کم فروشی اینترنت

شرکت‌هایی که کم فروشی اینترنت می‌کنند معرفی شدند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اسامی شرکت‌هایی که کم فروشی اینترنت می‌کنند را معرفی کرد. این شرکت‌ها در استان‌های کشور بین 5 تا 8 درصد کم فروشی کرده‌اند. اخیرا وزیر ارتباطات نیز کم فروشی شرکت‌های اینترنتی را تایید کرده بود.

اخیرا برخی از مشترکان شرکت‌های اینترنتی از کم فروشی اینترنت گلایه کرده بودند و مسئولان مربوطه نیز وعده پیگیری این موضوع را داده‌اند. در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار خبری در صفحه شخصی توییتری خود نوشت:

بدون شک اشکالات متعددی در اجرا داریم، مشق ننوشته، غلط ندارد. همواره تلاش کرده‌ایم بهبود حاصل کنیم. در بازرسی مخفی و بدون اطلاع شرکت‌های اینترنتی، متاسفانه کم‌فروشی 8 درصدی برخی شرکت‌ها در برخی استان‌ها تایید شده است. حق‌الناس⁩ را اعاده می‌کنیم. جزئیات را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر خواهد کرد.

چه شرکت‌هایی کم فروشی اینترنت می‌کنند؟

در همین رابطه،‌حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد پس از اینکه در برخی از اپراتورهای ارتباطات ثابت بررسی‌های میدانی انجام دادیم، متوجه شده‌ایم در حجم بسته‌های درخواستی مشترکان آن‌ها حدود 5 تا 8 درصد مغایرت وجود دارد. وی در پاسخ به این سوال که چه شرکت‌هایی کم فروشی اینترنت می‌کنند، گفت:

تمامی شرکت‌ها تا 5 درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان‌های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا 8 درصد کم فروشی اینترنت داشته‌اند و باید فرایندهای خود را اصلاح کنند و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

حسین فلاح جوشقانی در ادامه افزود شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در خصوص کم فروشی 5 درصدی خود به مسائل فنی چون سرباره ارسال و افت خط اشاره می‌کنند که چنین مواردی به مشترکان مرتبط نیست. از این رو اپراتورها می‌بایست برای جلب رضایت مشتریان و حفظ حقوق آن‌ها میزان کسری خود در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکان را جبران کنند. وی افزود رگولاتوری در این زمینه به صورت دقیق طرح‌های نظارتی خود را اجرا می‌کند و اگر مشترکان در خصوص کم فروشی اینترنت تخلفی را مشاهده کردند، می‌توانند با سامانه 195 تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند. همچنین کاربران برای ثبت شکایت‌های خود می‌توانند از سایت www.195.cra.ir استفاده کنند.