بی ام و سری 7

در میان مدل‌های بی ام و سری 7 کدام‌یک انتخاب بهتری برای شما است؟

بی ام و سری 7 شامل سدان‌های فول سایز لوکس است و باید بهترین خودروهای بی ام و در 40 سال اخیر را در این سری جای دهیم. در طی این مدت 6 نسل از این سری به بازار عرضه شده است. این سری تنها شامل خودروهای سدان است و مدل‌های خاص لیموزین بی ام و نیز گاهی در این سری معرفی می‌شوند. بی ام و سری 7 در واقع دسته پرچم‌داران بی ام و محسوب می‌شود و مهندسان آلمانی این کمپانی بزرگ اوج نبوغ و توانایی خود را در تولید خودروهای این سری نشان می‌دهند.

به این ترتیب با خرید بی ام و سری 7 شما صاحب بهترین خودروهای بی ام و خواهید شد. این موضوع سبب شده است که قشر ثروتمند در سراسر جهان علاقه شدیدی به این سری داشته باشند. از طرفی آمار فروش بی ام و سری 7 مانند سری 3 و 5 چندان بالا نیست و این موضوع نشان می‌دهد تنها افراد خاصی در سراسر جهان توانایی خرید این خودروها دارند. همین موضوع به بالا رفتن کلاس این سری نیز کمک زیادی کرده است.

بی ام و سری 7 در ایران

در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان بی ام و سری 7 مخصوص مولتی میلیاردرها است و حتی بسیاری از ثروتمندان معمولی ایرانی نیز توان خرید آن را ندارند. یک خودرو خاص و با پرستیژ که در میان سایر خودروهای لوکس بازار همچون الماس می‌درخشد همان چیزی است که می‌تواند نیاز افراد خاص را برطرف کند و بی ام و سری 7 این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. بی ام و سری 7 در نسل سوم اولین بار وارد ایران شد و بعد از آن نسل 4، 5 و نسل 6 آن نیز توانستند به بازار راه پیدا کنند. در حال حاضر نسل آخر این خودرو با بهترین امکانات و البته قیمت نجومی در ایران حضور دارد. قیمت بی ام و سری 7 شاید یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودروها در ایران باشد؛ اما بعضی از ثروتمندان معتقدند قیمت بالای این سری به این معنا است که تنها افراد معدودی می‌توانند آن را خریداری کنند و این یعنی خاص‌تر بودن خودرو آن‌ها است.

بی ام و سری 7

بهترین نسل بی ام و سری 7

همان‌طور که گفته شد در مجموع 6 نسل از بی ام و سری 7 به بازار عرضه شده است. هم‌اکنون در بازار خرید و فروش بی ام و سری 7 در سایت دیوار 3 نسل از این خودرو در ایران قابل خریداری هستند. در این بین نسل آخر بی ام و سری 7 با طراحی بسیار زیبا و خاص، امکانات لوکس، کیفیت ساخت کم‌نظیر و موتور قدرتمند شایسته دریافت بهترین نسل بی ام و سری 7 است. به این ترتیب اگر بخواهیم به سراغ بهترین مدل بی ام و سری 7 موجود در ایران برویم باید در بین خودروهای نسل آخر جستجو کنیم.

بهترین مدل بی ام و سری 7 در ایران

بی ام و سری 7 نسل جدید شامل 10 مدل مختلف است که از بین آن‌ها تنها مدل پایه این نسل یعنی 730 در دو مدل 730i و 730li به بازار ایران راه پیدا کرده است. تفاوت این دو مدل در طول فاصله بین دو محور است. مدل 730li نسبت به 730i از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردار است و ابعاد بزرگ‌تری نیز دارد. با اینکه این موضوع سلیقه‌ای است اما به طور معمول مدل li دارای قیمت بیشتری در سراسر جهان است و به دلیل اندازه بزرگ‌تر معمولا آن را به عنوان خودرو بهتری نسبت به مدل معمولی معرفی می‌کنند. به این ترتیب باید گفت خرید بی ام و 730Li شما را صاحب بهترین مدل بی ام و سری 7 در ایران می‌کند.

بی ام و سری 7

برتری‌های بی ام و 730 Li

با اینکه این خودرو مدل پایه سری 7 است و ضعیف‌ترین موتور در نسل جدید این سری دارد اما موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری آن 258 اسب بخار قدرت دارد که نسبت به نسل‌های قبلی عملکرد بسیار بهینه‌تری را ارائه می‌کند. علاوه بر این گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند جدید نسبت به گیربکس‌های نسل قبل ارتباط بهتری با موتور دارد و نیرو را به شکل بهینه‌تری به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این بهبود در بخش فنی سبب شده است که شتاب بی ام و 730Li به 6.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که مصرف سوخت آن تقریبا نصف نسل‌های قبلی است و به 6.2 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است.

بی ام و سری 7

اما نکته‌ای که خرید بی ام و 730li را به بهترین انتخاب ممکن بدل کرده است لوکس بودن این خودرو در همه جنبه‌ها است. تقریبا هیچ آپشن ریز و درشت یا امکانات امنیتی خاصی وجود ندارد که در این خودرو یافت نشود. زمانی که وارد اتاقک بی ام و 730li می‌شوید دریایی از امکانات رفاهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این کیفیت متریال استفاده شده در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دادن لقب لوکس‌ترین خودرو ایران به این خودرو چندان دور از منطق نخواهد بود.

قیمت و ارزش خرید بی ام و 730li

در حال حاضر قیمت بی ام و 730Li صفر در ایران بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است. البته تعدادی آگهی فروش بی ام و 730Li در سایت دیوار دیده می‌شود که مربوط به نمونه‌های دست‌دوم و کم‌کار کرد این خودرو است که گزینه‌های خوبی در میان آن‌ها حضور دارند. ارزش خرید این خودرو تنها به امکانات آن بستگی ندارد و قشر فوق ثروتمند جامعه به دلیل‌های بیشتری همچون نشان دادن میزان ثروت خود به سراغ این خودرو می‌روند.

پایان رپورتاژ آگهی /.