دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

بررسی دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite)، گوشی میان رده‌ای از سری P30 است که از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در این مطلب قصد داریم دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت را بررسی و مزایای آن را معرفی کنیم.

چندی پیش شرکت هواوی مدل ارزان‌تر سری P30 را بدون سروصدا معرفی کرد. هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite) گوشی میان‌رده‌ای است که از چیپست کایرین 710، دوربین سه گانه، 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، نمایشگر 6.15 اینچی و باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. اما ویژگی مهم و متمایز هواوی پی 30 لایت نسبت به سایر گوشی‌های میان رده، دوربین سلفی قدرتمند آن است. این گوشی جدید دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که در سایر گوشی‌های خانواده P30 هم به کار رفته و می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کند.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

امروزه عکس‌های سلفی محبوبیت بسیار زیادی نزد کاربران به خصوص جوان‌ترها دارد و به همین دلیل دوربین جلوی گوشی های موبایل به یکی از بخش‌های مهم اسمارت فون‌ها تبدیل شده است. حتی برخی کاربران به دوربین سلفی گوشی بیشتر از دوربین اصلی آن اهمیت می‌دهند و به همین دلیل شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی قدرتمندی را به کاربران ارائه کنند.

در همین راستا، هواوی پی 30 لایت دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی واید از نوع 3D selfie Superstar و با دیافراگم f/2.0 است که از هوش مصنوعی و قابلیت‌های نرم افزاری دیگر برای ثبت بهتر عکس‌ها کمک می‌کند. این دوربین درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر جای گرفته است. اندازه پیکسل‌ها 0.8 میکرومتر است که در مقایسه با اندازه 1.4 میکرومتر در بیشتر سنسورهای رقیب، بسیار کمتر محسوب می‌شود.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

دوربین سلفی هواوی پی 30 پرو از وب سایت DxOMark امتیاز 89 را به دست آورده که در مقایسه با میت 20 پرو با امتیاز 75 و پی 20 پرو با امتیاز 72 پیشرفت محسوسی داشته است. البته این بالاترین امتیاز دوربین سلفی گوشی های هوشمند نیست ولی امتیاز قابل قبولی محسوب می‌شود. با توجه به این که دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت نیز مشابه پی 30 پرو است، می‌توان گفت این امتیاز برای کل خانواده P30 حساب می‌شود.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، DxoMark در بخش عکاسی امتیاز 90 را به این گوشی داده و عملکرد اکسپوژر، رنگ‌ها و فلش قابل قبول بوده است. در بخش فیلمبرداری نیز امتیاز 88 به محصول جدید هواوی رسیده است. این دوربین سلفی رنج دینامیکی بسیار خوبی دارد و در شرایط نور کم نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. حالت بوکه بدون هیچ سخت افزار اضافی و فقط توسط یک دوربین تکی ایجاد می‌شود و با این حال خوب به نظر می‌رسد.

هنگامی که کاربر دوربین سلفی گوشی را باز می‌کند، عملکرد زیباسازی هوش مصنوعی (AI Beautification) به صورت خودکار ویژگی‌های چهره کاربر را تشخیص می‌دهد و تنظیمات دوربین را مطابق با آن تغییر می‌دهد. این عملکرد را می‌توانید از 0 تا 10 تنظیم کنید که به طبع شدت تنظیمات اعمال شده نیز متناسب با درجه تعیین شده، اعمال خواهد شد. به عنوان مثال هوش مصنوعی قادر است تغییراتی چون روشن کردن مردمک چشم، اضافه کردن رنگ سایه چشم، رنگ کردن لب و پاک کردن چین و چروک صورت را روی عکس اعمال کند. این الگوریتم، تنظیمات مختلف را مطابق با جنسیت و رنگ پوست سوژه مورد نظر تغییر می‌دهد.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

دوربین جلوی هواوی پی 30 لایت می‌تواند پس زمینه سوژه را بلافاصله در 8 دسته مختلف از جمله آسمان، گیاه، ساحل، برف و شب تشخیص دهد و تنظیماتی مانند رنگ، روشنایی و کنتراست را مطابق با آن اعمال کند. در واقع هوش مصنوعی مانند یک تیم طراحی حرفه‌ای، تمام تنظیمات را مطابق با ویژگی‌های صورت و محیط اعمال می‌کند. علاوه بر این، قابلیت زیباسازی هوش مصنوعی دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت می‌تواند در زمان تماس‌های ویدیویی وی چت نیز به کمک شما بیاید تا همیشه بهترین ظاهر خود را بدون توجه به زمان و مکان و به صورت آنلاین به نمایش بگذارید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هواوی پی 30 لایت ، وضوح عکس های سلفی در حال حرکت و جست و خیز کردن را نیز بهبود می‌بخشد و حتی کوچک‌ترین جزئیات به خوبی و آسانی ثبت می‌شوند. شما تنها با زدن یک دکمه در گوشی هواوی پی 30 لایت می‌توانید عکس‌های سلفی قابل مقایسه با پوسترهای فیلم‌های سینمایی تهیه کنید.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت همچنین امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای شما فراهم کرده است. شما علاوه بر آن می‌توانید با فعال کردن حالت بوکه در تنظیمات برنامه دوربین، عکس‌های سلفی با پس‌زمینه محو شده بگیرید و همچنین می‌توانید پس از گرفته شدن عکس، عمق میدان آن را تغییر دهید. با وجود این که هیچ سخت افزار اضافی برای اعمال افکت بوکه وجود ندارد، دوربین سلفی گوشی در این زمینه خوب عمل می‌کند. البته محدوده دینامیکی در عکس‌های سلفی بوکه محدود است و نباید انتظار افکت‌های بوکه بی‌نظیر و بی نقصی از این دوربین داشته باشید.

