نمایشگرهای OLED سامسونگ به شیشه سخت لوتوس مجهز خواهند شد

 


پس از آنکه مرحوم استیو جابز دوست داشتنی از Gorilla Glass محصول شرکت کورنینگ (Corning) به عنوان صفحه نمایش گوشی های آیفون استفاده کرد، نه تنها بر اعتبار جهانی این شرکت افزوده شد که خیلی ها برای نخستین بار با آن آشنا شدند! درست بعد از این رویداد بود که تقریباً تمامی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند همکاری خود را با کورنینگ آغاز کردند.
Gorilla Glass به خاطر دوام فوق العاده و جان سختی اش معروف است. حال شرکت سامسونگ و کورنینگ می کوشند تا با همکاری یکدیگر صفحات نمایش OLED ضدخش را بر پایه ی صفحات نمایش OLED سامسونگ و فن آوری لوتوس (Lotus) شرکت کورنینگ تولید کنند.

به اعتقاد کارشناسان صنعتی، این همکاری مشترک که قرار است در محل کارخانجات سامسونگ الکترونیک در کره جنوبی آغاز گردد با استقبال خوب و رشد قابل قبولی همراه خواهد بود. به خصوص آنکه توجه بیش از پیش به بازار OLED و فروش بی سابقه گوشی های هوشمند بستر بسیار مناسبی را برای این سرمایه گذاری فراهم آورده و سود سرشاری را برای هر دوی این شرکت ها به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به حضور پرقدرت سامسونگ در بازار صفحات OLED و نمایش قابلیت های بالای این فن آوری انعطافپذیر، حال زیرساخت لازم برای این حرکت اساسی محیا شده است. از سویی دیگر، فن آوری صفحات نمایش لوتوس شرکت کورنینگ می تواند رویای دیرینه ی سامسونگ در تولید صفحات انعطافپذیر OLED را تخقق بخشد.

شرکت کورنینگ اکتبر گذشته از فن آوری لوتوس پرده برداری کرد. این نوع جدید از صفحه نمایش OLED به اندازه صفحات Gorilla Glass مقاوم بوده و دارای کیفیت تصویری بالاتر و تصاویر شفاف تر است. علاوه بر این، به نسبه دارای زمان پاسخ دهی و مصرف انرژی کمتری نسبت به OLED های امروزی است که از مزیت های کلیدی آن به حساب می آید.

Lotus برخلاف Gorilla Glass که تنها یک روکش شیشه ای برای محافظت از نمایشگر بود خود دارای یک نمایشگر OLED است که محافظ مستحکم نیز دارد. سامسونگ نیز تمایل دارد از فناوری OLED لوتوس در محصولات جدید خود استفاده کند.

ثبات حرارتی ذاتی صفحات نمایش لوتوس اجازه می دهد تا در دمای بالا نیز بتواند شکل و کیفیت خود را حفظ نماید. و با کاهش تراکم و تنوع در مراحل بلورسازی و فعالسازی می توان بیش از پیش به کاهش تنش و تغییر شکل بستر اصلی آن کمک نمود. بدین ترتیب می توانیم در طراحی برد زیرین صفحه نمایش از فن آوری پیشرفته تر و مواد سفت و سخت تری بهره ببریم. که نهایتاً به کیفیت بالاتر تصاویر و زمان واکنش سریع تر منتج می شود.

هرچند سامسونگ و کورنینگ درباره نوع محصولات نهایی که از این صفحات نمایش بهره خواهند برد، صحبتی نکرده اند اما به نظر می رسد که مصرف کننده اصلی آن خط تولید گوشی های هوشمند بخصوص مدل گلکسی نکسوس (Galaxy Nexus) باشد.

منبع: The Tech Journal

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*