شده در webOS 2.0، تجربه تماشای تلویزیون حتی بیشتر ساده و شهودی می‌شود.” او همچنین اضافه می‌کند: “پلتفرم webOS نمونه‌ای عالی از تعهدمان به عهده‌دار بودن نقش تولیدکننده‌ای پیشگام در بازار نسل بعدی تلویزیون‌ها با روش تولید تلویزیون‌های واقعاً مبتکرانه هوشمند است.”

بازدیدکنندگان غرفه ال‌جی در نمایشگاه CES واقع در مرکز همایشات لاس‌وگاس، سالن مرکزی، شماره 8204، قادر خواهند بود گستره کاملی از تلویزیون‌های جدید webOS 2.0 را از نزدیک تجربه کنند.

منبع : LG

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*