خوشبختانه کیفیت رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده با دوربین سلفی بسیار خوب است. کیفیت عکس‌های سلفی پرتره نیز همانطور که گفته شد راضی‌کننده است و جلوه تار پشت تصویر به خوبی اعمال می‌شود. قابلیت اچ دی آر هم در دوربین سلفی پی 30 لایت گنجانده شده است اما متاسفانه خبری از قابلیت فوکوس خودکار نیست و این یکی از اصلی‌ترین ایرادهای دوربین سلفی این گوشی محسوب می‌شود. به دلیل نبود قابلیت فوکوس خودکار، باید در هنگام گرفتن عکس سلفی، فاصله دست تا سوژه یعنی خودتان را تا اندازه مناسبی رعایت کنید. جزئیات عکس‌ها در محیط‌های باز و روشن بسیار خوب است، اما در محیط‌های بسته و کم‌نور، جزئیات عکس‌ها کمتر است و نویز بیشتری در عکس دیده می‌شود.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

هواوی پی 30 لایت در بخش اکسپوژر یا نوردهی عملکرد بسیار خوبی دارد و نوری که وارد لنز می‌شود در بیشتر موقعیت‌ها مناسب است و می‌توان گفت نوردهی فقط در محیط‌های بیش از حد تاریک با روشنایی کمتر از 1 لوکس کافی نیست. محدوده دینامیکی نیز بسیار خوب بوده و در آزمایش‌های انجام شده بهترین عملکرد را در محیط‌هایی با کنتراست بالا داشته است و جزئیات تصاویر به طور کامل حفظ می‌شوند. نوردهی در محیط‌های داخلی نیز کافی و دقیق و تصاویر سلفی ثبت شده در شب نیز ما را راضی نگه داشت.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

نمایش رنگ‌ها در عکس های سلفی گرفته شده با دوربین جلوی هواوی پی 30 پرو نیز یکی از بهترین‌هایی بود که تاکنون مشاهده کرده‌ایم. حتی در محیط‌های داخلی نیز نمایش رنگ‌ها خوب بوده است. در شرایط بسیار کم نور با استفاده از منابع نور مصنوعی، رنگ سفید کمی مایل به نارنجی می‌شود اما در کل، هواوی پی 30 لایت در بخش نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل کرده است.

فوکوس کردن در دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت نمره چندان خوبی نمی‌گیرد و با توجه به نبود قابلیت فوکوس خودکار، شاید بتوان این بخش را یکی از نقاط ضعف این دوربین دانست. نویزهای تصاویر ثبت شده با دوربین جلوی پی 30 لایت نسبت به سری پی 20 بهبود پیدا کرده، اما هنوز هم جای بهتر شدن دارد. البته عکس‌های گرفته شده در محیط‌های با نور مناسب رضایت‌بخش است، اما در محیط‌های کم‌نور شاهد نویز بیشتر از حد معمولی در تصاویر هستیم.

رابط کاربری دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت نسبتا ساده است و پیچیدگی و تنظیمات خیلی زیادی در آن دیده نمی‌شود. در نوار پایین صفحه می‌توانید بین حالت‌های پرتره، Photo و فیلمبرداری سوئیچ کنید. در حالت Portrait نیز می‌تواند از بین مودهای مختلف بوکه یکی را انتخاب کنید. در بالای این نوار نیز می‌توانید سطح عملکرد Beautification را تنظیم کنید.

همچنین حالت AR Lens با ایموجی‌های مختلف نیز در دوربین سلفی پی 30 لایت موجود است.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

در پایان می‌توانید تعدادی از نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت که در حالت‌ها و سطح‌های مختلف Beautification گرفته شده را مشاهده کنید:

جمع بندی عملکرد دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت

این روزها دوربین سلفی اهمیت زیادی در گوشی های هوشمند پیدا کرده است و شرکت‌های مختلف سعی دارند حتی گوشی های میان رده خود را با دوربین سلفی قدرتمندی به بازار عرضه کنند، اما در بین گوشی‌های عرضه شده به بازار کمتر محصولی را می‌توان یافت که دارای دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی باشد. هواوی پی 30 لایت، گوشی خوش‌قیمت و جذابی است که از مزیت دوربین سلفی 32 مگاپیکلسی بهره می‌برد و قطعا می‌تواند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت به خصوص در طول روز عملکرد خوبی دارد. با توجه به نبود قابلیت فوکوس خودکار، در صورتی که فاصله سوژه تا دوربین را رعایت کنید، می‌توانید عکس‌های سلفی بسیار جذابی را ثبت کنید. نمایش رنگ‌ها و محدوده دینامیکی دوربین کاملا رضایت‌بخش است. در حالت پرتره، عملکرد این دوربین عالی نیست، اما با توجه به این که گوشی فقط از یک دوربین برای ایجاد افکت بوکه استفاده می‌کند، نمی‌توان انتظار بیشتر از این داشت. در مجموع، اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و دوربین سلفی قدرتمند می‌گردید، هواوی پی 30 لایت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه پیشرفت چشمگیری داشته