حالت رانندگی گوگل اسیستنت

حالت رانندگی گوگل اسیستنت کمک حال رانندگان خواهد بود

حالت رانندگی گوگل اسیستنت به زودی به تمامی دستگاه‌های اندرویدی اضافه خواهد شد. به لطف آن می‌توان بدون نیاز به لمس نمایشگر، اعمال مختلفی را درست حین رانندگی پیش برد.

به زودی گوگل اسیستنت کاربردهای بیشتری برای رانندگان پیدا خواهد کرد. این قابلیت‌ها قرار است تحت حالت رانندگی (Driving Mode) در دسترس کاربران قرار بگیرند. به این ترتیب می‌توان در زمان رانندگی، بدون نیاز به لمس گوشی و از طریق صدور فرمان‌های صوتی، اطلاعات مهمی دریافت کرد. اغلب این اطلاعات به مسیریابی مربوط می‌شوند.

حالت رانندگی گوگل اسیستنت در جریان کنفرانس Google I/O 2019 معرفی و اعلام شد تا تابستان سال جاری، تمامی دستگاه‌های دارای گوگل اسیستنت در حال حاضر، آن را دریافت خواهند کرد.

کاربردهای حالت رانندگی گوگل اسیستنت

حالت رانندگی به وسیله صدور فرمان صوتی “Hey Google, Let’s Drive” (هی گوگل، بیا رانندگی را آغاز کنیم) فعال‌سازی خواهد شد. بعد از آن، گوگل اسیستنت یک داشبورد شامل میانبر به فعالیت‌های مورد نیاز رو به روی کاربر قرار خواهد داد. به عنوان نمونه اگر داخل تقویم گوگل (گوگل کلندر) یک رزرو رستوران اضافه کرده باشید، دستیار مجازی گوگل، میانبری به منظور مسیریابی سریع تا رستوران مورد نظر پیش رویتان قرار خواهد داد. اگر زمان سفر طولانی شود، در صورت روشت بودن حالت رانندگی گوگل اسیستنت به شما پیشنهاد گوش دادن به موزیک یا یک پادکست داده خواهد داد!

حالت رانندگی گوگل اسیستنت

همانطور که از دستیار صوتی گوگل انتظار می‌رود، تمامی این اعمال بدون نیاز به لمس نمایشگر گوشی و از طریق صدور فرمان‌های صوتی امکان‌پذیر خواهند بود. وقتی یک تماس تلفنی با شما برقرار شده یا یک پیامک دریافت می‌کنید، گوگل اسیستنت اطلاعاتی مرتبط در اختیارتان قرار داده و درباره تمایل یا عدم تمایلتان به پاسخ‌دهی سوال می‌کند. گفتنی است تمامی این ویژگی‌ها در قالب سرویس گوگل اسیستنت ارائه خواهند شد و نیازی به نصب اپلیکیشن یا برنامه‌ای جداگانه نیست.

برای اتومبیل‌های دارای سیستم عامل اندروید کار، دستیار صوتی گوگل قابلیت‌های بیشتری به ارمغان خواهد آورد. به عنوان نمونه می‌توان به امکان کنترل بخش‌های مختلف تنها به وسیله صدور فرمان‌های صوتی اشاره کرد. بررسی میزان سوخت باقی مانده، اطمینان از قفل بودن در‌ها و تنظیم سیستم تهویه مطبوع از جمله مهم‌ترین قابلیت‌هایی هستند که می‌توان تنها با فرمان‌های صوتی داخل خودرو انجام داد.