قیمت خودرو

قیمت خودرو کاهش پیدا کرد؛ حذف قیمت‌های غیرواقعی تاثیرگذار بود

پس از حذف قیمت‌های غیرواقعی آگهی‌های خرید و فروش در سایت‌های بازار، شیپور و باما، قیمت خودرو روند نزولی پیدا کرد. طی روز گذشته قیمت پراید حدود 9 میلیون تومان در بازار آزاد کاهش یافت.

بازار خودرو ایران طی هفته‌های گذشته با نابسامانی شدیدی مواجه شد که همین التهاب‌ها افزایش روزانه قیمت خودرو را به همراه داشت. در همین رابطه فعالان و کارشناسان حوزه خودرو بر این باور بودند که فعالیت سودجویان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی نظیر دیوار و شیپور باعث افزایش التهاب در بازار خودرو شده است. دلالان با درج قیمت‌های غیرواقعی در آگهی‌های مربوط به خرید و فروش خودرو شرایط افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد را با جوسازی فراهم کردند.

پس از اعتراض کارشناسان و مردم به درج قیمت‌های غیرواقعی در این سایت‌ها، مسئولان قضایی به موضوع ورود کرده و سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران به مدیران سایت‌های درج آگهی دستور داد تا تمامی قیمت‌های مربوط به بازار خودرو و مسکن را حذف کنند. همچنین رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا ناجا تاکید کرد فعالیت تمامی این سایت‌ها به صورت دائمی رصد خواهند شد. در همین رابطه سایت دیوار تمامی قیمت‌های آگهی‌های خرید و فروش خودرو را حذف کرد و در اطلاعیه‌ای این سایت آماده است:

پس از تحولات بازار خودرو در روزهای گذشته افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و پس از نگرانی هموطنان عزیز، دیوار تصمیم گرفت به صورت موقت و با هدف کمک به کاهش التهاب بازار، نمایش قیمت‌ها را از روی آگهی‌های خود حذف کند.

روند نزولی قیمت خودرو

سعید موتمنی در این خصوص عنوان کرد التهاب‌های اخیر قیمت خودرو در بازار به دلیل فعالیت دلالان و سودجویان در فضای مجازی و در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بود که پس از ورود مسئولان قضایی، فعالیت این سایت‌ها ساماندهی شد و هم‌اکنون شاهد روند نزولی قیمت خودرو در بازار هستیم. وی افزود هفته‌های گذشته عده‌ای از سودجویان در یک زمان مشخص 100 تا 200 آگهی مرتبط با قیمت خودروها را به صورت غیرواقعی منتشر می‌کردند که به نوعی در قیمت‌سازی نقش اصلی داشتند، اما با ورود مسئولان از ادامه فعالیت این سودجویان گرفته شد و در حال حاضر التهاب قیمتی بازار کاهش پیدا کرده است و این روند ادامه خواهد داشت.

قیمت خودرو

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو می‌بایست به نوعی مدیریت شوند که اگر کاربری قصد دارد برای آگهی خودرو قیمت مشخصی را درج کند، حتما هویت آگهی‌دهنده و کارشناسی بودن قیمت خودرو با توجه به قیمت روز خودرو در بازار واقعی مورد بررسی قرار بگیرد تا دلالان قادر به هماهنگی و قیمت‌سازی در این سایت‌ها نباشند. وی افزود قیمت پراید از 60 میلیون تومان در پنجشنبه هفته گذشته به 51 میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت پژو 405 از 90 میلیون تومان به 84 میلیون تومان، تیبا از 64 میلیون تومان روز پنجشنبه به 57 میلیون تومان در روز قبل کاهش پیدا کرد که این روند در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام من امروز 16 اردیبهشت پرایدی که گرفتم صفر رو مجبور بودم بفروشم خریدار پیدا نمیشد به 10 میلیون زیر قیمت هم نمیخرن اگه ماشین دارید الان بفروشید سود کردید چون دیگه خریداری پیدا نمیشه برای اینکه مردم واقعا ندارن

  2. چرا اینجوری میکنین‌با ما مردم شماها با گرانی کمر همه ی مردم رو شکستین از خدا بترسین بخدا من جوونم هیچ امیدی ندارم به آیندم هیچوقت نمیتونم ازدواج کنم و یا زندگی درست کنم واسه خودم و همه ی جوونا دردشون همینه با حقوق۱ملیون تومن۶۰ماه نونو آب نخورم ی پراید بگیرم؟

  3. کجا کاهش پیدا کرده پراید 51 تومن کاهش داشته؟؟

  4. جلوی درج قیمت دلار رو گرفتند چی شد!!!

    هر کس یک دو دو تا چهار تا کنه همه چیز رو می فهمه قیمت خودرو ها به شدت بالا خواهد رفت و قیمت پراید در زمان دلار 3700، مقدار 21 میلیون بود و قیمت پراید با دلار 14750، دقیقاً 83 میلیون و هفصد و ده هزار تومن هست و به این قیمت هم می رسه

    هر چی دارید سفت بچسبید، حتی اون گوشی موبایل که تو کشو هست و هیچ کس ازش استفاده نمی کنه، چون فردا یک مشکلی برای گوشی یکی از اعضای خانواده پیش میاد و پشت دست خودتون می زنید که چرا از دستش دادید!!!

    تورم فروردین و اردیبهشت تمامی 10 تا 20 درصدی که به حقوق های سال 98 اضافه شد، رو از بین برد!!!

    باید گریست

    با سپاس

  5. الان دقیقا ما به مرگ گرفتن تا با تب راضی بشیم

  6. قیمت پراید همونی بود که شما میزدیدد و 51 میزدید پس کاهش پیدا نکرده