مشخصات گوگل پیکسل 3 ای

مشخصات گوگل پیکسل 3 ای در آستانه رونمایی به طور کامل لو رفت

در فاصله چند ساعت مانده تا آغاز کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O، مشخصات گوگل پیکسل 3 ای (Google Pixel 3a) به طور کامل فاش شده؛ موضوعی که نشان می‌دهد کمپانی سازنده در حفظ اسرار این گوشی میان رده، اصلا موفق نبوده است.

«رولند کوانت» افشاگر مورد اعتماد دنیای موبایل، فهرستی ترجمه شده از مشخصات گوگل پیکسل 3 ای را از طریق حساب توییتر خود به اشتراک گذاشته است. بعضی از این اطلاعات را قبلا هم می‌دانستیم و برخی دیگر، جزئیات تازه‌ای هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات گوگل پیکسل 3 ای

پیش‌تر تصاویری از جعبه پیکسل 3a به بیرون درز کرده بود که از سایز 5.6 اینچی صفحه نمایش این گوشی هوشمند حکایت داشت. حالا وضوح فول اچ دی پلاس (1080p) و نسبت تصویر 18:9 آن هم مشخص شده است؛ نمایشگری اولد (OLED) که از حالت always-on یا همیشه روشن (برای مشاهده اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ و اعلانات) نیز پشتیبانی می‌کند.

گوگل پیکسل ۳ ای بدنه‌ای پلی‌کربناتی دارد که باعث کاستن از قیمت تمام شده‌ی آن خواهد شد؛ اما اینکه در دست کاربر چه حسی ایجاد می‌کند، جای سوال دارد. انرژی دستگاه از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و قدرت پردازش آن، از تراشه اسنپدراگون 670 همراه با 4 گیگ حافظه رم تامین می‌شود.

مشخصات گوگل پیکسل 3 ای

اما در توییت کوانت، جزئیات تازه‌ای از مشخصات اپتیک پیکسل 3 ای هم دیده می‌شود. بر این اساس، دوربین اصلی گوشی دارای یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوال پیکسل (dual pixel)، پیکسل‌هایی به اندازه 1.4 میکرون و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 (مشابه پیکسل 3) است. باید دید که کیفیت عکاسی این دو گوشی هوشمند در قیاس با یکدیگر، چگونه خواهد بود. همچنین دوربین سلفی پیکسل 3a هم، سنسور 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد؛ اما در اینجا بر خلاف Pixel 3 خبری از دوربین دوم واید نیست.

ناگفته نماند که دوربین عقب، قادر به ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه خواهد بود و برای دوربین سلفی، به ویدیوی 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه اشاره شده است.

حسگرهای کناری هم برای کارکرد Active Edge در بدنه دستگاه وجود خواهند داشت. این قابلیت که توسط HTC معرفی شده، به کاربران اجازه می‌دهد با فشار دادن کناره‌های گوشی، گوگل اسیستنت را فرابخوانند. سازگاری با USB پاور دلیوری و شارژ سریع 18 وات هم از ویژگی‌های گوگل پیکسل 3a محسوب می‌شوند.

مشخصات گوگل پیکسل 3 ای

از دیگر امکانات ارتباطی آن باید به جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از وای-فای 5 گیگاهرتز، پشتیبانی از Cat. 11 برای دستیابی به سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه (به صورت تئوری)، پشتیبانی از بلوتوث 5 و NFC اشاره کنیم. این گوشی میان رده، از وجود اسپیکرهای استریو نیز بهره می‌برد.

با این اوصاف، مشخصات گوگل پیکسل 3 ای تا حد زیادی مشابه پیکسل 3 و 3 ایکس ال جلوه می‌کند. تفاوت عمده، وجود پردازنده ارزان‌تر و نبود دوربین سلفی ثانویه در محصول جدید است. پیش‌بینی می‌شود قیمت آن حدود 400 دلار باشد که در صورت عمر باتری طولانی و کیفیت عکاسی قابل قیاس با پیکسل 3، مبلغ مناسبی خواهد بود.

کنفرانس Google I/O از ساعت 21 و 30 دقیقه سه‌شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و باید در آن شاهد رونمایی از گوشی های پیکسل 3a و 3a XL باشیم.