چگونه بر روی سیستم عامل اندروید بهتر و راحت‌تر بازی کنیم؟

این روزها برای کسانی که بر روی تلفن هوشمند بازی می‌کنند، همه چیز ایده‌آل پیش می‌رود. صفحه‌ نمایش‌ها بزرگ‌تر از همیشه‌اند و شرکت‌های بازی، در حال پورت کردن‌ بازی‌هایشان برای موبایل‌ها هستند. با این حال سیستم عامل اندروید هنوز شرایط را به طور کامل برای بازی‌دوستان مهیا نکرده است. 

اندروید هنوز هیچ ویژگی خاصی برای جمعیت بزرگ بازیکنان تلفن‌های هوشمند در نظر نگرفته است. تا زمانی که گوگل، چنین چیزی را به صورت نیتیو به سیستم عامل خود بیاورد، می‌توانید با استفاده از نکات و نرم افزارهای ترد پارتی زیر، تجربه گیمینگ بهتری بر روی اندروید داشته باشید.

یک تجربه گیمینگ بهتر بر روی سیستم عامل اندروید 

1- نرم افزار Gaming Mode

حتی یک وقفه کوچک می‌تواند شانس شما در نابودی یک غول اخر را از بین ببرد. اما Gaming Mode می‌تواند کار را برای شما راحت کند، این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنید.

هنگامی که این نرم افزار را فعال می‌کنید، تمامی اخطارها بلاک می‌شود و حتی اگر کسی با شما تماس بگیرد، به صورت اتوماتیک آن را رد می‌کند، همچنین نرم افزارهای پس زمینه نیز خلوت می‌شوند.

البته همه چیز در دستان شماست. می‌توانید انتخاب کنید نوتیفیکیشن‌های کدام نرم افزار نمایش داده شود، چه کسانی با شما تماس بگیرند و یا کدام نرم افزار از زمینه حذف نشود و همچنان فعال باشد.

شما همچنین می‌توانید از نرم افزار Gaming Mode برای کارهای دیگر نیز استفاده کنید و لزوما مخصوص بازی نیست. برای مثال در حال تماشای یک فیلم هستید، با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید تمامی نوتیفیکیشن‌ها را بلاک کنید.

گیمینگ مُد هم‌اکنون به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس است، این نرم افزار دارای پرداخت درون برنامه‌ای نیز می‌باشد.

2- از گوگل پلی گیمز به عنوان هاب استفاده کنید

اپ Google Play Games یک نرم افزار کارآمد دیگر است که می‌توانید آن را به کار بگیرید. این نرم افزار در واقع یک داشبورد مرکزی است که بواسطه آن می‌توانید آمار اچیومنت‌های خود در بازی‌های مختلف را داشته باشید و ببینید که در رتبه بندی بازی‌های مختلف چه رتبه‌ای دارید.

شما در این نرم افزار می‌توانید از عرضه بازی‌های جدید و داغ اطلاع پیدا کرده و حتی محتواهای مختلفی همچون آموزش بازی‌های مختلف را تماشا کنید. با تشکر از ویژگی Instant Gameplay اندروید، شما می‌توانید بازی‌ها رو بدون دانلود کردن، امتحان کنید. گوگل پلی گیمز ویژگی‌های دیگری را نیز در اختیار شما می‌گذارد، مانند گیمر آی دی و تصویر پروفایل شما.

برای بازی‌هایی که با این نرم افزار سازگاری دارند، شما می‌توانید پیشرفت خود را با آن همگام سازی کنید. با انجام این کار، حتی اگر موبایل خود را تغییر دهید یا گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، باز هم به پیشرفت‌های خود در بازی دسترسی خواهید داشت. نکته قابل توجه دیگر، وجود قابلیت استریم کردن است که اجازه می‌دهد بازی کردن خود را به صورت زنده پخش کنید. این اپ حتی به شما اجازه می‌دهد که به وسیله یک پنجره کوچک و دوربین جلو، خودتان را نیز در گوشه استریم نشان دهید.

اپ Google Play Games کاملا رایگان است.

3- از حالت «مزاحم نشوید» داخلی گوشی استفاده کنید

اگر علاقه‌ای به استفاده کردن از نرم افزار ترد پارتی برای تغییر تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها ندارید، می‌توانید از حالت مزاحم نشوید داخلی گوشی استفاده کنید.

