ثبت نام کارت سوخت

راهنمای ثبت نام کارت سوخت و تبدیل کارت بانکی به کارت هوشند سوخت

طرح سهمیه بندی بنزین به زودی دوباره شروع می‌شود و به همین دلیل ثبت نام کارت سوخت از مدتی پیش آغاز شده است. در ادامه با راهنمای ثبت نام کارت سوخت ، تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت و پیگیری ثبت نام همراه ما باشید.

با شنیده شدن زمزمه‌های آغاز طرح سهمیه بندی بنزین، ثبت نام کارت سوخت برای مالکان خودرو و موتورسیکلت که فاقد کارت سوخت هستند از مدتی پیش آغاز شده است. در اواخر سال گذشته مهلتی برای مالکان وسایل نقلیه که کارت سوخت نداشتند تعیین شده بود تا بتوانند کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت خود را دریافت کنند، اما کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانسته بودند ثبت نام خود را انجام دهند، می‌توانند در مهلت جدید تعیین شده اقدام به ثبت نام کنند. به این ترتیب دور جدید ثبت نام کارت سوخت از ساعت 24 هشتم اردیبهشت 98 آغاز شده است.

آموزش ثبت نام کارت هوشمند سوخت

در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت نام کارت سوخت و تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت را برای شما آموزش دهیم. برای ثبت نام کارت سوخت می‌توانید از سه طریق سایت خدمات دولت، اپلیکیشن دولت همراه یا کد دستوری ستاره 4 مربع (#4*) اقدام کنید. برای ثبت نام به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
  • کد ملی و تاریخ تولد متقاضی که با وارد کردن آن‌ها، سایر اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضی به طور خودکار نمایش داده می‌شود
  • اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه شامل شماره 8 رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو یا شماره VIN

ثبت نام کارت سوخت

  • انتخاب یکی از شماره‌های کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش درمی‌آید

آموزش ثبت نام کارت سوخت بانکی

اما شما چگونه می‌توانید از طریق سامانه‌های اعلام شده، کارت سوخت خود را ثبت نام کنید؟ در روش اول می‌توانید از طریق کد دستوری #4* اقدام کنید. ابتدا این کد دستوری را از گوشی خود شماره‌گیری کنید. چند گزینه برای شما به نمایش درمی‌آید و شما گزینه کارت سوخت را باید انتخاب نمایید. در مرحله بعد گزینه ثبت نام کارت سوخت را بزنید. سپس گزینه‌های «بررسی و ثبت اطلاعات هویتی» و «ثبت خودرو جدید» به نمایش درمی‌آید که شما باید وارد آن شده و اطلاعات خود مانند شماره تلفن و تاریخ تولد و… را وارد کنید.

روش دیگر اپلیکیشن دولت همراه است که شما می‌توانید آن را از صفحه اول سایت خدمات دولت به نشانی www.mob.gov.ir دریافت کنید.

ثبت نام کارت سوخت

روش سوم که شاید کم‌دردسرترین روش باشد، مراجعه به سایت خدمات دولت به نشانی زیر است:

برای ورود به سایت خدمات دولت و ثبت نام کارت سوخت اینجا را کلیک کنید.

پس از ورود به سایت خدمات دولت، روی گزینه ثبت نام کارت سوخت کلیک کنید.

ثبت نام کارت سوخت

صفحه تازه‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات مورد نیاز را به نمایش درمی‌آورد. در پایین صفحه، تیک گزینه «قوانین و مقررات را خوانده و تایید می‌کند» را بزنید و با انتخاب گزینه تایید به مرحله بعد بروید.

شماره تلفن همراه و کد امنیتی نمایش داده شده را در کادر مربوط به آن وارد کنید و سپس گزینه ورود را بزنید. توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه وارد شده باید به نام خود متقاضی ثبت شده باشد و در غیر این صورت ثبت نام انجام نخواهد شد. کدی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت خواسته شده وارد کنید.

در مرحله بعد، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. اطلاعات هویتی شما به نمایش درمی‌آید که شما با تایید این اطلاعات وارد قسمت اطلاعات وسیله نقلیه می‌شوید. در این قسمت نیز اطلاعات وسیله نقلیه خود مانند شماره سریال وسیله نقلیه و کد شناسایی خودرو (VIN) را وارد کنید و در قسمت آخر هم یکی از کارت‌های بانکی به نام خود را برای متصل شدن به کارت سوخت انتخاب کنید تا مراحل ثبت نام کارت سوخت شما به پایان برسد.

شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت مذکور یا اپلیکیشن دولت همراه و وارد کردن شماره تلفن و اطلاعات خود، وضعیت کارت سوختتان را پیگیری کنید.

ثبت نام کارت سوخت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*