با فعال کردن این ویژگی، همان کاری را می‌توانید انجام دهید که نرم افزار Gaming Mode انجام می‌داد با این تفاوت که گیمینگ مُد همه چیز را به صورت اتوماتیک برای شما فراهم می‌سازد.

برای فعال کردن این بخش، به تنظیمات رفته، وارد بخش Sound و سپس بخش Do Not Disturb شوید. شما می‌توانید مشخص کنید نوتیفیکیشن‌های کدام نرم افزارها برای شما نمایش داده نشوند.

شما می‌توانید با اضافه کردن بخش Do Not Disturb به صفحه تنظیمات سریع، راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

4- تنظیمات خود بازی‌ را تغییر دهید

همیشه با تغییر تنظیمات بازی‌ها می‌توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید. اگر با افت نرخ فریم رو به رو هستید، کافی است تا تنظیمات مختلف بازی را پایین‌تر بیاورید تا تجربه روان‌تری داشته باشید. بعضی از بازی‌ها همانند پابجی موبایل، حتی اجازه می‌دهد که صفحه نمایش را بهینه سازی کنید و بازی را با صفحه نمایش‌های دارای ناچ نیز تطبیق دهید.

تنظیمات دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا گیم‌پلی بازی را شخصی سازی کنید، همانند چگونگی پردازش رنگ‌ها، نحوه تیراندازی، کنترل و غیره.

5- یک کنترلر ترد پارتی خریداری کنید

اندروید

تلفن‌های هوشمند هر چه قدر هم قدرتمند باشند، باز هم شما را مجبور می‌کنند تا بر روی یک صفحه نمایش لمسی بازی کنید اما می‌توانید روش دیگری را به کار بگیرید.

در حال حاضر، دسته‌های بازی ترد پارتی مختلفی وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید و به اندروید متصل نمایید. حتی بازی‌های محبوبی همچون فورتنایت، تنظیمات داخلی برای سازگاری بهتر این تجهیزات جانبی دارند. علاوه بر این‌ها، اندروید به شما اجازه می‌دهد که کنترلرهای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس و نینتندو سوییچ را به آن وصل کنید.

6- از کروم کست (Chromecast) استفاده کنید

اندروید

یکی دیگر از نکات منفی بازی کردن بر روی گوشی هوشمند، صفحه نمایش کوچک است. حتی صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی باعث می‌شود که احساس محدودیت کنید و گاهی دکمه‌های مجازی را اشتباه فشار دهید.

توصیه ما این است که از کروم کست استفاده کنید که بواسطه آن می‌توان محتوای گوشی را بر روی یک مانتیور بزرگ یا مانتیور دریافت کرد. برای کنترل کردن، می‌توانید یا از خود موبایل استفاده کرده یا یک کنترلر ترد پارتی را به کار بگیرید و یا اصلا به سراغ کیبورد و موس استاندارد بروید.

ناگفته نماند که تعدادی از بازی‌ها، به صورت رسمی از کروم کست پشتیبانی می‌کنند و این باعث می‌شود که تجربه بهتری داشته باشید. شما می‌توانید از روش‌های دیگر اتصال گوشی به تلویزیون نیز استفاده کنید.

7- به سراغ اختاپوس (Octopus) بروید

اندروید

استفاده از لوازم جانبی خارجی همانند کیبورد همیشه تجربه خوبی نیست. گاهی تاخیر دارد و بعضی از بازی‌ها آن را شناسایی نکرده و نمی‌توانند به آن وصل شوند. اما نرم افزار اختاپوس تمامی این مشکلات را حل می‌کند و اجازه می‌دهد که کنترلر، گیم پد یا کیبورد و ماوس را بدون هیچ دغدغه‌ای به گوشی هوشمند اندروید خود متصل کنید.

برای اکثر بازی‌های محبوب و شناخته شده، Octopus به صورت اتوماتیک، کنترل و کلیدهای بازی را برای شما بر روی کیبورد یا دسته فراهم می‌کند. اگر هم این کار را انجام نداد، می‌توانید به صورت دستی به راحتی کنترل بازی را تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که بعضی از بازی‌ها همانند پابجی، به سرعت اختاپوس را بلاک می‌کنند. برای اینگونه بازی‌ها از آن استفاده نکنید زیرا به بسته شدن اکانت شما خواهد انجامید. این نرم افزار نیز رایگان و دارای پرداخت درون برنامه‌ای است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ما سعی می کنیم که بازی نکنیم